Η νέα γενιά ηλεκτρικών οχημάτων της Ford μπορεί να πετύχει τους στόχους της κερδοφορίας του 2026, θεωρεί ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας.
Πάνω σε αυτή τη γραμμή, o Τζιμ Φάρλεϊ επιχειρεί να πείσει τους επενδυτές να στηρίξουν τους σχεδιασμούς του κολοσσού της αυτοκινητοβιομηχανίας, έχοντας ως πρώτιστο μέλημα την αντιμετώπιση της ισχυρής δύναμης που λέγεται Κίνα.
Στην πρόσφατη σύνοδο κορυφής Morgan Stanley Sustainable Finance, ο επικεφαλής της Ford έδωσε το στίγμα της στρατηγικής του υπογραμμίζοντας ότι η μάρκα κλίνει προς τα εμπορικά της προϊόντα, σηματοδοτώντας το τέλος των γενικών (κλασικών) οχημάτων της.
Οι πιο σημαντικές αλλαγές στον κλάδο δεν είναι πλέον η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, αλλά η στροφή από τα αναλογικά στα ψηφιακά προϊόντα, ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ζήτησε, μάλιστα, περισσότερη συνεργασία μεταξύ των «αντιπάλων» του κλάδου.
Πάνω σε αυτό το πλαίσιο, άλλωστε, λίγο μετά τη σύνοδο κορυφής, η Ford και η Tesla έκαναν την αιφνιδιαστική ανακοίνωση συνεργασίας ότι τα Ford EVs θα έχουν πρόσβαση στους 12.000 ταχυφορτιστές της δεύτερης στις αρχές του επόμενου έτους.
«Βρισκόμαστε στην πρώτη φάση της υποδομής», είπε ο Φάρλεϊ στη σύνοδο κορυφής. «Ανησυχούμε περισσότερο για το δίκτυο –από την πλευρά της υποδομής, νομίζω ότι υπάρχει κάποιο περιθώριο συνεργασίας μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών, κάτι που είναι εντελώς… αφύσικο για εμάς».
Πρέπει να σημειωθεί πως η φιλοδοξία των ΗΠΑ για ένα μέλλον μηδενικών εκπομπών θα απαιτήσει επενδύσεις έως και 200 δισεκατομμύρια δολάρια στο «ήδη φορτωμένο» ηλεκτρικό τους δίκτυο, με την προϋπόθεση ότι θα κυκλοφορήσουν 40 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα μέχρι το 2030, εκτιμά η Boston Consulting Group.
Από τότε που ανέλαβε τα καθήκοντά του ο Πρόεδρος Τζο Μπάϊντεν, ο αριθμός των δημόσιων φορτιστών EV αυξήθηκε πάνω από 40% από το 2020, φτάνοντας τους 130.000 σε ολόκληρη τη χώρα.
Περαιτέρω προκλήσεις για την αναβάθμιση του δικτύου EV είναι τα έντονα καιρικά φαινόμενα, τα οποία διακόπτουν την παροχή ρεύματος. Δεδομένου του ποικίλου εδάφους των ΗΠΑ, αυτά τα γεγονότα περιλαμβάνουν καταιγίδες, χιόνια, τυφώνες και κύματα καύσωνα.
«Αυτή τη στιγμή έχουμε δύο διαφορετικά βύσματα», επισήμανε ο Φάρλεϊ. «Είναι γελοίο, έχουμε ένα πρόβλημα στον κλάδο και δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε για το τι βύσμα θα χρησιμοποιήσουμε. Αυτό το πρώτο βήμα είναι να συνεργαστούμε με έναν νέο τρόπο, ιδιαίτερα με τις νέες μάρκες EV αλλά και τις παραδοσιακές παλιότερες εταιρείες».
Και συνέχισε: «Εμείς (στη Ford) πρέπει να πάρουμε την εμπορική φόρτιση στα χέρια μας όπως η Tesla για το δίκτυο ταχυφόρτισης. Από την πλευρά του λιανικού εμπορίου, δεν υπάρχει εύκολη απάντηση, αλλά αυτό θα πάρει χρόνο».
