H πανδημία του Covid-19 μας έχει στερήσει, ανάμεσα σε πολλά άλλα, όλες τις εκδηλώσεις σχετικά με το αυτοκίνητο.
Ωστόσο ακτίδα φωτός έρχεται μέσα από το “Goodwood Speedweek”, το οποίο διεξάγεται στη Βρετανία από Παρασκευή 16 Οκτωβρίου μέχρι Κυριακή 18 Οκτωβρίου. H ακύρωση των “Goodwood Festival of Speed” και “Goodwood Revival” οδήγησαν στη γέννηση του “Goodwood Speedweek”, το οποίο συνδυάζει στοιχεία και από τις δύο εκδηλώσεις.
Για λόγους ασφαλείας, αλλά και για τη διατήρηση των απαραίτητων κοινωνικών αποστάσεων, στο “Goodwood Speedweek” δε θα βρίσκονται θεατές, αλλά θα μπορούν να το παρακολουθήσουν ζωντανά τη διαδικτυακή του μετάδοση.
Η Ford συμμετέχει πολύ δυναμικά στο “Goodwood Speedweek” με τα νέα πρωτότυπα και παραγωγής μοντέλα υψηλών επιδόσεων.
Το «παρών» θα δώσει το νέο Puma ST, το οποίο είναι το πρώτο SUV επιδόσεων της Ford που διατίθεται στην ευρωπαϊκή αγορά. Υπενθυμίζουμε ότι τροφοδοτείται από 1.5 EcoBoost βενζινοκινητήρα, απόδοσης 200 ίππων, ενώ μπορεί να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα εντός 6,7 δευτ.
Ντεμπούτο στο “Goodwood Speedweek” θα κάνει το νέο το STARD Ford Fiesta ERX συμμετέχοντας στο Drift Competition. Πρόκειται για ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο rallycross όχημα που βασίζεται στο Fiesta ST, το οποίο εξελίχθηκε από τους ειδικούς σε αγώνες ράλι της STARD, ώστε να εναρμονίζεται με τους κανονισμούς Projekt ERX του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Rallycross της FIA.
Οι τρεις ηλεκτροκινητήρες του αποδίδουν πάνω από 600 ίππους και συνδυαστική ροπή 1.000 Nm που μεταφέρεται στους τροχούς μέσω ενός συστήματος τετρακίνησης. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί μόλις 1,8 δευτ. και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 240 χλμ./ώρα.
Απουσία δε θα πάρει το supercar Ford GΤ, το οποίο θα προσφέρει νέες συγκινήσεις στο Michelin Supercar Run. O V6 EcoBoost twin-turbo κινητήρας του αποδίδει 655 ίππους και ροπή 750 Nm, ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 347 χλμ./ώρα.
Για το τέλος αφήσαμε το σκληροπυρηνικό ηλεκτροκίνητο πρωτότυπης μορφής Mustang Mach-E 1400. Είναι το αποτέλεσμα συνεργασίας ανάμεσα στη Ford Performance και την RTR Vehicles. Διαθέτει επτά ηλεκτροκινητήρες που αποδίδουν 1.419 ίππους. Οι μονάδες κίνησης συνδέονται με έναν κεντρικό άξονα μετάδοσης με διαφορικά, τα οποία έχουν τεράστιο εύρος προσαρμοστικότητας για κάθε είδους απαιτήσεις.
Το νέο Mustang Mach-E 1400 μπορεί να υποστηρίξει διατάξεις με κίνηση στους εμπρός, τους πίσω ή και τους τέσσερις τροχούς, με την ισχύ να κατανέμεται ομοιόμορφα μπροστά και πίσω ή μόνο σε έναν άξονα. Η κάθετα παραγόμενη δύναμη που αναπτύσσεται στα 257 χλμ./ώρα αναμένεται να υπερβαίνει τα 1.000 κιλά.