Το ανανεωμένο Ford Kuga συνδυάζει την απόδοση και την περιπέτεια στην τετρακίνητη υβριδική του έκδοση.
Η εντονότερη διάθεσή του για εξερεύνηση είναι ορατή με την πρώτη ματιά στην εξοπλιστική έκδοση Active X, καθώς πέρα από το μαύρο προστατευτικό πλαστικό περιμετρικά του αμαξώματος, διαθέτει αλουμινένιες ποδιές εμπρός-πίσω και πλευρικά.
Παρατηρήστε επίσης την ένδειξη Active ψηλά στις μπροστινές πόρτες, τα φιμέ πίσω κρύσταλλα, τη διπλή επιχρωμιωμένη εξάτμιση και τις δίχρωμες νέας σχεδίασης 18αρες ζάντες αλουμινίου.
Η νέα πράσινη απόχρωση “Bursting Green” κολακεύει τη σιλουέτα του, ενώ διαπιστώσαμε ότι αρέσει πολύ. Διχρωμία σχηματίζεται με το μαύρο χρώμα στην οροφή, στους πλευρικούς καθρέπτες και στις ράγες οροφής.
Εκεί που τελειώνει η άσφαλτος και αρχίζουν τα εμπόδια της φύσης, το Kuga επιστρατεύει την απόσταση των 170 χλστ. από το έδαφος, τη γωνία προσέγγισης των 20 μοιρών, τη γωνία αναχώρησης των 24,7 μοιρών και φυσικά την έξυπνη τετρακίνηση που κατανέμει τη ροπή στους δύο άξονες μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου, αναλόγως την πρόσφυση, ενώ σε κανονικές συνθήκες, κινητήριοι τροχοί είναι οι μπροστινοί. Σημειώνεται ακόμα ότι ανάμεσα στα προγράμματα οδήγησης υπάρχουν τα Slippery και Trail. Στα συν και η ικανότητα ρυμούλκησης έως 2.100 κιλά.
Από την πρόσφατη ανανέωση του Kuga προέρχονται οι αλλαγές στα φωτιστικά σώματα, στις εισαγωγές αέρα, στον πίσω διαχύτη, στους προβολείς ομίχλης, στη μάσκα, στο καπό και στους προφυλακτήρες. Στις, νυχτερινές κυρίως διαδρομές, ξεχωρίζει η Led μπάρα στο πάνω τμήμα της μάσκας. Από πλευράς διατάσεων το Kuga καταλαμβάνει στην άσφαλτο ή στο χώμα 4.645 χλστ. μήκους, 1.882 χλστ. πλάτους και 1.681 χλστ. ύψους.
Στο εσωτερικό του ανανεωμένου Kuga δεσπόζει η νέα μεγαλύτερη κεντρική οθόνη αφής των 13,2 ιντσών, η οποία υποστηρίζει το σύστημα πολυμέσων SYNC 4, ασύρματες ενημερώσεις, πλοήγηση, κάμερα 360 μοιρών, ενσωματωμένο modem 5G, ασύρματη συνδεσιμότητα για smartphones μέσω Apple CarPlay και Android Auto.
To high-tech σκηνικό συμπληρώνει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 12,3 ιντσών, το head-up display και το ηχοσύστημα Β&O με δέκα ηχεία και ισχύ 675 Watt. To Kuga παραδοσιακά διακρίνεται για τα ποιοτικά και καλοφινιρισμένα του υλικά στα ενδότερα, με μαλακά πλαστικά, όχι μόνο στο επάνω τμήμα του ταμπλό, αλλά και σε χαμηλότερα σημεία, όπως και στα πάνελ των θυρών.
Τα μπροστινά καθίσματα προσφέρουν ενισχυμένη πλευρική στήριξη του σώματος, έχουν λευκές ραφές και το γράμμα Α της έκδοσης Active X στις πλάτες τους. Στην πίσω σειρά καθισμάτων ακόμα και τρεις ενήλικες επιβάτες θα βρουν άφθονο χώρο για τα πόδια τους (μεταξόνιο 2.711 χλστ.) και επαρκέστατη απόσταση ανάμεσα στα κεφάλια τους και στη ψηλή οροφή.
