Ότι και να γράψουμε για το Ford Raptor, το μεγάλο pick-up της εταιρίας εξελιγμένο από τη Ford Performance στις ΗΠΑ, oι λέξεις δεν αρκούν…
Αγωνιστικό με καρότσα, δίνει κάπως το νόημα για τι αυτοκίνητο πρόκειται…
Το νέο Ford Raptor είναι συγκλονιστικό εκτός δρόμου. Η ανάρτησή του, απόσταγμα της αγωνιστικής εμπειρίας της Ford, δίνει μια διάσταση μοναδική σε αυτό το pick up.
Ford: Κανένα όμοιό του, και κανένα δεν μπορεί να συγκριθεί με το Raptor.
Θα το επαναλάβουμε, είναι ένα αγωνιστικό με καρότσα.
Έχοντας το πορτοκαλί Raptor στα χέρια μας δε χάσαμε την ευκαιρία να πραγματοποιήσουμε διάφορες αγροτικές δουλειές μαζί του.
Η πρώτη δοκιμασία στην οποία υποβάλαμε το Raptor ήταν το φόρτωμα ξύλων. Πήραμε ένδειξη απόβαρου 2.520 κιλά και φορτώσαμε 550 κιλά ξύλα. Το κάλυμμα της καρότσας ανοίγει ηλεκτρικά – αυτό είναι εξαιρετικά βολικό.
Φορτωμένο το Raptor θέλει προσοχή στις αποστάσεις, καθώς το βάρος ξεπερνάει τους τρεις τόνους.
Η ανάρτηση με όλο αυτό το επιπλέον βάρος δεν δείχνει σημάδια κόπωσης. Σημειώστε πως το σετάρισμα δεν προβλέπει προφόρτιση.
Ford: Τεχνολογικά πολύ μπροστά η ανάρτηση στο Raptor
Οι εντελώς νέοι, ανθεκτικοί, αλλά και αλουμινένιοι συγχρόνως πάνω και κάτω βραχίονες, η εμπρός και η πίσω ανάρτηση με τη μεγάλη διαδρομή και ο αναβαθμισμένος πίσω σύνδεσμος Watt έχουν σχεδιαστεί για να παρέχουν περισσότερο έλεγχο σε κακοτράχαλα εδάφη με υψηλή ταχύτητα.
Μια σειρά βάσεων και ενισχύσεων ειδικά εξελιγμένων για το Raptor υποστηρίζει τις εδράσεις των bumpstops, στους θόλους των τροχών και των πίσω συνδέσμων των αμορτισέρ, και διασφαλίζει την επιθυμητή ακαμψία.
Τα αμορτισέρ FOX 2.5” Live Valve Internal Bypass υιοθετούν τεχνολογία αιχμής, είναι τα πιο προηγμένα που έχουν τοποθετηθεί ποτέ στο Raptor και φέρουν πλήρωση λαδιού με Teflon, που μειώνει τις τριβές κατά περίπου 50%.
H ρύθμιση και η εξέλιξη της ανάρτησης πραγματοποιήθηκαν από τη Ford Performance χρησιμοποιώντας έναν συνδυασμό μηχανικής με τη βοήθεια υπολογιστή (CAE) και δοκιμών σε πραγματικές συνθήκες.
Όλες οι παράμετροι -όπως η σκληρότητα των ελατηρίων, η απόσταση από το έδαφος, το σετάρισμα των βαλβίδων παράκαμψης και η απόσβεση σε κάθε «ζώνη διαδρομής» του αμορτισέρ- είχαν ως στόχο τη δημιουργία της τέλειας ισορροπίας μεταξύ άνεσης, ελέγχου, σταθερότητας και ελκτικής πρόσφυσης εντός και εκτός δρόμου.
Για προστασία από το φαινόμενο του απότομου τερματισμού της ανάρτησης, το δοκιμασμένο στους αγώνες σύστημα Bottom-Out Control προσφέρει μέγιστη δύναμη απόσβεσης στο τελευταίο 25% της διαδρομής του αμορτισέρ.
Αντίστοιχα, το σύστημα μπορεί να σκληραίνει τα πίσω αμορτισέρ, ώστε το πίσω μέρος να μη βυθίζεται στις έντονες επιταχύνσεις, κάτι που βελτιώνει τη σταθερότητα του οχήματος. Με τα αμορτισέρ να παρέχουν τη σωστή ποσότητα απόσβεσης σε κάθε θέση, το Ranger Raptor ισιώνει τα πάντα στο πέρασμά του στο χώμα.
