Η Ford Motor σε μια εκδήλωση επενδυτών έδωσε λεπτομέρειες σχετικά με το στόχο της να κατασκευάσει κερδοφόρα ηλεκτρικά οχήματα.
Παράλληλα, όμως, αναπτύσσει τις παραδοσιακές της δραστηριότητες με κινητήρες εσωτερικής καύσης, γιατί, όπως φαίνεται εκεί υπάρχουν κέρδη, επί του παρόντος.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ford, Τζιμ Φάρλεϊ, μίλησε για τα σχέδια ανάπτυξης της εταιρείας για τις επιχειρηματικές της μονάδες που αφορούν την κίνηση με ορυκτά καύσιμα, το στόλο και την ηλεκτρική ενέργεια.
«Δεν είμαι εδώ για να σου πω ότι είμαστε υποτιμημένοι, θα αποφασίσεις μόνος σου», είπε ο Φάρλεϊ, σχηματικά, απευθυνόμενος στον κάθε επενδυτή.
Ford: Επιφυλακτικοί οι επενδυτές στη Wall Street
Η εταιρεία, πριν από την εκδήλωση, ανακοίνωσε, επίσης, μια σειρά από νέες συμφωνίες για την προμήθεια προϊόντων λιθίου για την υποστήριξη του σχεδίου της να αυξήσει δραματικά την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων.
Η Ford Motor στοχεύει 2 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα μέχρι το 2026, από 600.000 αναμενόμενα μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους.
Προχώρησε σε περισσότερα στοιχεία σχετικά με τις προσδοκίες της για τα κέρδη για κάθε μία από τις κύριες επιχειρηματικές της μονάδες, αλλά δεν ανακοίνωσε σημαντικές αλλαγές στα σχέδιά της, τα οποία ορισμένοι στη Wall Street επέκριναν ως «φιλόδοξα, μη ρεαλιστικά».
Ο Φάρλεϊ αφιέρωσε μεγάλο μέρος της ενημέρωσης που έκανε στο πώς τα σχέδια της Ford στοχεύουν να βγάλουν την εταιρεία από το τη στενωπό της αποτίμησής της ως παραδοσιακής αυτοκινητοβιομηχανίας σε σύγκριση με την Tesla.
Επί του προκειμένου, η Ford υπολόγισε ότι το συνολικό κόστος της είναι 7 δισεκατομμύρια δολάρια υψηλότερο από τον ανταγωνισμό της.
Η αυτοκινητοβιομηχανία αναμένεται να χάσει περίπου 3 δισεκατομμύρια δολάρια από την επιχείρηση ηλεκτρικών οχημάτων «Model e» φέτος, αντισταθμίζοντας τα κέρδη στις παραδοσιακές επιχειρήσεις του στόλου «Blue» και «Pro».
Ford: Ζημιές από τα ηλεκτρικά στο α΄3μηνο
Για το πρώτο τρίμηνο , η Ford ανακοίνωσε ότι η ζημιά των δραστηριοτήτων στα ηλεκτρικά διευρύνθηκε στα 722 εκατομμύρια δολάρια από 380 εκατομμύρια δολάρια ένα χρόνο νωρίτερα.
Αντιθέτως, η παραδοσιακή επιχείρηση αυτοκινήτων της εταιρείας κέρδισε 2,6 δισεκατομμύρια δολάρια και οι δραστηριότητες του στόλου της αυτοκινητοβιομηχανίας ανέφεραν κέρδη 1,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Η εταιρεία αναμένει να απλοποιήσει τις δραστηριότητές της και να αυξήσει τα περιθώρια κέρδους από παραδοσιακά προϊόντα σε χαμηλά διψήφια περιθώρια EBIT από 7,2% το 2022. Για παράδειγμα, η Ford είπε ότι έχει αφαιρέσει περισσότερα από 2.400 εξαρτήματα από την επόμενη γενιά F-150 σε σύγκριση με το τρέχον όχημα.
Αναμένεται ότι οι πωλήσεις της σε παραδοσιακά οχήματα θα αρχίσουν να μειώνονται μετά το 2025, αλλά μέχρι τότε τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα «πάνε καλά την επόμενη δεκαετία», τονίσθηκε αρμοδίως.
Η κερδοφόρα εξισορρόπηση της αλλαγής από τα παραδοσιακά οχήματα με κινητήρες στα EV είναι μια ολοένα και πιο δύσκολη πρόκληση για παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Ford.