To Ford Puma θέλοντας να συνεχίσει να «τρέχει» στην κατηγορία των SUV με την ταχύτητα του συνονόματου αιλουροειδές (το πούμα φτάνει περίπου τα 80 χλμ./ώρα!) ανανεώθηκε.
Οι επεμβάσεις της Ford είναι στοχευμένες και αφορούν κυρίως το τεχνολογικό-εξοπλιστικό σκέλος και λιγότερο το αισθητικό.
Θα πρέπει να παρατηρήσεις προσεκτικά το ανανεωμένο Puma για να εντοπίσεις τα διαφορετικά εσωτερικά μοτίβα στους μπροστινούς Led προβολείς και στα πίσω, επίσης Led, φωτιστικά σώματα.
Παράλληλα το μπλε οβάλ έμβλημα της Ford βρίσκεται πλέον ενσωματωμένο στη μάσκα. Το Puma εξακολουθεί να διακρίνεται για τις έντονες καμπύλες, το νεανικό του στυλ και το δυναμισμό που αποπνέει συνολικά, κάτι που ενισχύει στην προκειμένη περίπτωση η σπορτίφ έκδοση ST-Line. Οι εξωτερικές διαστάσεις του Puma παραμένουν ίδιες με μήκος 4.207 χλστ., πλάτος 1.805 χλστ. και ύψος 1.536 χλστ.
Σαφώς πιο εύκολα αναγνωρίζεις το ανανεωμένο Puma όταν αντικρύσεις το εσωτερικό του, καθώς οι αλλαγές είναι περισσότερες και εμφανέστερες. Τα βλέμματα κεντρίζει αρχικά το νέας σχεδίασης τιμόνι με πιο επίπεδο άνω και κάτω τμήμα, ενώ διαθέτει δυο ακτίνες στις οποίες ενσωματώνονται κουμπιά για βασικές λειτουργίες.
Η νέα και μεγαλύτερη (12 ιντσών) οθόνη αφής πλέον δεν είναι αιωρούμενη, αλλά έχει τοποθετηθεί χαμηλότερα στο ταμπλό. Υποστηρίζει το νέο σύστημα πολυμέσων SYNC 4, ενσωματωμένο μόντεμ (5G), συμβατότητα με το σύστημα Alexa, ενώ επιτρέπει συνδεσιμότητα μέσω Apple CarPlay και Android Auto. Η νέα οθόνη αφής έχει εξαλείψει την ύπαρξη των περισσότερων φυσικών κουμπιών, κάτι που μειώνει κάπως την εργονομία.
Στη βάση της κεντρικής κονσόλας συναντάμε επιφάνεια για επαγωγική φόρτιση του smartphone και θύρες USB. Το high-tech σκηνικό συμπληρώνει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 12,8 ιντσών. Η ποιότητα και η συναρμογή των υλικών παραμένουν σε ανώτερο επίπεδο.
Στα ατού του Puma περιλαμβάνεται η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ (456 λίτρα), ενώ κάτω από το δάπεδο βρίσκεται το καινοτόμο MegaBox. Προσφέρει ένα βαθύ αποθηκευτικό χώρο 80 λίτρων, με πλάτος 764 χλστ., μήκος 753 χλστ. και βάθος 306 χλστ., μπορεί να φιλοξενεί αντικείμενα ύψους έως 115 εκ. Επιπλέον η επιφάνειά του είναι πλενόμενη για λερωμένα αντικείμενα ή εργαλεία και διαθέτει τάπα αποστράγγισης. Ωστόσο η ρεζέρβα απουσιάζει.
Ford: Αποδοτικό με μπρίο το ανανεωμένο Puma
Αμετάβλητη είναι η γκάμα κινητήρων στο ανανεωμένο Ford Puma, με τον «χιλιάρη» turbo EcoBoost να παραμένει ο μεγάλος πρωταγωνιστής. Στην προκειμένη περίπτωση ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας συνοδεύεται από το στάνταρ ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, ενώ παράγει 125 ίππους (διατίθεται και με 155 ίππους) και 170 Nm ροπής (210 Nm με overboost).
Συνεργάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, το οποίο μας κέρδισε για τα άψογα και ακριβέστατα κουμπώματα που προσφέρει ο λεβιές του, ενώ η σχετικά σφιχτή του κλιμάκωση κρατάει διαρκώς ψυχωμένο το μοτέρ. Αν τώρα δε σας γοητεύει τόσο η συμμετοχική αλλά η άνετη οδήγηση, μπορείτε να επιλέξετε το προαιρετικό αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Powershift με 7 σχέσεις.
O οδηγοκεντρικός χαρακτήρας του Puma προσαρμόζεται ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα (Eco, Normal, Sport, και Slippery). Το σύστημα διεύθυνσης διακρίνεται για την ακρίβεια του, ενώ «παντρεύεται» με το στιβαρό πλαίσιο και την ραφιναρισμένη ανάρτηση, η οποία αν και λίγο πιο σκληρή στην έκδοση ST-Line, δεν προκαλεί έντονες αναταράξεις. Αντιθέτως συμβάλει στη συγκράτηση του αμαξώματος στις στροφές και αναδεικνύει περισσότερο το δυναμισμό του Puma.
Παρά την απόσταση 166 χλστ. από το έδαφος, στον ανοιχτό δρόμο το Puma παραμένει σταθερό και με χαμηλό αεροδυναμικό θόρυβο (αρκετά καλή δουλειά έχει γίνει και στην ηχομόνωση της καμπίνας). Για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση απαιτούνται 9,8 δευτ., με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 191 χλμ./ώρα. Ακόμα και υπό πίεση, η μέση κατανάλωση δε ξεπέρασε τα 7,4 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 4,9 λίτρα/100 χλμ. – εκπομπές CO2 στα 122 γρ./χλμ.), ενώ με λιγότερο βαρύ δεξί πόδι μπορείς να πετύχεις ακόμα καλύτερα νούμερα.
Αναμφισβήτητα το ανανεωμένο Puma κατάφερε να «αναθερμάνει» τη σχέση του με το κοινό, τονίζοντας ακόμα περισσότερο τα δυνατά του σημεία, όπως η εμφάνιση, ο εξοπλισμός και το τεχνολογικό υπόβαθρο. Στην εξοπλιστική έκδοση Titanium το ανανεωμένο Puma 1.0 EcoBoost mΗEV των 125 ίππων με μηχανικό κιβώτιο ξεκινάει από 26.655 ευρώ, στην ST-Line, όπως αυτή των φωτογραφιών, από 27.709 ευρώ, ενώ παρέχεται εργοστασιακή εγγύηση 8 ετών.
Περισσότερες φωτογραφίες: