H Ford με το Mustang Mach-E δίνει άλλη διάσταση στο θρυλικό όνομα που συνοδεύει το μοντέλο, το οποίο δεν ξεχνά τις ρίζες του.
Το όνομα Mustang για τους περισσότερους παραπέμπει σε muscle car, με ισχυρούς V8 κινητήρες και πίσω κίνηση και σίγουρα φέρνει στο νου τη θρυλική ταινία Bulitt του 1968 με τον Στήβ Μακουίν και το διάσημο κυνηγητό στους δρόμους του Σαν Φραντσίσκο.
Ford Mustang Mach-E: Η σπορ διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Ορισμένοι ωστόσο μπορεί να θεωρήσουν και «ιεροσυλία» να συνδυάζεται το όνομα Mustang με την ηλεκτροκίνηση. Οι καιροί όμως αλλάζουν και πολλά θέσφατα προηγούμενων δεκαετιών, έχουν καταρριφθεί, καθώς ο κόσμος της τεχνολογίας και φυσικά της αυτοκίνησης αλλάζει ραγδαία.
Αυτό που δεν λείπει σίγουρα από το Mustang Mach-E είναι ο χαρακτήρας και οι ισχυροί κινητήρες. Το αμάξωμα διατηρεί την coupe γραμμή, διαθέτοντας παράλληλα και αρκετές καμπύλες με ιδιαίτερα αθλητικό παρουσιαστικό από όποια πλευρά και αν το δεις.
Το «άγριο άλογο» δεσπόζει τόσο στην μπροστινή μάσκα όσο και στην πίσω, μην αφήνοντας αμφιβολίες για την καταγωγή του μοντέλου, όπως και το λογότυπο AWD, που παραπέμπει στην τετρακίνητη έκδοση, με εκείνη των φωτογραφιών, να διαθέτει μπαταρία 91 kWh, ισχύ 351 ίππους και 530 χλμ. αυτονομία.
Η «πολεμική» εικόνα συνεχίζεται και στο εσωτερικό με τα εξαιρετικά δερμάτινα, μπάκετ καθίσματα, το τριάκτινο τιμόνι, με το mustang να κυριαρχεί στο κέντρο και τις σπορ πινελιές στο ταμπλό. Το εσωτερικό συνδυάζει αρμονικά την πολυτέλεια με τον σπορ χαρακτήρα, χωρίς να υπάρχει κάποιο σημείο κριτικής.
Κυριαρχεί η παντελής η έλλειψη διακοπτών, που τόσος λόγος γίνεται τον τελευταίο καιρό, καθώς όλες οι λειτουργίες του Mustang Mach-E ελέγχονται από την οθόνη… laptop των 15.5 ιντσών. Η χρήση της δεν είναι πολύπλοκη, ωστόσο κάποιες λειτουργίες θα μπορούσαν να έχουν ξεχωριστούς διακόπτες.
Οι τελευταίοι υπάρχουν στις… πόρτες, καθώς το Mustang Mach-E δεν διαθέτει κλασικές χειρολαβές, αλλά διακόπτες για το άνοιγμα των θυρών, που μάλιστα υπάρχει και η επιλογή ν’ ανοίγεις το αυτοκίνητο με… κωδικό ασφαλείας επτά ψηφίων.
Οι χώροι είναι πολύ καλοί τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές τους, ειδικά αν αναλογιστείς τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του μοντέλου, με όγκο 400 λίτρα στο πίσω μέρος και άλλα πρόσθετα 100 στο μπροστινό, όπου βρίκονται και τα καλώδια για τη φόρτιση.
Απουσιάζει εντελώς και το κεντρικό τούνελ.
Ford Mustang Mach-E: Στο δρόμο με 351 ίππους
Ώρα για δράση και να διαπιστώσουμε πως μεταφέρονται οι 351 ίπποι της τετρακίνητης έκδοσης στην άσφαλτο. Αφού θέσουμε τους δύο ηλεκτροκινητήρες (ένας σε κάθε άξονα) σε λειτουργία, επιλέγουμε το πιο «άγριο» προφίλ οδήγησης «Untame» στην οθόνη αφής, που όχι μόνο έχει πιο άμεση απόκριση στο γκάζι, αλλά είναι και πιο… θορυβώδες με τεχνητό τρόπο.