Πόντους στην εργονομία προσφέρουν τα πίσω καθίσματα με ρυθμιζόμενη κλίση της πλάτης και συρόμενα έδρανα, αυξομειώνοντας έτσι τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ από 395 έως 536 λίτρα. Mε την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων η χωρητικότητα αυξάνεται στα 1.517 λίτρα. Μιλώντας για το χώρο αποσκευών να πούμε ότι έχει φαρδύ άνοιγμα, εκμεταλλεύσιμο σχήμα και ηλεκτρικά ανοιγόμενη πόρτα, ενώ κάτω από τα δάπεδό του βρήκαμε ρεζέρβα ανάγκης, η οποία είναι απαραίτητη σε ένα τετρακίνητο SUV.
Ford: Τι κατανάλωση σημείωσε το Kuga
Το υβριδικό σύστημα, στην τετρακίνητη εκδοχή του ανανεωμένου Kuga, παράγει συνδυαστικά 183 ίππους, τρεις περισσότερους σε σύγκριση με τη δικίνητη. Απαρτίζεται από τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα Duratec, απόδοσης 129 ίππων και 200 Nm ροπής, ηλεκτρικό μοτέρ που παράγει 125 ίππους και 230 Nm ροπής, αυτοφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 1,1 kWh και αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT).
Τα νούμερα των επιδόσεων ικανοποιούν, για τα δεδομένα, με το Kuga των 1.756 κιλών να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα εντός 8,3 δευτ. και την τελική ταχύτητα να ορίζεται στα 196 χλμ./ώρα.
Εκεί που διεκδικεί δάφνες το υβριδικό Kuga είναι η κατανάλωση καυσίμου με τη μέση τιμή που καταγράψαμε να είναι 6,3 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 5,8 λίτρα/100 χλμ. – εκπομπές C02 στα 133 γρ./χλμ.), ενώ με πιο οικονομικό στυλ οδήγησης μπορείς να ρίξεις ακόμα πιο χαμηλά τη σχετική ένδειξη. Αξίζει να αναφέρουμε ότι με γεμάτο το ρεζερβουάρ των 54 λίτρων η αυτονομία ξεπερνά τα 900 χλμ.
Μέσα στην πόλη το υβριδικό Kuga προσπαθεί και καταφέρνει να κινείται όσο το δυνατόν πιο πολύ με χρήση ηλεκτρικής ενέργειας, ενώ σύμφωνα με τη Ford σε αστικό περιβάλλον αυτό ο στόχος επιτυγχάνεται σε ποσοστό 64%. Ακόμα και όταν μπαίνει στο «παιχνίδι» ο θερμικός κινητήρας η ενεργοποίησή του γίνεται ραφιναρισμένα και όχι απότομα. Εξίσου ομαλή είναι γενικότερα η λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου και μόνο σε απότομες επιταχύνσεις θα αυξήσει τον παραγόμενο ήχο του κινητήρα.
To Kuga έχει ανεβάσει ακόμα πιο ψηλά τον πήχη στην ποιότητα κύλισης, με την ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω στην τετρακίνητη έκδοση να παίζει σημαντικό ρόλο. «Καταπίνει» κάθε λακκούβα, έχει στιβαρό πάτημα στο δρόμο, χωρίς καμία τάση πλεύσης, σχεδόν απαλλαγμένο από αεροδυναμικούς θορύβους με την ηχομόνωση να συμβάλει τα μάλα.
Στις στροφές οι περιορισμένες κλίσεις δε θυμίζουν σίγουρα ψηλό και ογκώδες SUV με την τετρακίνηση να ενισχύει τα επίπεδα πρόσφυσης. Το τιμόνι με ηλεκτρική υποβοήθηση είναι άμεσο και με σωστό βάρος, ενώ ο κύκλος στροφής του Kuga είναι 11,4 μέτρα. Στον αυτοκινητόδρομο απολαμβάνεις το ξεκούραστο, άνετο, ήσυχο και ασφαλές ταξίδι.
Το υβριδικό Ford Kuga επιτυγχάνει οικονομία καυσίμου που παραπέμπει σε όχημα μικρότερης κατηγορίας, ενώ με την τετρακίνηση μπορεί να σε πάει πιο μακριά από εκεί που τελειώνει η άσφαλτος, χωρίς βέβαια να συναγωνίζεται το Ranger Raptor στις εκτός δρόμου ικανότητες.
Ευρύχωρο, ποιοτικό, τεχνολογικά προηγμένο και κομψότερο στην ανανεωμένη του μορφή, η τιμή του διαμορφώνεται στα 47.608 ευρώ, στην εξοπλιστική έκδοση Active X.