Ο πόθος για το σκληροπυρηνικό Puma ST ενέπνευσε την Ford Performance, η οποία αποφάσισε να εκδημοκρατίσει τη δύναμη της κορυφαίας έκδοσης.
Ελάτε λοιπόν να γνωρίσουμε το νέο Puma ST Powershift, το οποίο εγκαινιάζει την ισχυρότερη εκδοχή του ταλαντούχου και πολυβραβευμένου τρικύλινδρου βενζινοκινητήρα EcoBoost. Προσέξτε, δεν αναφερόμαστε στον EcoBoost των 1.5 λίτρων με ισχύ 200 ίππων που τροφοδοτεί το Puma ST, αλλά στον πιο ταπεινό «χιλιάρι» EcoBoost.
Αναβαθμισμένος με τη χρήση ήπιας υβριδικής τεχνολογίας 48V, αποδίδει πλέον 170 ίππους (5.750 σ.α.λ.) και 248 Nm ροπής (3.000 σ.α.λ.). Αξίζει να αναφέρουμε ότι το νέο Puma ST Powershift παράγει ακριβώς τη διπλάσια ισχύ ανά λίτρο από το Focus ST170 του 2002!
Συνδυάζεται με αναβαθμισμένο αυτόματο 7-τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Ford Powershift με χειριστήρια αλλαγών ενσωματωμένα στο τιμόνι. Το ήπιο υβριδικό σύστημα ενεργοποιεί την ανάκτηση ενέργειας πιο γρήγορα από ό,τι σε άλλες εφαρμογές για ταχύτερη επαναφόρτιση της μπαταρίας ιόντων λιθίου. Αυτό επιτρέπει στην ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια που παίρνει κίνηση μέσω ιμάντα (BISG) να προσφέρει πρόσθετη ροπή για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, ώστε να εξασφαλιστεί βελτιωμένη απόδοση στις χαμηλότερες στροφές. Επιπρόσθετα, η αυξημένη ανάκτηση ενέργειας προσφέρει επιπλέον 10 ίππους ηλεκτρικής υποβοήθησης από τη μίζα/γεννήτρια που ενισχύει τη μέγιστη ισχύ.
Ο διττός χαρακτήρας του νέου Puma ST Powershift έγκειται στο γεγονός ότι ικανοποιεί τους φίλους των επιδόσεων (επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα εντός 7,4 δευτ. και τελική ταχύτητα 210 χλμ./ώρα), χωρίς να ξεφεύγει σε κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές ρύπων (επίσημη μέτρηση 6,3 λίτρα/100 χλμ.-CO2 144 γρ./χλμ.). Ελεγχόμενη από τα επιλέξιμα Drive Modes, η ενεργή βαλβίδα εξαγωγής παραμένει κλειστή στις λειτουργίες Normal και Eco για εκλεπτυσμένη απόδοση στην καθημερινότητα, αλλά ανοίγει στην Sport για να εντείνει τον σπορ ήχο.
Το νέο Puma ST Powershift μοιράζεται το ίδιο πλαίσιο με το Puma ST, γεγονός που οξύνει την απόκριση χρησιμοποιώντας έναν ημιάκαμπτο άξονα πίσω με στρεπτική ακαμψία 2.000 Nm/deg – τιμή αυξημένη πάνω από 50% σε σύγκριση με το βασικό Puma – και αντιστρεπτική δοκό 28 χλστ. ενσωματωμένη στο τμήμα σχήματος U του άξονα. Μπροστά το νέο Puma ST Powershift υιοθετεί μια αντιστρεπτική δοκό 24 χλστ.
Το σύστημα διεύθυνσης του νέου Puma ST έχει λόγο υποπολλαπλασιασμού 11,4:1-σχεδόν 25% ταχύτερο από εκείνο του βασικού Puma-και χρησιμοποιεί ένα συνδυασμό εμπρός ακραξονίων, βραχίονα τιμονιού και κρεμαγιέρα προδιαγραφών ST, για αυξημένη απόκριση κατά την είσοδο στη στροφή σε σύγκριση με το βασικό Puma, με περαιτέρω υποστήριξη από το Torque Vectoring Control.
Εμφανισιακά τώρα, το νέο Puma ST Powershift δείχνει ότι δεν είναι «αθώο». Το νέο εμπρός splitter αυξάνει την κάθετη αεροδυναμική πίεση κατά περίπου 80% σε σχέση με το βασικό Puma, ενώ την εικόνα συμπληρώνουν η αεροτομή οροφής, ο πίσω διαχύτης, τα κόκκινα λογότυπα ST και οι 19αρες ζάντες. Αποκλειστικά για το αμάξωμα του νέου Puma ST Powershift δημιουργήθηκε η νέα μπλε απόχρωση “Azura Blue” που βλέπετε στις φωτογραφίες.
Το γυαλιστερό μαύρο φινίρισμα για την οροφή είναι διαθέσιμο, ενώ στάνταρ είναι τα πλαίσια της μάσκας, τα πλευρικά διακοσμητικά, τα καλύμματα των εξωτερικών καθρεπτών και η αεροτομή οροφής, όλα σε μαύρο επίσης χρώμα.
Στο εσωτερικό, τα στάνταρ χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν σπορ καθίσματα εξελιγμένα από την Ford Performance, φινιρισμένα με ποιοτικό συνθετικό υλικό Sensico με δερμάτινη αίσθηση, βάση ασύρματης φόρτισης, θερμαινόμενο παρμπρίζ Quickclear, εμπρός και πίσω αισθητήρες στάθμευσης, υαλοκαθαριστήρες με αισθητήρα βροχής, μόντεμ FordPass Connect, και σύστημα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας SYNC 3 της Ford, συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto.
Οι διαθέσιμες τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού περιλαμβάνουν Pre-Collision Assist με Active Braking, Active Park Assist, Cross Traffic Alert με Active Braking και Intelligent Speed Limiter.