Η Ford επισημοποίησε την περιορισμένης παραγωγής έκδοση δρόμου του αγωνιστικού Mustang GT3 και ταράζει τα νερά.
Η αμερικάνικη εταιρεία, θέλοντας να ανταγωνιστεί τα ευρωπαϊκά supercars, δημιούργησε μια ειδική, «street legal» έκδοση του αγωνιστικού Mustang GT3, το GTD μεταφέροντας την αγωνιστική της τεχνογνωσία στους δημόσιους δρόμους, με τους όποιους περιορισμούς απαιτούνται για τις απαραίτητες εγκρίσεις.
Η εξωτερική εμφάνιση με τα ενεργητικά αεροδυναμικά βοηθήματα, σίγουρα δεν αφήνει αμφιβολία για το χαρακτήρα της ειδικής έκδοσης, ωστόσο μόνο διακοσμητικά δεν είναι.
Βασισμένα στην αγωνιστική έκδοση, συνεισφέρουν και στην ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες, αλλά στη ψύξη του κινητήρα και των κεραμικών φρένων.
Ford: Αγωνιστική τεχνογνωσία στο δρόμο για το Mustang GTD
Στο αμάξωμα έχει γίνει εκτεταμένη χρήση ανθρακονημάτων με στόχο και την αυξημένη ακαμψία, αλλά και τη μείωση του βάρους.
Ο κινητήρας παραμένει ο «γνωστός», υπερτροφοδοτούμενος, ξηρού κάρτερ, V8 των 5.2 λίτρων, με εκτιμώμενη ισχύ περί τους 800 ίππους.
Για τους κινητήριους τροχούς δεν πρέπει να τίθεται ερώτημα, αφού ως καθαρόαιμο είναι και πισωκίνητο, με τον άξονα μετάδοσης να είναι κατασκευασμένος και αυτός από ανθρακονήματα.
Υπεύθυνο για τη μετάδοση της κίνησης, είναι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, με δυνατότητα φυσικά και χειροκίνητης αλλαγής των σχέσεων από τα «paddles» στο τιμόνι. Χάρη στην κλασική διάταξη μετάδοσης, εξασφαλίστηκε και η ιδανική κατανομή βάρους 50/50 μεταξύ των δύο αξόνων.
Στόχος το νέο ρεκόρ στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ για το Ford Mustang GTD
Εκεί που εστίασε περισσότερο η Ford είναι ο τομέας των αναρτήσεων, αφού ο στόχος είναι να κατέβει τα 7 λεπτά στη διάσημη πίστα του Νίρμπουργκρινγκ.
Για να επιτευχθεί αυτό, υιοθετήθηκε ειδικά εξελιγμένη για την περίσταση ημιενεργητική ανάρτηση, με δυνατότητα ρύθμισης και του ύψους του αμαξώματος από το έδαφος και της απόσβεσης, ενώ υπάρχει και ξεχωριστή ρύθμιση για οδήγηση σε πίστα, με την ενεργοποίηση του Variable Traction Control, που ελαχιστοποιεί την επέμβαση των ηλεκτρονικών, ενώ ρυθμίζεται αυτόματα με βάση τις ικανότητες του οδηγού!
Οι ζάντες των 20 ιντσών, που φιλοξενούν στο εσωτερικό τους τα κεραμικά φρένα της Brembo, είναι από μαγνήσιο, συνεισφέροντας στην περαιτέρω μείωση του βάρους, ενώ τα ελαστικά έχουν πλάτος 345 χιλιοστά πίσω και 325 χιλιοστά μπροστά.
Η αγωνιστική εικόνα έχει μεταφερθεί και στο εσωτερικό, αν και δεν λείπουν στοιχεία πολυτέλειας όπως οι πινελιές από δέρμα και ανθρακονήματα.
Τα καθίσματα είναι της Recaro, βελτιστοποιημένα για αγωνιστική χρήση, οι κυκλικοί διακόπτες και η μεταλλική πλάκα είναι κατασκευασμένα από ανακυκλωμένο τιτάνιο, που είχε χρησιμοποιηθεί σε ένα μαχητικό F-22, το οποίο έχει αποσυρθεί…
Οι, λίγοι, μελλοντικοί ιδιοκτήτες μπορούν να παραγγείλουν το Ford Mustang GTD σε όποιο χρώμα επιθυμούν, ακόμα και δικής τους έμπνευσης απόχρωση και θα χρειαστεί να εκταμιεύσουν περί τα… 300.000 δολάρια ΗΠΑ, τιμή όχι ιδιαίτερα υψηλή, κρίνοντας από την τεχνολογία και την σπανιότητα του μοντέλου.
Δείτε το βίντεο: