Δύσκολοι καιροί για όσα οχήματα ανήκουν στην κατηγορία των πολυχρηστικών και για όσους εργάζονται στη Ford.
Και στις δυο περιπτώσεις η πηγή του προβλήματος είναι η επιβεβλημένη στροφή στην ηλεκτροκίνηση, μαζί με την κυριαρχία των SUV. Η Ford λοιπόν, από τον περασμένο Οκτώβριο, είχε γνωστοποιήσει ότι εντός του 2023 θα τερματίσει οριστικά την παραγωγή των S-Max και Galaxy, τα οποία αμφότερα κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της που βρίσκεται στη Βαλένθια. Οι τίτλοι τέλους για τα δυο πρακτικά και ευρύχωρα μοντέλα της Ford θα πέσουν τον ερχόμενο Απρίλιο, ενώ μαζί τους θα αποχωρήσουν από το εργοστάσιο και 1.100 εργαζόμενοι.
Όπως αποδεικνύεται οι περικοπές μοντέλων συνοδεύονται δυστυχώς και με απολύσεις. Από την πλευρά της η Ford δηλώνει ότι σκοπεύει να συνεργαστεί με τα συνδικαλιστικά σωματεία, ώστε να ελαχιστοποιήσει τον αντίκτυπο των απολύσεων στους υπαλλήλους της, στις οικογένειές τους και την τοπική κοινωνία.
Υπενθυμίζουμε ότι πέρυσι στο εργοστάσιο της Βαλένθια σταμάτησε να παράγεται και το Mondeo, στο πλαίσιο αναδιάρθρωσης στην ευρωπαϊκή γκάμα της Ford που στοχεύει σε πιο «βιώσιμα προϊόντα». Εκτός από το Mondeo ακόμα ένα μοντέλο με τεράστια επιτυχία και μεγάλη ιστορία θα μας αποχαιρετήσει το 2023 και είναι το Fiesta.
Στη γραμμή παραγωγής του ισπανικού εργοστασίου παραμένουν τα Kuga και το Transit Connect, τα οποία διασώζονται. Μέχρι το 2025 πάντως η Ford σκοπεύει να προχωρήσει σε απολύσεις 3.800 υπαλλήλων της στην Ευρώπη, ως αποτέλεσμα της περικοπής μοντέλων και του σταδιακού περιορισμού των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Κυρίως μηχανικοί θα χάσουν τη δουλειά τους, καθώς δε θα εξελιχτούν νέοι κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, ενώ τα ηλεκτρικά συστήματα κίνησης έχουν απλούστερη δομή.
Το μεγαλύτερο βάρος των απολύσεων θα σηκώσει η Γερμανία με 2.300 εργαζόμενους της Ford να μένουν άνεργοι, ενώ στη Βρετανία και στην υπόλοιπη Ευρώπη προγραμματίζονται 1.300 και 200 μειώσεις ανθρώπινου δυναμικού αντίστοιχα. Πάντως υπήρχαν φωνές, οι οποίες προειδοποιούσαν ότι η επιβολή της ηλεκτροκίνησης θα φέρει κύμα απολύσεων στις αυτοκινητοβιομηχανίες και να που βγαίνουν αληθινές…