Ένας «καλοκάγαθος γίγαντας», αυτή είναι μια από τις πολλές σύντομες περιγραφές που μπορούμε να δώσουμε για το Ford Mustang Mach-E GT.
Γιατί καλοκάγαθος; Διότι ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημα εκπέμπει μηδενικούς ρύπους στη βεβαρυμμένη ατμόσφαιρα και κινείται εντελώς αθόρυβα, αν και η παρουσία του δημιουργεί παντού «φασαρία».
Γιατί γίγαντας; Λόγω του ογκώδους και μυώδους αμαξώματος του, αλλά κυρίως για την τεράστια δύναμή του. Ελάτε λοιπόν να γνωρίσουμε αναλυτικά την κορυφαία έκδοση του ηλεκτρικού Mustang Mach-E που κάνει πολλά σπορ μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης να μοιάζουν «νάνοι» μπροστά του.
Το 1968 ο Άντι Γουόρχολ είχε πει ότι «στο μέλλον όλοι θα είναι διάσημοι για δεκαπέντε λεπτά». Εμείς ξεπεράσαμε κατά πολύ το τέταρτο δημοσιότητας που μας αναλογεί, αφού τις μέρες που συμβιώσαμε με το Mustang Mach-E GT κλέψαμε λίγη από τη δόξα του. Σχεδόν όλοι το πλησίαζαν και ρωτούσαν. Μέχρι και selfie μαζί του μας ζήσαν!
Κραυγαλέο
Ήταν βλέπετε και αυτή η φανταχτερή, αποκλειστική για το αμάξωμα του Mustang Mach-E GT, πορτοκαλί απόχρωση, ονόματι “Cyber Orange”, που μας έκανε «στόχο» από μακριά. Ασορτί στην προκειμένη περίπτωση είναι τα τόξα των τροχών, ενώ αντίθεση σχηματίζει το μαύρο γυαλιστερό χρώμα στον πίσω προφυλακτήρα, στους εξωτερικούς καθρέπτες, στην αεροτομή οροφής, στα εμπρός και πλευρικά σπόιλερ.
Η όψη του ξεχωρίζει επίσης με την ειδική πολυανθρακική μάσκα με τρισδιάστατα χαρακτηριστικά σε γκρι χρωματισμό (Dark Matter Grey) και τη μοναδική σχεδίαση του εμπρός προφυλακτήρα με τις αεροδυναμικές εισαγωγές. Πατάει σε εντυπωσιακούς τροχούς 20 ιντσών, οι οποίοι ντύνονται με ελαστικά ειδικής γόμας και χάραξης πέλματος της Pirelli, διαστάσεων 245/45, ενώ από πίσω τους ξεχωρίζουν οι κόκκινες δαγκάνες φρένων της Brembo.
Παράλληλα η γραμμωμένη μεταλλική του σιλουέτα, αποδεικνύει ότι από το εμβληματικό muscle car, δεν κληρονόμησε μόνο το όνομα Mustang. Η «μετάλλαξη» του σε coupe (παρατηρήστε την κλίση της οροφής) SUV χωρίς καμία αμφιβολία δεν οδήγησε σε τερατογέννηση. Πληθωρικό σε όλα του, όπως και στις διαστάσεις του, με μήκος 4.743 χλστ., πλάτος 1.881 χλστ. και ύψος 1.613 χλστ.
Παλάτι
Πολλά στόματα έμεναν ανοιχτά στη θέα του Mustang Mach-E GT, ενώ στη συνέχεια έβγαζαν επιφωνήματα θαυμασμού για το εσωτερικό του. Αναμφισβήτητα σημείο αναφοράς αποτελεί η μεγάλη κάθετα τοποθετημένη κεντρική οθόνη αφής των 15,5 ιντσών, η οποία υποστηρίζει το σύστημα πολυμέσων SYNC 4 της Ford, το σύστημα πλοήγησης, το ενσωματωμένο μόντεμ FordPass Connect, το ισχυρό ηχοσύστημα της B&O με 10 ηχεία, την κάμερα 360 μοιρών, την εφαρμογή Sketch, αλλά και σχεδόν κάθε λειτουργία, έχοντας «απορροφήσει» τα περισσότερα φυσικά κουμπιά και τους διακόπτες.
Ψηφιακός φυσικά ο πίνακας οργάνων με παραλληλόγραμμη οθόνη 10,2 ιντσών, προβάλλοντας στον οδηγό τις βασικότερες πληροφορίες. Ανάγλυφα αποτυπώνεται η ένδειξη GT πάνω στο δερμάτινο κεντρικό υποβραχιόνιο, ενώ η ψηλή κεντρική κονσόλα απελευθερώνει από κάτω της αποθηκευτικό χώρο. Σε εργονομική θέση και το στρογγυλό περιστροφικό χειριστήριο για την κίνηση του οχήματος (αυτόματο κιβώτιο μονής σχέσης). Τα πλαστικά στο ταμπλό είναι σκληρά, όμως σε καμία περίπτωση δεν εγείρουν ζήτημα ποιότητας κατασκευής, η οποία στο σύνολο της λαμβάνει υψηλή βαθμολογία.
Με ενισχυμένη πλευρική στήριξη και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα τα εμπρός καθίσματα, κρατάνε το σώμα ξεκούραστο, αλλά και έτοιμο για δράση. Οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν γενναιόδωρους χώρους για τα πόδια τους (μεταξόνιο 2.984 χλστ.) ενώ συμβάλλει και το επίπεδο δάπεδο. Η γυάλινη και με ελαφριά κλίση οροφή δεν κόβει τον «αέρα» για τα κεφάλια των επιβατών.
