Έπειτα από 47 χρόνια τιμημένης καριέρας, με περισσότερες από 16 εκατομμύρια πωλήσεις, φαίνεται να περνάει στην ιστορία.
Το Ford Fiesta τερματίζει την καριέρα του το 2023. Αυτό αναφέρει η αγγλική εφημερίδα Auto Express, επικαλούμενη πηγές από το εσωτερικό της εταιρείας -αναμένεται ανακοίνωση τις επόμενες ημέρες.
Οι λόγοι της επιλογής είναι προφανείς: η κατηγορία Β στην Ευρώπη χάνει έδαφος, ολοένα και περισσότερο και οι πωλήσεις πέφτουν χρόνο με το χρόνο, ακόμη και στην Αγγλία, όπου το Ford Fiesta είναι το αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις εδώ και χρόνια -μοιράστηκε σε 7 γενιές. Μετά είναι το ηλεκτρικό που απαιτεί όλο και περισσότερο χώρο όχι μόνο στους τιμοκαταλόγους αλλά και στα εργοστάσια, καταλαμβάνοντας γραμμές παραγωγής.
Οι περισσότεροι χρήστες, πια, θέλουν SUV και υπάρχουν πολλά στη λίστα της Ford, συμπεριλαμβανομένου του Ford Puma, που μοιράζεται τα περισσότερα μηχανικά μέρη με το Fiesta, συμπεριλαμβανομένου του κινητήρα των 200 ίππων 1.5 turbo βενζίνης των εκδόσεων ST. Μάλιστα, η άφιξη του μικρού SUV επιδείνωσε τη δεδομένη κρίση πωλήσεων του Fiesta.
Το πρώτο εξάμηνο του 2022, η συρρίκνωση σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2020 ήταν 19%, με σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα στην πρώτη 10άδα να πέφτουν και το μικρό της Ford να χάνει έως και 49% -η χειρότερη επίδοση μεταξύ των ανταγωνιστών της.
Πρέπει να σημειωθεί, δε, πως το Ford Fiesta δεν έχει ηλεκτρικές εκδόσεις και ο όποιος εξηλεκτρισμός του σταματά στις ήπιες υβριδικές εκδόσεις. Οι ανταγωνιστές κινούνται αντίθετα προς αυτή την κατεύθυνση: το Peugeot 208, το ευρωπαϊκό μπεστ σέλερ στην κατηγορία, είναι επίσης ηλεκτρικό και το ίδιο και το Opel Corsa. Το Toyota Yaris και το Renault Clio (τέταρτο και έκτο αντίστοιχα) είναι υβριδικά και παρόλο που πέφτουν σημαντικά σε σχέση με πριν από 2 χρόνια, εξακολουθούν να τα καταφέρνουν καλύτερα από το Fiesta.
Το θέμα της ηλεκτροκίνησης επηρεάζει και τα εργοστάσια. Στην πραγματικότητα, η Ford σχεδιάζει να αυξήσει την παραγωγή αυτοκινήτων με μπαταρία χάρη στη συμφωνία με τον Όμιλο Volkswagen ο οποίος θα παρέχει την πλατφόρμα MEB και θα δημιουργήσει νέα μοντέλα στο εργοστάσιο της Κολωνίας -εργοστάσιο όπου παράγεται, σήμερα, το Fiesta. Το πρώτο μοντέλο -για το οποίο ακόμα ελάχιστα γνωρίζουμε- θα είναι μέρος των καινοτομιών της Ford για το 2023 και θα ακολουθήσουν πολλά άλλα, πιθανότατα και μια έκδοση με μπαταρία του Puma.