Στην «αρένα» της ηλεκτροκίνησης ρίχνει η Ford τον πιο δυνατό της «παίχτη», καθώς οι φήμες επιβεβαιώθηκαν και το Puma μπήκε στην πρίζα.
Το εμπορικότερο μοντέλο της μπλε οβάλ εταιρείας στην Ευρώπη, προσθέτει στη γκάμα του αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση. Ο λόγος για το νέο Puma Gen-E, το οποίο σύμφωνα πάντα με τη Ford, έχει στη φαρέτρα του έναν ολοκαίνουργιο ηλεκτροκινητήρα, απόδοσης 168 ίππων (123,5 kW) και 290 Nm ροπής.
Η χωρητικότητα της μπαταρίας του είναι 43 kWh, με την Ford να μας πληροφορεί όμως ότι με μια πλήρη φόρτιση εξασφαλίζει στο νέο Puma Gen-E αυτονομία 376 χλμ., ενώ σε αστικό περιβάλλον μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 523 χλμ. Σημειώνεται ακόμα ότι με τη χρήση ταχυφορτιστή DC 100 kW, η φόρτιση από το 10% στο 80% διαρκεί περίπου 23 λεπτά. Από πλευράς επιδόσεων γνωρίζουμε ότι το νέο Puma Gen-E μπορεί να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 8,0 δευτ. και να φτάσει μέχρι τα 160 χλμ./ώρα, ενώ η κατανάλωση ενέργειας ανέρχεται σε 13,1 kWh/100 χλμ.
Ford Puma Gen-E: Σχεδόν ίδιο σώμα
Η εξωτερική σχεδίαση του νέου Puma Gen-E, σε σύγκριση με τα Puma που τροφοδοτούνται από θερμικούς κινητήρες, διαφοροποιείται κυρίως με τη νέα κλειστού τύπου μάσκα (ασπίδα την αποκαλεί η Ford), η οποία είναι εμπνευσμένη από το ηλεκτρικό Mustang Mach-E.
Στον τομέα της αεροδυναμικής συμβάλει η σπορ πίσω αεροτομή και οι ζάντες νέας σχεδίασης. Οι προαιρετικοί προβολείς Dynamic Matrix LED χρησιμοποιούν το Predictive Dynamic Bending Light για να ελέγχουν το δρόμο μπροστά και να φωτίζουν περισσότερο τα σημεία όπου είναι απαραίτητο. Η τεχνολογία αυτή ρυθμίζει επίσης το μοτίβο της δέσμης φωτός, ώστε να παρέχεται καλύτερη θέαση σε αστικές διαδρομές ή σκοτεινούς δρόμους ταχείας κυκλοφορίας.
Ford Puma Gen-E: Στα εντός
Το σκηνικό στο εσωτερικό του νέου Puma Gen-E είναι σχετικά γνώριμο. Το «παρών» δίνουν δυο οθόνες, μια για το ψηφιακό πίνακα οργάνων και μια για το σύστημα πολυμέσων τελευταίας γενιάς SYNC 4, το οποίο υποστηρίζει σύστημα πλοήγησης που είναι συνδεδεμένο στο cloud για να μπορεί το Puma Gen-E να κινείται άνετα στην πόλη, ενώ την ίδια στιγμή, χάρη στα ασύρματα Apple CarPlay και Android Auto, οι εφαρμογές και οι πληροφορίες συγχρονίζονται μεταξύ των smartphone των επιβατών και του αυτοκινήτου χωρίς τη χρήση καλωδίων.
Το Alexa Built-in παρέχει στους οδηγούς τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν φωνητικές εντολές για να ενημερωθούν για τις ώρες λειτουργίας του αγαπημένου τους εστιατορίου ή για να προσθέτουν αντικείμενα στη λίστα με τα ψώνια τους.
Η νέα, υπερυψωμένη κεντρική κονσόλα, προσφέρει έναν πρακτικό αποθηκευτικό χώρο, κατάλληλο για τη μεταφορά των προσωπικών αντικειμένων με τάξη. Το υποβραχιόνιο είναι συρόμενο για να εξασφαλίζει στον οδηγό την πιο άνετη θέση κατά τη διάρκεια ενός μακρινού ταξιδιού. Επίσης, διατίθεται και ασύρματη φόρτιση τηλεφώνου, ώστε να είναι πάντα φορτισμένο στο τέλος του ταξιδιού.
Ο ήδη καινοτόμος αποθηκευτικός χώρος MegaBox στο πορτμπαγκάζ του Puma έχει μετατραπεί σε GigaBox, εξασφαλίζοντας συνολική χωρητικότητα για την μεταφορά αποσκευών έως και 574 λίτρα σε 5θέσια διαμόρφωση (φορτωμένο μέχρι την οροφή), δηλαδή περισσότερα από όσα είναι σε θέση να προσφέρουν σήμερα μεγαλύτερα SUV. Στο εμπρός μέρος, ένα frunk με χωρητικότητα 43 λίτρων, αξιοποιεί ιδανικά το χώρο που θα καταλάμβανε ο βενζινοκινητήρας.
Το νέο Ford Puma Gen-E καθιστά ακόμα πιο εύκολη την οδήγηση εντός και εκτός πόλης. Ένας απλός στη χρήση ηλεκτρονικός μοχλοδιακόπτης που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι εναλλάσσει την κίνηση προς τα εμπρός, τη «νεκρά» και την όπισθεν τόσο εύκολα όπως όταν ενεργοποιείτε τα φλας με την άκρη των δακτύλων. Η δυνατότητα οδήγησης με ένα πεντάλ (one-pedal driving) καθιστά ακόμα πιο άνετη την οδήγηση στην πόλη, ανεξάρτητα από το προφίλ οδήγησης (τέσσερα στο σύνολο) που έχει επιλέξει ο οδηγός.
Τα διαθέσιμα συστήματα υποβοήθησης οδηγού Intelligent Adaptive Cruise Control με Stop&Go και Lane Centring εξασφαλίζουν ομαλή και πιο φυσική αίσθηση κατά την επιτάχυνση και το φρενάρισμα, ενώ μπορούν χρησιμοποιούν το Predictive Speed Assist για ρύθμιση της ταχύτητας ταξιδιού σε δρόμους με στροφές. Στην πόλη, η επίσης διαθέσιμη κάμερα surround-view 360ο μπορεί να προβάλλει μία πανοραμική εικόνα του οχήματος από ψηλά, η οποία είναι σε θέση να διευκολύνει τους ελιγμούς σε άβολα πολυώροφα παρκινγκ.
Το βιβλίο των παραγγελιών για το νέο Puma Gen-E έχει ήδη ανοίξει, ενώ οι παραδόσεις θα ξεκινήσουν στα τέλη του πρώτου τριμήνου του 2025. Η παραγωγή του πραγματοποιείται στο εργοστάσιο της Ford Otosan στην Κραϊόβα της Ρουμανίας, χρησιμοποιώντας τις προηγμένες ηλεκτρικές μονάδες που παράγονται στις εγκαταστάσεις της Ford στο Halewood της Βρετανίας.
Ford Puma Gen-E: Τιμές
Στην ελληνική αγορά το νέο Puma Gen-E θα διατίθεται στα εξοπλιστικά επίπεδα Style και Premium, με τιμές 25.900 ευρώ και 27.944 ευρώ αντίστοιχα, συμπεριλαμβανομένης της κρατικής επιδότησης.