Η Ford και η VW αποφάσισαν να τερματίσουν την κοινή ανάπτυξη ρομποτικών συστημάτων Αυτόνομου Οχήματος Επιπέδου 4 (AV).
Η οντότητα Argo.ai, στην οποία κάθε εταιρεία κατέχει λίγο λιγότερο από το 40%, θα διαλυθεί, με τις δύο εταιρείες να αναλαμβάνουν μερικούς από τους βασικούς μηχανικούς και προγραμματιστές προκειμένου να εργαστούν απευθείας για αυτές στις τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης και ADAS.
Ο χρόνος παράδοσης κερδοφόρων στόλων Shared AV είναι πολύ μεγάλος για αυτές τις επιχειρήσεις. Το να φτάσουν στην αυτόνομη οδήγηση στο Επίπεδο 4 είναι μια τεράστια τεχνική πρόκληση, εκτιμούν οι αναλυτές του χώρου, αλλά υπάρχουν και σημαντικά εμπόδια στους κανονισμούς, τα εμπορικά μοντέλα, τις (δυνητικές) συμπεριφορές των χρηστών, την ποικιλία της τοπικής πολυπλοκότητας, τις υποδομές κλπ.
Μια ενοποίηση στον κλάδο ήταν πάντα πιθανή, επί του ζητουμένου, όμως, προς το παρόν, το τοπίο του Shared AV πχ, στις ΗΠΑ περιορίζεται σε λίγους παίκτες, με τα Cruise της GM και Waymo της Alphabet να πρωτοπορούν. Ορισμένες επιχειρήσεις στην Κίνα ενδέχεται, επίσης, να αρχίσουν να ενοποιούνται γύρω από έναν μικρό αριθμό εταιρειών τεχνολογίας, όπως η Baidu.
Για το τρέχον σύνολο των «ηγετών» στον τομέα, τα πιλοτικά προγράμματα συνεχίζουν να αναπτύσσονται χωρίς να αποκλείεται να δούμε περαιτέρω εξόδους -για παράδειγμα, η Argo.ai είπε ότι το robotaxi της θα είναι διαθέσιμο μέσω της Lyft στο Ώστιν του Τέξας.
Δεν είναι τόσο η έλλειψη πεποίθησης ότι οι προγραμματιστές AV Επιπέδου 4 θα φτάσουν τελικά εκεί, αλλά περισσότερο ότι θα απαιτηθεί πάνω από μια δεκαετία για να επιτευχθεί πλήρως ο στόχος. Οι αρκετές εκατοντάδες αντιπρόσωποι από όλο τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας φαινόταν να συμφωνούν, με τους περισσότερους να βάζουν την άφιξη στόλων Shared AV σε ευρύτερη κλίμακα τη δεκαετία του 2030 και το 40% να υποδηλώνει ότι θα είναι αργότερα από το 2035.
Η προσέγγιση δύο οδών φαίνεται ότι θα συνεχιστεί. Σε ένα μονοπάτι ανάπτυξης βλέπουμε εταιρείες όπως η Waymo να προσπαθούν να δημιουργήσουν οχήματα AV επιπέδου 4 για κοινή χρήση στόλου και από την άλλη, οι κατασκευαστές (και οι προμηθευτές τους) αναπτύσσουν προσεκτικά τεχνολογίες ADAS μέχρι και τα επίπεδα SAE, αλλά στοχεύουν σε ιδιόκτητα οχήματα.
Κάποιοι, όπως η GM, έχουν ένα πόδι και στα δύο «στρατόπεδα» προς το παρόν και, τελικά, και οι δύο διαδρομές μπορεί να αποβούν επιτυχημένες. Αλλά είναι πιθανό ότι θα χρειαστεί να περιμένουμε μέχρι τη δεκαετία του 2030 για να δούμε τις δυνατότητες για ριζικές αλλαγές που θα επιφέρουν τα πραγματικά αυτόνομα οχήματα.