Δεύτερη δοκιμασία για το Ranger Raptor ήταν το μάζεμα του τσαγιού. Γίνεται σε μια μικρή ζώνη από τα 1600-1800 μ. ύψος. Καθότι στο Μαίναλο είναι δύσκολο να βρεις πλέον τσάι (πέφτει πολύς κόσμος, γίνεται εμπόριο), πάμε απέναντι, στις Αρμενιές.
H προσέγγιση είναι εξαιρετικά δύσκολη. Από το Λεβίδι κατευθυνόμαστε για Σκοτεινή, Αλέα και μετά προς Φρουσούνα.
Προτού φτάσουμε, κάνουμε δεξιά στο εκκλησάκι του Αγίου Κωνσταντίνου. Από κει ξεκινά ένας επικίνδυνος αγροτικός δρόμος παρατημένος στην τύχη του, που, ειλικρινά, δεν μπορούμε να φανταστούμε τον λόγο για τον οποίο διανοίχτηκε.
Σήμερα εξυπηρετεί δυο τρεις κτηνοτρόφους μόνο. Αυτός ο δρόμος φτάνει σχεδόν ως την κορυφή του βουνού. Σταματά, για την ακρίβεια, 200 μ. πριν από την κορυφή, και αυτά τα διανύεις σε λίγα λεπτά με τα πόδια. Υπάρχουν σημεία όπου μπορείς να μαζέψεις τσάι χωρίς να κατέβεις από το Raptor.
Το pick up της Ford ανέβηκε και κατέβηκε αυτό τον πολύ δύσβατο χωματόδρομο με απίστευτη ευκολία. Δεν κόλλησε ούτε στα βαθιά νεροφαγώματα ούτε στις τεράστιες πέτρες ούτε στις απότομες στροφές 180 μοιρών. Πρόκειται για ένα όχημα ικανό εντός/εκτός δρόμου, μεγάλο σε διαστάσεις (μήκος/πλάτος/ύψος, 5.360/2.028/1.926 χλστ., μεταξόνιο 3.270 χλστ.,
διαστάσεις καρότσας μήκος/πλάτος/ύψος 1.564/1.224/529 -στους θόλους- χλστ.) αλλά και για αγροτικές δουλειές.
Ταυτόχρονα, το ηλεκτρικό κάλυμμα, η μαγική ανάρτηση της FOX και το ξεχωριστό στυλ το καθιστούν μοναδικό.
Στο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο το Raptor δεν έχει σχέση με τον προκάτοχό του. Παρότι φορούσε ελαστικά 50/50 διαστάσεων 285/70-17, που προορίζονται κυρίως για κίνηση σε μεικτές συνθήκες και ολισθηρές επιφάνειες, το ταξίδι του είναι ανάλογο ενός Kuga, για να μην πούμε Explorer.
Χωρίς θόρυβο κύλισης, με ευστάθεια, χωρίς ευαισθησία στον πλάγιο άνεμο και με ένα ευχάριστο, φτιαχτικό γουργούρισμα από τον V6 3λιτρο κινητήρα 292 ίππων με 491 Nm ροπής που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων. Που έφτασε η τεχνολογία, σε «αγροτικό» όχημα, με αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων.
Περιττό να αναφέρουμε ότι ταξιδέψαμε σύννομα, ακολουθώντας τα όρια ταχύτητας εκ πεποιθήσεως. Η μεγάλη μετωπική επιφάνεια (επιβλητική μεν, πολλές αντιστάσεις δε), σε συνδυασμό με τις αυξημένες αντιστάσεις των χωμάτινων ελαστικών και τον ισχυρό turbo V6 Ecoboost βενζινοκινητήρα, δεν χαρίζεται σε ζητήματα καταναλώσεων.
Σε γαργαλάει στο πόδι η απόκριση, σε γαργαλάει στο αυτί το γουργούρισμα του κινητήρα (πάρτι στο Baja mode), αλλά η κατανάλωση ανεβαίνει στα 18,5 λίτρα/100 χλμ.
Αλλά, όπως είπε και ο Δημήτρης στη θέα του, «μπροστά στην απόλαυση υπάρχει τιμή;». Ναι, ξεχωρίζει, ναι, θα το αγοράζαμε.
Αλλά δεν μπορείς να κυκλοφορείς μ’ αυτό στην Αθήνα. Για αυτό πάρε Puma…
Τιμές από 72.336 ευρώ