Ήταν τον περασμένο Αύγουστο, όταν η Ford αποκάλυψε την περιορισμένης παραγωγής έκδοση δρόμου του αγωνιστικού Mustang GT3.
Ο λόγος για το νέο Mustang GTD, το οποίο έχει θέσει ένα φιλόδοξο στόχο. Να πετύχει ρεκόρ χρόνου, κάτω από 7 λεπτά, στη θρυλική γερμανική πίστα του Νίρμπουργκρινγκ, με τις απαιτητικές 73 στροφές.
Ford Mustang GTD: Τα μυστικά αεροδυναμικής του
Ένα από τα σημαντικότερα «όπλα» του νέου Mustang GTD, για την επίτευξη του συγκεκριμένου στόχου, αποτελεί η ενεργή αεροδυναμική τεχνολογία, η οποία δεν έχει χρησιμοποιηθεί ποτέ μέχρι τώρα σε μοντέλο της Ford που κυκλοφορεί σε δημόσιους δρόμους ή σε αγωνιστικό όχημα.
Ειδική μνεία γίνεται στο προηγμένο σύστημα DRS (Drag Reduction System), το οποίο χρησιμοποιεί ένα υδραυλικό σύστημα που μπορεί να αλλάξει τη γωνία της πίσω αεροτομής και να ενεργοποιήσει τα πτερύγια κάτω από το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου, ώστε να βρει ακριβώς τη σωστή ισορροπία μεταξύ ροής αέρα για ταχύτητα και κάθετης δύναμης για πρόσφυση, ανάλογα με τις συνθήκες απόδοσης.
Όλα τα πρόσθετα αεροδυναμικά βοηθήματα και οι εισαγωγές αέρα στο αμάξωμα του νέου Ford Mustang GTD είναι λειτουργικά και εξυπηρετούν κάποιο σκοπό. Ορισμένα κατευθύνουν τη ροή του αέρα για τις ανάγκες ψύξης, ενώ άλλα αυξάνουν την αεροδυναμική και την κάθετη δύναμη.
Όταν το Mustang GTD «παλεύει» με απότομες στροφές, η μέγιστη πρόσφυση γίνεται πιο σημαντική από την υψηλή ταχύτητα. Τότε το σύστημα DRS κλείνει το πτερύγιο της πίσω αεροτομής, δημιουργώντας πρόσθετη κάθετη δύναμη στο πίσω μέρος του οχήματος. Ταυτόχρονα, το μπροστινό κάτω μέρος του αμαξώματος έχει σχήμα καρίνας που βοηθά στην έξοδο του εισερχόμενου αέρα μέσω των αεραγωγών στους μπροστινούς τροχούς και στα φτερά.
Η ενεργή διαχείριση του κέντρου πίεσης αέρα στο όχημα, έχει ως αποτέλεσμα το μπροστινό και το πίσω μέρος να παραμείνουν ισορροπημένα. Σημειώνεται ότι η ενεργή διαχείριση της ροής του αέρα, είναι απαγορευμένη στους αγώνες. Τέλος, όταν χρειάζεται η μέγιστη δύναμη του Mustang GTD π.χ εντός πίστας η ημιενεργητική ανάρτηση, χαμηλώσει το αμάξωμα κατά 40 χλστ.