H Ford με τη συγκεκριμένη έκδοση του Mustang Mach-E, «αποστομώνει» τους σκεπτικιστές της ηλεκτροκίνησης, στο βασικό «κατηγορητήριο» των οποίων βρίσκεται η περιορισμένη αυτονομία.
Δύσκολα όμως μπορεί κανείς να «δικάσει», και ειδικά να «καταδικάσει», το πισωκίνητο (RWD) Mustang Mach-E για το συγκεκριμένο ζήτημα, καθώς η μεγαλύτερη μπαταρία ιόντων λιθίου ER (extended range), χωρητικότητας 98,8 kWh, προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία άνω των 600 χιλιομέτρων!
Ελάτε λοιπόν να γνωρίσουμε το πιο ταξιδιάρικο (μια λέξη που σπάνια χρησιμοποιούμε σε δοκιμή ηλεκτρικού μοντέλου) Mustang Mach-E, ξεχνώντας για μέρες το μεγάλο άγχος της αυτονομίας.
Πρόκειται ίσως για τη «χρυσή τομή» στη γκάμα του Ford Mustang Mach-E, αν αναζητάς κυρίως «απαλλαγή» από το βραχνά των φορτίσεων. Σίγουρα φτάνει πιο μακριά από τη βασική πισωκίνητη έκδοση των 269 ίππων με μπαταρία χωρητικότητας 75,7 kWh και αυτονομία 440 χλμ., αλλά και από την κορυφαία GT έκδοση των 487 ίππων και 490 χλμ. αυτονομίας.
Επιδόσεις και φόρτιση
Σε καμία όμως περίπτωση δεν υπολείπεται σε δύναμη, καθώς ο ηλεκτροκινητήρας του παράγει 294 ίππους και 430 Nm ροπής, ενώ προτού αναφέρουμε τις επιδόσεις να υπενθυμίσουμε ότι το βάρος του ξεπερνά τους δυο τόνους. Άρα, σίγουρα η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 6,2 δευτ. δεν είναι αργή, ενώ όπως συμβαίνει στα περισσότερα ηλεκτρικά μοντέλα, για λόγους εξοικονόμησης ενέργειας, η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα.
Σε μεικτές συνθήκες η μέση κατανάλωση ενέργειας που καταγράψαμε ήταν 19 kWh/100 χλμ., σχετικά κοντά στην επίσημη μέτρηση των 17,3 kWh/100 χλμ. Η σύνδεση σε ταχυφορτιστή DC 150 kW φέρνει αυτονομία περίπου 119 χλμ. εντός 10 λεπτών, ενώ η μπαταρία από 10% φτάνει 80% σε 45 λεπτά.
Ford Mustang Mach-E: «Γεμίζει» το μάτι
Στην πληθωρική και μυώδη σιλουέτα του Mustang Mach-E, υπάρχουν ορισμένοι «συνδετικοί κρίκοι» με το εμβληματικό muscle car, από το οποίο πήρε αυτό το θρυλικό όνομα της αυτοκίνησης. Κοινοί παρονομαστές αποτελούν τα φωτιστικά σώματα, κυρίως τα πίσω, αλλά και το έμβλημα με το άτι στην κλειστού τύπου μάσκα, η οποία είναι βαμμένη στο χρώμα του αμαξώματος.
Παρατηρήστε επίσης τις γκρι 18αρες ζάντες, την ελαφριά κλίση της οροφής που προσδίδει coupe ύφος και τα κουμπιά (eLatch) αντί για χειρολαβές, με τα οποία ανοίγουν οι πόρτες. Το Mustang Mach-E έχει σεβαστές διαστάσεις, με μήκος 4.713 χλστ., πλάτος 1.881 χλστ. και ύψος 1.624 χλστ.
