Η Ford είχε σχεδιάσει να κλείσει εντελώς το εργοστάσιο στο Σααρλουί της Γερμανίας, το καλοκαίρι του 2025, όταν τελειώσει η παραγωγή του Focus.
ADVERTISEMENT
Προσέλκυση επενδυτών
Ενδιαφέρον και από Κίνα
Η Ford είχε σχεδιάσει να κλείσει εντελώς το εργοστάσιο στο Σααρλουί της Γερμανίας, το καλοκαίρι του 2025, όταν τελειώσει η παραγωγή του Focus.
Όμως, τα σχέδια άλλαξαν. Η ευρωπαϊκή ηγεσία του Ομίλου συμφώνησε να διατηρήσει ανοιχτή την εν λόγω μονάδα, πέρα από την προηγούμενη ημερομηνία λήξης του 2025, με πολύ μειωμένο εργατικό δυναμικό.
Το εργοστάσιο θα παραμείνει ανοιχτό τουλάχιστον μέχρι το τέλος του 2032, με 1.000 θέσεις εργασίας να διατηρούνται μέχρι τότε, είπε ο εκπρόσωπος των εργαζομένων Μάρκους Ταλ στο προσωπικό.
Προσέλκυση επενδυτών
Επί του παρόντος, το εργατικό δυναμικό στο Σααρλουί, το οποίο κατασκευάζει το Focus, είναι περίπου 4.500. «Είναι μόνο χάρη στην αλληλεγγύη μας που επιτεύχθηκε αυτό», είπε ο Ταλ σε μήνυμα προς όλους τους εργαζόμενους. Η συμφωνία είναι ένα «ενδιάμεσο βήμα» στη διαμόρφωση μιας ιδέας για το μέλλον του εργοστασίου, πρόσθεσε. Ένας εκπρόσωπος της Ford είπε ότι παραμένει αμετάβλητο ότι δεν θα κατασκευαστούν άλλα οχήματα Ford στο Σααρλουί μετά το 2025. Προτεραιότητα θα δοθεί στην προσέλκυση επενδυτών για να αναλάβουν το εργοστάσιο, είπε ο εκπρόσωπος.
Σε αντάλλαγμα για την ασφάλεια της εργασίας, οι εργαζόμενοι συμφώνησαν να μειώσουν τη δυναμικότητα του εργοστασίου. Αντί για ημερήσιο ρυθμό κατασκευής 860 μονάδων, αυτό θα μειωθεί σε 600 μονάδες την ημέρα από τώρα και στο εξής.
Ωστόσο, η προγραμματισμένη ετήσια χωρητικότητα των 117.000 μονάδων Focus θα παραμείνει σε ισχύ. Τα αυτοκίνητα θα συνεχίσουν να κατασκευάζονται σε δύο βάρδιες, αλλά στο μέλλον θα υπάρχουν μόνο 300 οχήματα ανά βάρδια.
Μετά το 2025, οι εργαζόμενοι των οποίων οι θέσεις εργασίας περιλαμβάνουν εργασίες εκτός της παραγωγής Focus θα διατηρηθούν.
Ενδιαφέρον και από Κίνα
Η κινεζική BYD, η Magna International, στην οποία ανήκει η προμηθεύτρια Magna Steyr και η ολλανδική VDL Nedcar, ενδιαφέρονται δυνητικά για το Σααρλουί, σύμφωνα με πληροφορίες.
Η Ford δεν αντικαθιστά, πάντως, το Focus. Η εταιρεία σχεδιάζει όλα τα επιβατικά οχήματά της στην Ευρώπη να είναι πλήρως ηλεκτρικά έως το 2030 και όλα τα οχήματά της -γενικώς- έως το 2035.
Το Σααρλουί αντιμετώπισε το κλείσιμο από τον περασμένο Ιούνιο, όταν η Ford επέλεξε το εργοστάσιό της στη Βαλένθια της Ισπανίας, για να κατασκευάσει τα ηλεκτρικά οχήματα επόμενης γενιάς για την Ευρώπη αντί για τη γερμανική μονάδα.