Σε ολική επαναφορά του τρόπου με τον οποίο κατασκευάζει τα οχήματά της κινείται η Ford.
O διευθύνων σύμβουλός της, Τζιμ Φάρλεϊ, με την ευκαιρία ενημέρωσης για τα κέρδη του δεύτερου τριμήνου έδωσε κάποιες πληροφορίες γύρω από τη στρατηγική της αυτοκινητοβιομηχανίας, στην πορεία προς την εδραίωση της ηλεκτροκίνησης.
Επί της ουσίας, επιχείρησε να απαντήσει στον σκεπτικισμό αναλυτών της Wall Street και της Morgan Stanley σχετικά με το πώς η εταιρεία σχεδιάζει να ξεπεράσει τις προκλήσεις προσφοράς στην αγορά -κάποιοι είπαν πως δεν έχουν εμπιστοσύνη στην ικανότητα της Ford να εξασφαλίσει αρκετές πρώτες ύλες και εργαλεία για την κατασκευή μπαταριών.
Η Ford είχε ήδη προσπαθήσει να διασκεδάσει ορισμένες από αυτές τις ανησυχίες σε μια άλλη παρουσίαση στις 21 Ιουλίου, όταν είπε στους επενδυτές ότι έχει εξασφαλίσει αρκετές μπαταρίες για να φτάσει στον βραχυπρόθεσμο στόχο της: 600.000 EVs ετησίως μέχρι το τέλος του 2023.
Από τώρα, κατά δήλωση των ιθυνόντων της, έχει εξασφαλίσει περίπου το 70% από αυτά που χρειάζεται για να πετύχει τον στόχο του 2026, περισσότερα από 2 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα ετησίως, περίπου το ένα τρίτο της συνολικής παγκόσμιας παραγωγής της.
Ο Φάρλεϊ πήγε λίγο παραπέρα για να πείσει τους επενδυτές, εξηγώντας πως αντί απλώς να ανταλλάσσει ο Όμιλος κινητήρες εσωτερικής καύσης με μπαταρίες και ηλεκτρικούς κινητήρες, επανεξετάζει πλήρως το πώς αναπτύσσει τα οχήματά της, και πώς να τα διατηρεί φρέσκα με την πάροδο του χρόνου.
Η εταιρεία προσβλέπει σε μια νέα εποχή όπου θα μπορεί να ανανεώνει τα ηλεκτρικά της οχήματα με αναβαθμίσεις σε λογισμικό, μπαταρίες και ηλεκτρικούς κινητήρες, όπως ακριβώς κάνει η Τesla.
Αυτό σημαίνει ότι τα πιο δαπανηρά μέρη ενός οχήματος τα πάνελ του αμαξώματος από λαμαρίνα και τα υποστρώματα που σχηματίζουν τις συνολικές αναλογίες του δεν θα χρειάζεται να αλλάζονται τόσο συχνά.
«Έχουμε την ευκαιρία να απλοποιήσουμε την εικόνα του αμαξώματος μας και να βάλουμε τη μηχανική εκεί που δείχνουν πραγματικό ενδιαφέρον οι πελάτες», είπε ο Φάρλεϊ. «Και δεν είναι αυτό πχ, ένα διαφορετικό φτερό. Είναι λογισμικό. Είναι μια τεχνολογία ψηφιακής οθόνης. Είναι ένα σύστημα αυτόνομης οδήγησης και η γενικότερη τεχνολογία του αυτόνομου οχήματος.
Και φυσικά θα είναι, σε ορισμένες περιπτώσεις, πιο ισχυροί οι κινητήρες».
Η Ford επανασχεδιάζει, συνήθως, τα παραδοσιακά μοντέλα οχημάτων της κάθε πέντε έως επτά χρόνια.
Εάν μπορέσει να επεκτείνει αυτόν τον χρόνο βασιζόμενη σε ενημερώσεις λογισμικού για να διατηρήσει τα οχήματά της ως έχουν μοντέρνα σχεδιαστικά, αντί να επανασχεδιάσει διαρκώς το αμάξωμα, θα μπορούσε να εξοικονομήσει περιουσίες.
Είναι μέρος του τρόπου με τον οποίο η Ford αναμένει να βελτιώσει το λειτουργικό της περιθώριο στο 10% έως το 2026.
Για το δεύτερο τρίμηνο, η εταιρεία παρουσίασε προσαρμοσμένο λειτουργικό περιθώριο 9,3%.
Αυτά τα αποτελέσματα βοηθήθηκαν από τα «σφιχτά» αποθέματα νέων οχημάτων που επέτρεψαν στη Ford να αυξήσει τις τιμές της.
Είναι αλήθεια πως η μεγάλη αυτή εταιρία βρίσκεται σε μειονεκτική θέση απέναντι σε εταιρείες όπως η Tesla και οι νεοσύστατες εταιρείες EV που πωλούν απευθείας στους καταναλωτές, χωρίς τους αντιπροσώπους να ενεργούν ως μεσάζοντες…
Πάντως, δεν σχεδιάζει να εξαλείψει τους προνομιούχους αντιπροσώπους της, οι οποίοι απολαμβάνουν ισχυρή νομική προστασία σε πολλές πολιτείες των ΗΠΑ που ουσιαστικά απαγορεύουν στη Ford να πωλεί απευθείας στους πελάτες της, όπως κάνει η Tesla.
Αλλά, ο Φάρλεϊ εξήγησε πως βλέπει έναν δρόμο για τη μείωση αυτού του μειονεκτήματος κόστους -το οποίο εκτιμά σε περίπου 2.000 $ ανά όχημα- διατηρώντας τα αποθέματα των αντιπροσώπων πολύ χαμηλά και μεταβάλλοντας τον τρόπο που η Ford εμπορεύεται τα προϊόντα της.
Όπως το βλέπει ο Φάρλεϊ, οι έμποροι θα έχουν μόνο λίγα νέα οχήματα στις παρτίδες τους, αρκετά για να προσφέρουν test drive στους πελάτες πριν παραγγείλουν.
Οι πελάτες θα μπορούν να παραγγείλουν από την αντιπροσωπεία ή μέσω Διαδικτύου από τον καναπέ του σπιτιού τους είπε χαρακτηριστικά, με τον έμπορο να κάνει την παράδοση και να παρέχει υπηρεσίες μετά την πώληση.
Ο ίδιος εκτιμά ότι τα χαμηλά αποθέματα των αντιπροσώπων και οι ηλεκτρονικές παραγγελίες θα δισφαλίσουν ότι οι αντιπρόσωποι της Ford παραμένουν κερδοφόροι.
Το σχέδιο θα απαλλάξει τους αντιπροσώπους από την υποχρέωση να φέρουν δαπανηρά αποθέματα, επιτρέποντάς τους -θεωρητικά, τουλάχιστον- να επικεντρωθούν περισσότερο στην εξυπηρέτηση και την εκπαίδευση των πελατών.
Για να δούμε αυτό το μοντέλο πως θα εξελιχθεί καθώς το υποστηρίζουν και ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες.