Η Ford Pro για να βελτιώσει την αξιοπιστία και την αντοχή των χειροκίνητων κιβωτίων χρησιμοποιεί τρισδιάστατο εκτυπωτή.
Τα τελευταία χρόνια στην Ευρώπη αυξάνεται το ποσοστό των πωλήσεων αυτοκινήτων με αυτόματο κιβώτιο, ωστόσο η πλειοψηφία των καινούριων αυτοκινήτων εξοπλίζεται με χειροκίνητα κιβώτια.
Ford Pro: Νέες προηγμένες τεχνικές κατασκευής κιβωτίων
Ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης και τον καθημερινό χρόνο οδήγησης, οι αλλαγές ταχυτήτων μπορούν να φτάσουν ακόμα και σε… τετραψήφιους αριθμούς, ειδικά αν πρόκειται για επαγγελματίες οδηγούς, οι οποίοι δεν κάνουν κάτι άλλο όλη την ημέρα, από το να οδηγούν, σε όλες τις συνθήκες.
Η συχνή χρήση φυσικά φθείρει το σύστημα μετάδοσης, τον συμπλέκτη, τα γρανάζια του κιβωτίου και των «συγχρονιζέ», με την επισκευή τους να είναι ακριβή υπόθεση.
H Ford Pro για να βελτιώσει την αντοχή και την αξιοπιστία των χειροκίνητων κιβωτίων, τοποθετεί στα κιβώτια των van Transit, ένα νέου τύπου συγχρονιζέ, σε σχήμα δακτυλίου, συμβάλλοντας σε ομαλότερες αλλαγές ταχυτήτων.
Οι μηχανικοί της Ford Pro εξέλιξαν μία νέα τεχνική για την κατασκευή του δακτυλίου, χρησιμοποιώντας τρισδιάστατο εκτυπωτή για την κατασκευή του και σαν υλικό χρησιμοποιήθηκε ο χαλκός.
Χάρη στην καλύτερη θερμική αγωγιμότητα του χαλκού, έναντι πχ του χυτοσίδηρου, το «τρισδιάστατο» συγχρονιζέ είναι πιο ανθεκτικό στις υψηλές θερμοκρασίες, ενώ για την κατασκευή του το εξάρτημα υποβάλλεται σε διαδικασία σκλήρυνσης σε θερμοκρασίες που φτάνουν τους 820 βαθμούς Κελσίου.
Η Ford Pro τοποθετεί το νέο αυτό εξάρτημα εδώ και έναν χρόνο στα επαγγελματικά Transit και κατέκτησε μάλιστα το βραβείο τεχνολογίας Henry Ford 2023 στον τομέα της παραγωγής.
Επόμενος στόχος της Ford Pro είναι να χρησιμοποιήσει την τεχνική αυτή και στην κατασκευή τμημάτων ηλεκτροκινητήρων.
Δείτε το βίντεο ώστε να έχετε μια άποψη πως βλέπει, αλλά και πως εξελίσσει η Ford τη νέα γενιά των κιβωτίων, ώστε να αντέχουν στη σκληρή χρήση>