Η Ford Motor δήλωσε τη Δευτέρα ότι θα συνεργαστεί με έναν Κινέζο προμηθευτή για ένα νέο εργοστάσιο μπαταριών 3,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων για ηλεκτρικά οχήματα στο Μίσιγκαν.
Και, παρά τις εντάσεις μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας. Η αναμενόμενη ανακοίνωση της συμφωνίας μεταξύ της Ford και της Contemporary Amperex Technology Co., ή CATL, ακολουθεί τη θέση του κυβερνήτη της Βιρτζίνια, Γκλεν Γιάνκιν, που είπε ότι βγάζει το κράτος από μια ανταγωνιστική διαδικασία για να προωθήσει το εργοστάσιο της Ford λόγω της σύνδεσής του με την κινεζική εταιρεία.
Μέσω θυγατρικής
Η Λίζα Ντρέϊκ, αντιπρόεδρος της Ford για την εκβιομηχάνιση ηλεκτρικών, είπε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία θα κατέχει τη νέα εγκατάσταση μέσω μιας θυγατρικής που θα ανήκει εξ ολοκλήρου αντί να τη λειτουργεί ως κοινοπραξία με την CATL, κάτι που έχουν κάνει αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένης της Ford, με μη κινέζους εταίρους στην ΗΠΑ Είπε ότι η εταιρεία θα αδειοδοτήσει την τεχνολογία από την CATL, συμπεριλαμβανομένης της τεχνικής εμπειρογνωμοσύνης.
«Η τεχνολογία LFP (μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου) είναι, ήδη, εδώ στις ΗΠΑ. Υπάρχει σε πολλές ηλεκτρονικές συσκευές ευρείας κατανάλωσης, είναι στην πραγματικότητα σε ένα άλλο προϊόν OEM, αλλά, δυστυχώς, είναι πάντα εισαγόμενο», δήλωσε η Ντρέϊκ κατά τη διάρκεια μιας κλήσης στα μέσα ενημέρωσης. «Αυτό το έργο στοχεύει στην απομάκρυνση του κινδύνου, αναπτύσσοντας ουσιαστικά την ικανότητα και την ικανότητα κλιμάκωσης αυτής της τεχνολογίας στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου η Ford έχει τον έλεγχο».
Ο πρόεδρος της Ford, Μπιλ Φορντ, είπε ότι η CATL θα βοηθήσει στην επιτάχυνση της αυτοκινητοβιομηχανίας «ώστε να μπορούμε να κατασκευάσουμε αυτές τις μπαταρίες μόνοι μας». «Η κατασκευή αυτών των νέων μπαταριών στην Αμερική θα μας βοηθήσει να κατασκευάσουμε περισσότερα EV γρηγορότερα και τελικά θα τα καταστήσει πιο προσιτά για τους πελάτες μας», ανέφερε τη Δευτέρα κατά τη διάρκεια εκδήλωσης όπου ανακοίνωσε την επένδυση.
Το εργοστάσιο αναμένεται να ανοίξει το 2026 και θα απασχολεί περίπου 2.500 άτομα, σύμφωνα με την αυτοκινητοβιομηχανία του Ντιτρόιτ. Θα παράγει νέες μπαταρίες LFP, σε αντίθεση με τις ακριβότερες μπαταρίες νικελίου κοβαλτίου μαγγανίου, τις οποίες χρησιμοποιεί αυτή τη στιγμή η εταιρεία.
Οι νέες μπαταρίες αναμένεται να προσφέρουν διαφορετικά οφέλη με χαμηλότερο κόστος, βοηθώντας τη Ford να αυξήσει την παραγωγή EV και τα περιθώρια κέρδους.
Στα χνάρια της Tesla
Η Ford ακολουθεί τον ηγέτη των EV, Tesla, χρησιμοποιώντας μπαταρίες LFP σε ένα τμήμα των οχημάτων της για να μειώσει εν μέρει την ποσότητα κοβαλτίου που απαιτείται για την παραγωγή στοιχείων μπαταρίας και συστοιχιών μπαταριών υψηλής τάσης. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ford, Τζιμ Φάρλεϊ, δήλωσε ότι οι μπαταρίες θα είναι από τις λιγότερο ακριβές στην παραγωγή, αναφέροντας καλύτερες τιμές για τους πελάτες και μεγαλύτερα κέρδη για την αυτοκινητοβιομηχανία. Η Ford δεν ανησυχεί απαραιτήτως για την παρέμβαση της κινεζικής κυβέρνησης στη συμφωνία, λέγοντας ότι οι εταιρείες «σίγουρα το σκέφτηκαν και αυτές είναι διατάξεις», συμπεριλαμβανομένης της προαιρετικής δυνατότητας στη σύμβαση.
Με αυτήν την επένδυση 3,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, η Ford υποστηρίζει ότι αυτή και οι συνεργάτες της έχουν ανακοινώσει 17,6 δισεκατομμύρια δολάρια σε επενδύσεις στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων και μπαταριών στις Ηνωμένες Πολιτείες από το 2019. Η Ford, επικαλούμενη μια «ανεξάρτητη μελέτη του 2020», είπε ότι αυτές οι επενδύσεις τα επόμενα τρία χρόνια αναμένεται να δημιουργήσουν περισσότερες από 18.000 άμεσες θέσεις εργασίας στο Μίσιγκαν, το Κεντάκι, το Τενεσί, το Οχάιο και το Μιζούρι και περισσότερες από 100.000 έμμεσες θέσεις εργασίας.