Γεγονός είναι πως οι επιταχύνσεις είτε από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 5.8 δευτ.) είτε εν κινήσει εντυπωσιάζουν και, καθώς πέρα από τους 351 ίππους, υπάρχουν άμεσα διαθέσιμα από τις 0 στροφές και 580 Nm ροπής. Χρειάζεται αρκετή προσοχή και φειδώ το γκάζι, καθώς τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν γρήγορα, χωρίς να το αντιλαμβάνεται ο οδηγός, ακόμα και στο θορυβώδες «Untame» (Whisper και Active τ’ άλλα δύο) με τον μπάσο ήχο, που σίγουρα όμως δεν φτάνει τα επίπεδα ενός V8, δεν αντιλαμβάνεσαι την ταχύτητα.
Στις στροφές το Mustang Mach-E συμπεριφέρεται υποδειγματικά, κατά βάση ουδέτερα και με το εξαιρετικό σε αίσθηση και βάρος τιμόνι.
Η ανάρτηση είναι σφιχτή, περιορίζοντας τις κλίσεις, χωρίς σε καμία περίπτωση να κουράζει οδηγό και επιβάτες, αφού πραγματικά «ισοπεδώνει» τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, σε συνδυασμό και με τους τροχούς των 19 ιντσών (ελαστικά 225/55).
Εντός πόλης μάλιστα είναι ακόμα πιο ξεκούραστο, ενεργοποιώντας το σύστημα «one pedal drive» που φρενάρει πιο έντονα αφήνοντας το πόδι από το γκάζι, μειώνοντας την απαίτηση χρήσης του κεντρικού πεντάλ των φρένων.
Η συγκεκριμένη έκδοση μάλιστα δεν θα πει όχι και σε εκτός δρόμου διαδρομές, αφού είναι εξοπλισμένη και με «κοντό» κιβώτιο και σε συνδυασμό με τη θηριώδη ροπή των 580 Nm, μπορεί να ρυμουλκήσει ακόμα και 1.500 κιλά βάρους.
Δεν λείπει τίποτα από τον εξοπλισμό
Ένας ακόμα τομέας που εντυπωσιάζει το Mustang Mach-E είναι και εκείνος του εξοπλισμού και ιδιαίτερα η έκδοση των φωτογραφιών, με την σταθερή, πανοραμική γυάλινη οροφή, το εξαιρετικής πιστότητας ηχοσύστγημα της B&O με τα 10 ηχεία, το πανοραμικό σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης, τη δυνατότητα χρησιμοποίησης του κινητού τηλεφώνου σαν κλειδί και όλα τα σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα άνεσης και ασφάλειας.
Όταν δε διαθέτει και αυτονομία άνω των 500 χλμ., (530 για την ακρίβεια) διαλύονται και οι όποιες φοβίες για την εμβέλεια του συγκεκρμένου Mustang, καθώς οριακά διανύεις την κλασική απόσταση Αθήνα-Θεσσαλονίκη με μία φόρτιση. Όταν όμως γνωρίζεις ότι στον Κορινό υπάρχει ταχυφορτιστής συνολικής ισχύος 600 kW, ικανός να φορτίσει το Mach-E από το 10% στο 80%, σε 45 λεπτά, φεύγει το όποιο άγχος και μπορείς να… ξεφύγεις στην κατανάλωση ενέργειας, η οποία ωστόσο κυμάνθηκε στα λογικά επίπεδα των 19 kWh.
Όσον αφορά στο κόστος, το πλήρως εξοπλισμένο τετρακίνητο Mustang Mach-E ξεκινάει από τα 76.178 ευρώ, ενώ η έκδοση των φωτογραφιών στην απόχρωση rapid red και με την πανοραμική οροφή, κοστίζει 79.031 ευρώ. Μπορεί να φαίνονται πολλά, αλλά κυκλοφορούν αρκετά πιο ακριβά ηλεκτρικά SUV ή Crossovers στην ελληνική αγορά που δεν διαθέτουν τις επιδόσεις και τον χαρακτήρα του Mustang Mach-E.
Περισσότερες φωτογραφίες