Ford: «Οι Κινέζοι είναι η δύναμη και οι ανταγωνιστές μας»
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες βιώνουν μια άνθηση χάρη στην ανάπτυξη της μεσαίας τάξης τους, με την BYD να αναδεικνύεται στην κορυφή ως η εταιρεία με τις μεγαλύτερες πωλήσεις της χώρας.
Οι πωλήσεις της Ford στην Κίνα μειώνονται σταθερά από το 2016, με τον Φάρλεϊ να σχολιάζει λίγο καιρό πριν ότι η Ford θα πρέπει να ξαναδεί τι σημαίνει η επωνυμία της στην Κίνα.
Ως προς την άνοδο της Κίνας, στη σύνοδο κορυφής ο Φάρλεϊ ήταν αυτή τη φορά ξεκάθαρος: «Όσον αφορά την Κίνα, θα είναι πραγματικά ταπεινή η παρουσία μας», είπε, αναφέροντας ότι η Κίνα παράγει το 70% των ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο.
Ονόμασε ως νικητές τις Geely, Great Wall, SAIC και BYD. «Αν προσθέσετε τα δυτικά εμπορικά σήματα στην Κίνα, είναι ένα μερίδιο 60%», είπε. «Αλλά κανένα όνομα δεν είναι… δυτική εταιρεία».
«Οι Κινέζοι θα είναι το κέντρο ισχύος», εξήγησε. Ακόμη και με μια ξεχωριστή μάρκα, είναι δύσκολο να νικήσεις τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες στο κόστος όταν η κλίμακα τους είναι «πέντε φορές μεγαλύτερη από τη δική σου»…«Η κλίμακα της BYD είναι πολύ μεγαλύτερη από την Tesla τώρα» -ανέπτυξε μια βασική τεχνολογία, η οποία αφορά μια καλύτερη μπαταρία.
«Βλέπουμε τους Κινέζους ως τον κύριο ανταγωνιστή, όχι την GM ή την Toyota», είπε ο Φάρλεϊ.
Η Ford έχει στοχευμένο ετήσιο ρυθμό κυκλοφορίας 600.000 ηλεκτρικών οχημάτων μέχρι τα τέλη του 2023 και περισσότερα από δύο εκατομμύρια μέχρι το τέλος του 2026.
Η Ford είπε ότι η CATL θα παρέχει πλήρη πακέτα μπαταριών LFP για τα μοντέλα της Mustang Mach-E για τη Βόρεια Αμερική, ξεκινώντας αργότερα φέτος και για το F-150 Lightnings στις αρχές του 2024.
Ford: «Θα υπάρξουν νικητές και χαμένοι στην εφοδιαστική αλυσίδα»
Οι φιλοδοξίες της Ford να παραδώσει δύο εκατομμύρια EV ετησίως έως το 2026 θα απαιτήσουν σημαντική ποσότητα υλικών που είναι ζωτικής σημασίας για την παραγωγή μπαταριών της.
Πρόσφατα υπέγραψε τέσσερις συμφωνίες για την εξασφάλιση προμηθειών λιθίου, συμπεριλαμβανομένης μιας μακροπρόθεσμης συμφωνίας με τη Nemaska Lithium για περίπου 13.000 τόνους υδροξειδίου του λιθίου σε διάστημα 11 ετών. Η συμφωνία αναμένεται να προσφέρει στους πελάτες της Ford φορολογικά οφέλη βάσει του νόμου για τη μείωση του πληθωρισμού των ΗΠΑ.
«Θα υπάρξουν νικητές και ηττημένοι στην εφοδιαστική αλυσίδα», κατέληξε ο Φάρλεϊ, στην ομιλία του στη σύνοδο κορυφής της Morgan Stanley. «Το λίθιο είναι κρίσιμο: πρέπει να έχετε την καλύτερη στρατηγική προϊόντων, αλλά αν δεν ελέγχετε την αλυσίδα εφοδιασμού δεν θα κερδίσετε»…