Μinimal και high-tech
Αναμφισβήτητα το highlight στο εσωτερικό του Mustang Mach-E είναι η μεγάλη, κάθετα τοποθετημένη, κεντρική οθόνη αφής των 15,5 ιντσών, η οποία υποστηρίζει το σύστημα πολυμέσων SYNC 4 της Ford (δέχεται ασύρματες ενημερώσεις), το σύστημα πλοήγησης, το ενσωματωμένο μόντεμ FordPass Connect, το ισχυρό ηχοσύστημα της B&O με 10 ηχεία, την κάμερα 360 μοιρών, αλλά και σχεδόν κάθε λειτουργία του οχήματος, έχοντας «απορροφήσει» τα περισσότερα φυσικά κουμπιά και τους διακόπτες.
Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με παραλληλόγραμμη οθόνη 10,2 ιντσών, προβάλλει στον οδηγό τις βασικότερες πληροφορίες. Σε εργονομική θέση βρίσκεται το στρογγυλό περιστροφικό χειριστήριο για την κίνηση του οχήματος (αυτόματο κιβώτιο μονής σχέσης). Τα πλαστικά είναι σκληρά, όμως σε καμία περίπτωση δεν εγείρουν ζήτημα ποιότητας κατασκευής, η οποία στο σύνολο της λαμβάνει υψηλή βαθμολογία, ενώ βοηθάνε και οι υφασμάτινες τμηματικές επενδύσεις στο ταμπλό.
Χώροι επιβατών – αποσκευών
Οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν γενναιόδωρους χώρους για τα πόδια τους (μεταξόνιο 2.984 χλστ.) ενώ συμβάλλει και το επίπεδο κεντρικό δάπεδο. Η γυάλινη και με ελαφριά κλίση οροφή δεν κόβει τον «αέρα» για τα κεφάλια των επιβατών.
Ηλεκτρικά ανοίγει και η φαρδιά πόρτα του χώρου αποσκευών, αποκαλύπτοντας το πορτμπαγκάζ των 402 λίτρων, ενώ όταν πέσουν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων αυξάνεται στα 1.743 λίτρα. Η απουσία θερμικού κινητήρα κάτω από το εμπρός καπό δίνει 100 λίτρα έξτρα αποθηκευτικού χώρου (frunk), τα οποία βέβαια καταλαμβάνουν τα καλώδια για τη φόρτιση του οχήματος.
Οδηγώντας
H μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς, οι 294 ίπποι και η ακαριαία διαθέσιμη ροπή, μεταδίδουν στον οδηγό μια σπορ διάθεση, η οποία ανταποκρίνεται σε ένα βαθμό στο όνομα Mustang, καθώς δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι μιλάμε για ένα μεγάλο και βαρύ ηλεκτρικό SUV. Την εν λόγω πτυχή του Mustang Mach-E ενισχύει η λίγο σφιχτή ανάρτηση και το τιμόνι με τη μεστή αίσθηση και ακρίβεια.
Το πεντάλ του φρένου έχει μια διακριτική προοδευτικότητα, λόγω ανάκτησης ενέργειας, αλλά εξοικειώνεσαι γρήγορα μαζί του, ενώ αποτελεσματικοί αποδεικνύονται εν τέλει οι αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός και οι δίσκο πίσω.
Μπορείς να οδηγείς με τη χρήση μόνο του δεξιού πεντάλ (i-Pedal Drive) πετυχαίνοντας εκτός από ξεκούραση μέσα στην πόλη και μέγιστη ανάκτηση ενέργειας, ενώ θα πατήσεις το φρένο μόνο αν χρειαστεί να επιβραδύνεις απότομα. Στον αυτοκινητόδρομο το Mustang Mach-E ταξιδεύει με άνεση, σταθερότητα και απαλλαγμένο από έντονους αεροδυναμικούς θορύβους, με την ποιότητα κύλισης να σε κερδίζει.
Συμπέρασμα
Στο Mustang Mach-E όλα βρίσκονται στον υπερθετικό βαθμό, όπως τεχνολογία, στυλ, χώροι, διαστάσεις, ποιότητα, δύναμη, αυτονομία και συναίσθημα, με το οποίο θα πρέπει να προσεγγίσεις την τιμή των 69.996 ευρώ για την πισωκίνητη έκδοση των 294 ίππων με τη μεγάλη μπαταρία.