Το Ford Kuga, στην plug-in υβριδική του έκδοση, μπορεί να περιγράφει σύντομα με δυο μόνο λέξεις, εξηλεκτρισμένος «χιλιομετροφάγος».
Η σχετικά περιορισμένη αυτονομία και το βασανιστικό άγχος της φόρτισης που ισχύουν στα περισσότερα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα, βρίσκουν τη «χρυσή τομή» τους στο plug-in υβριδικό Kuga.
Μαζί του μπορείς να διανύσεις πάνω από 800 χλμ., εκ των οποίων περίπου τα 750 χλμ. προέρχονται από το ρεζερβουάρ καυσίμου (χωρητικότητας 45 λίτρων) του θερμικού κινητήρα, ενώ η μπαταρία με μια πλήρη φόρτιση εξασφαλίζει 60 χλμ. ηλεκτρική αυτονομία.
Στα τεχνικά
Αναλυτικότερα, το plug-in υβριδικό Kuga «στεφανώνει» έναν ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο άμεσου ψεκασμού βενζινοκινητήρα 2.5 λίτρων Duratec, απόδοσης 152 ίππων, που λειτουργεί σύμφωνα με τον κύκλο Atkinson, έναν ηλεκτροκινητήρα 132 ίππων και μια μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 14,4 kWh (τοποθετημένη στο δάπεδο του οχήματος).
Συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων CVT, το οποίο μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Εμφανίζει το χαρακτηριστικό βουητό των CVT, όταν πατάς πιο βαθιά το γκάζι, αλλά όχι τόσο έντονα, ενώ δεν αισθάνεσαι ότι υστερεί χρονικά στις αλλαγές.
Συνδυαστικά αποδίδει 225 ίππους, οι οποίοι είναι ικανοί για επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 9,2 δευτ. και για τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα. Όμως οι επιδόσεις δεν έχουν τόση σημασία, όσο η εξοικονόμηση καυσίμου που επιτυγχάνεται, η οποία βέβαια εξαρτάται από το αν είναι φορτισμένη η μπαταρία.
Με δεδομένο το μέγεθος και το βάρος (1.844 κιλά) του οχήματος, πραγματικά εντυπωσιάζεται από τα μόλις 4,6 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 1,2 λίτρα/100 χλμ.-εκπομπές C02 32 γρ./χλμ.) όταν συνεργάζονται και οι δυο «πηγές» ενέργειας του Kuga. Ικανοποιητική όμως κρίνεται και η μέση κατανάλωση των περίπου 7 λίτρων/100 χλμ., όταν αδειάσει εντελώς η μπαταρία του επαναφορτιζόμενου Kuga.
Διαχείριση ενέργειας
Ο οδηγός μπορεί να διαχειριστεί όπως επιθυμεί την αποθηκευμένη ενέργεια. Με το πάτημα ενός κουμπιού στη βάση της κεντρικής κονσόλας, διαλέγει αν θα κινηθεί αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, άρα αθόρυβα, με μηδενικές εκπομπές ρύπων και χωρίς να καταναλώσει σταγόνα καυσίμου ή αν θα διατηρήσει την περισσότερη (κυμαινόμενο ποσοστό) για μετέπειτα χρήση.
Επιπλέον, μπορεί να επιλέξει ο ηλεκτροκινητήρας και ο βενζινοκινητήρας να λειτουργούν συνδυαστικά ή ο βενζινοκινητήρας με τη λειτουργία του θα αναλαμβάνει να φορτίζει εν κινήσει τη μπαταρία, κάτι που πράγματι καταφέρνει, όπως διαπιστώσαμε στην πράξη. Στο σημείο αυτόν να πούμε ότι η μπαταρία μπορεί να φορτίσει με σύνδεση καλωδίου σε συμβατική πρίζα ή wall box. Για μια πλήρη φόρτιση της απαιτούνται 6 ώρες στην πρώτη περίπτωση και 3,5 ώρες στη δεύτερη.
Οδηγώντας
Η θέση οδήγησης είναι ψηλή προσφέροντας καλή περιμετρική ορατότητα, όμως θα θέλαμε το κάθισμα να ρυθμίζεται και λίγο χαμηλότερα. Όταν επιθυμούσαμε να ξεφύγουμε λίγο από τον αποδοτικό χαρακτήρα του Kuga PHEV επιλέγαμε το Sport πρόγραμμα οδήγησης (υπάρχουν επίσης τα Eco/Normal/Slippery/Snow/Sand) και η απόκριση στο γκάζι γίνονται σαφώς πιο άμεση.
Χωρίς υπερβολή η ηχομόνωση της καμπίνας, ακόμα και όταν κινείσαι με υψηλότερες ταχύτητες, παίρνει άριστα, καθώς σχεδόν κανένας εξωτερικός θόρυβος δε μπορεί να εισβάλει. Εξίσου υψηλό βαθμό λαμβάνει η ποιότητα κύλισης, παρότι η ανάρτηση (πολλαπλών συνδέσμων πίσω) στην έκδοση ST-Line είναι λίγο πιο σκληρή, χωρίς όμως να μειώνει το επίπεδο της άνεσης, ενώ δεν επιτρέπει στο αμάξωμα να γύρει ανησυχητικά στις στροφές. H Ford έχει παράδοση στα συστήματα διεύθυνσης και εξαίρεση δεν αποτελεί το τιμόνι του plug-in υβριδικού Kuga που είναι σωστά ζυγισμένο, ακριβές και επικοινωνιακό.
Δυναμική εικόνα του Ford Kuga PHEV
Διατίθεται αποκλειστικά από την πλούσια εξοπλιστική έκδοση ST-Line X, η οποία προσδίδει και πιο σπορτίφ αμφίεση. Παρατηρήστε τις σκουρόχρωμες ζάντες των 18 ιντσών, τους διαφορετικούς προφυλακτήρες με την πιο επιθετική σχεδίαση, τη διακριτική αεροτομή οροφής, τα φιμέ πίσω κρύσταλλα, το λογότυπο ST-Line στις εμπρός πόρτες και τις δυο επιχρωμιωμένες εξατμίσεις.
Άνετο και ποιοτικό εσωτερικό
Στο εσωτερικό η έκδοση ST-Line Χ δίνει το «παρών» μέσα από τις κόκκινες ραφές, τα πεντάλ αλουμινίου και το δερμάτινο τιμόνι με την επίπεδη κάτω βάση του. Τα υλικά στην πλειοψηφία τους προέρχονται από το πάνω ράφι της Ford, καθώς έχουν καλή συναρμογή, ενώ αφρώδες πλαστικό καλύπτει το επάνω τμήμα του ταμπλό. High-tech νότες το head-up display και η κεντρική οθόνη αφής των 8 ιντσών. Πρακτικότητα προσδίδουν τα συρόμενα πίσω καθίσματα (σε μια απόσταση 150 χλστ.) αυξομειώνοντας το χώρο αποσκευών από 411 έως 581 λίτρα.
Συνοψίζοντας
Σαφέστατα η αρχική τιμή των 49.990 ευρώ του plug-in υβριδικού Ford Kuga δεν το καθιστά προσιτό, όμως σκαφτείτε ότι συνδυάζει, χωρίς έκπτωση σε κανένα τομέα, δυο κόσμους, αυτόν της ηλεκτροκίνησης και του συμβατικού καυσίμου. Με τιμή προ φόρων κάτω από 40.000 ευρώ (38.019 ευρώ) οι εταιρικοί χρήστες μπορούν να επωφεληθούν από τις ευνοϊκές φορολογικές ρυθμίσεις που ισχύουν στη χώρα μας.