Ηλεκτρικά ανοίγει και η πόρτα του χώρου αποσκευών, αποκαλύπτοντας το πορτμπαγκάζ των 402 λίτρων, ενώ όταν πέσουν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων αυξάνεται στα 1.743 λίτρα. Η απουσία θερμικού κινητήρα κάτω από το εμπρός καπό δίνει 100 λίτρα έξτρα αποθηκευτικού χώρου, τα οποία βέβαια καταλαμβάνουν τα καλώδια για τη φόρτιση του οχήματος.
Πύραυλος
Ίσως εκπλαγείτε διαβάζοντας ότι το ισχυρότερο μοντέλο της Ford, επί ευρωπαϊκού εδάφους, είναι το Mustang Mach-E GT. O βαρύτιμος αυτός τίτλος οφείλεται στους δυο ηλεκτροκινητήρες του (ένας σε κάθε άξονα) που του εξασφαλίζουν, εκτός από ηλεκτρική τετρακίνηση και κτηνώδη δύναμη.
Ηλεκτροσόκ προκαλεί η ισχύς των 487 ίππων και η αστείρευτη ροπή των 860 Nm, ενώ με επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,7 δευτ. κάνει ορισμένα supercars να «κοκκινίζουν» από ντροπή. Η τελική ταχύτητα ορίζεται στα 200 χλμ./ώρα και κάπου εδώ να πούμε ότι μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που ζυγίζει 2,3 τόνους.
Η μπαταρία του πανίσχυρου Mustang Mach-E GT έχει χωρητικότητα 98 kWh, ενώ σύμφωνα με την Ford μια πλήρης φόρτιση εξασφαλίζει αυτονομία 500 χλμ. με την επίσημη μέση κατανάλωση ενέργειας να βρίσκεται στις 20,6 kWh/100 χλμ. Σε πραγματικές συνθήκες καταγράψαμε περίπου 410 χλμ. αυτονομίας και μέση κατανάλωση ενέργειας 22 kWh/100 χλμ. Η σύνδεση σε ταχυφορτιστή 150 kW φέρνει αυτονομία περίπου 100 χλμ. εντός 10 λεπτών, ενώ η μπαταρία από 10% φτάνει 80% σε 45 λεπτά.
Οδηγώντας
Με επιλεγμένο το πρόγραμμα οδήγησης Whisper είναι σα να βάζεις «χαλινάρι» στο καλπάζον άτι (το διάσημο έμβλημα των Mustang), αλλά και πάλι αντιλαμβάνεσαι ότι είναι διαρκώς έτοιμο για ξέσπασμα, παρότι εξασθενεί η απόκριση στο γκάζι. Ταυτόχρονα το οδηγείς με τη χρήση μόνο ενός πεντάλ (i-Pedal) πετυχαίνοντας εκτός από ξεκούραση μέσα στην πόλη και μέγιστη ανάκτηση ενέργειας. Θα πατήσεις το φρένο μόνο αν χρειαστεί να επιβραδύνεις απότομα, ενώ σε κάθε περίπτωση το σύστημα πέδησης έχει απίστευτη αντοχή, ανταποκρίνεται άμεσα και σε γεμίζει εμπιστοσύνη.
Ειδική μνεία αξίζει στην ενεργή ανάρτηση MagneRide. Οι αποσβεστήρες γεμίζουν με ένα έξυπνο μαγνητικό υγρό, επιτρέποντάς τους να προσαρμόζονται ταχύτατα στις μεταβαλλόμενες συνθήκες του οδοστρώματος, αν και υπάρχουν στιγμές που αντιλαμβάνεσαι την σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης. Δε θα λέγαμε πάντως ότι έχουν γίνει σημαντικές παραχωρήσεις στον τομέα της άνεσης, ενώ η ποιότητα κύλισης είναι υποδειγματική.
Με ενδιάμεσο σκαλοπάτι το πρόγραμμα οδήγησης Active, ο «οργασμός» του Mustang Mach-E GT έρχεται με το Untamed, το οποίο στην εκκίνηση από στάση θυμίζει αεροπλάνο στο διάδρομο απογείωσης. Η πλάτη σου κολλάει στο κάθισμα, ο λαιμός σου ξεραίνεται και τα μάτια σου γουρλώνουν από την ωμή δύναμη. Πλούσιο σε πληροφόρηση και σωστά ζυγισμένο το τιμόνι σε κάνει να ξεχνάς εντελώς ότι οδηγείς SUV, ενώ αυτή η αίσθηση πολλαπλασιάζεται στις στροφές. Πραγματικά, δεν περιμέναμε τέτοιο κράτημα, με δεδομένο, το βάρος, το ύψος και τον όγκο του οχήματος, ενώ εδώ η ηλεκτρική τετρακίνηση ευνοεί στο μέγιστο το επίπεδο πρόσφυσης.
Συμπέρασμα
Σε όσους πιστεύουν ότι η ηλεκτροκίνηση είναι «ανέραστη», το Mustang Mach-E GT θα τους αποδείξει ότι η «ερωτική» επαφή με την άσφαλτο δε χρειάζεται απαραίτητα υγρό καύσιμο. Όσοι τώρα πιστεύουν ότι ο συνδυασμός υψηλών επιδόσεων και ηλεκτρικής ενέργειας κοστίζει, θα επιβεβαιωθούν, καθώς η τιμή του φτάνει τα 84.692 ευρώ.