Εν μέσω συνεχούς και ακατάπαυστης βροχής, ο Χάμιλτον διέλυσε τον ανταγωνισμό κατακτώντας με τον πιο εμφατικό τρόπο μία ακόμα pole position. Στο άλλο άκρο η Ferrari η οποία κατρακυλάει ολοένα και πιο χαμηλά. Αυτό που αξίζει να σημειω θεί είναι ότι η πίστα είχε τόσο πολύ νερό, ώστε όλοι οι οδηγοί κινήθηκαν αποκλειστικά με βρόχινα ελαστικά. Δε χρησιμοποιήθηκαν ούτε καν τα ενδιάμεσα.
Η βροχή που έπεφτε το Σάββατο στην πίστα του Σπίλμπεργκ, οδήγησε αρχικά στην ακύρωση της τρίτης ποεριόδου των ελεύθερων δοκιμών. Από το FP3 μέχρι τις κατατακτήριες μεσολάβησαν τρεις ώρες. Ωστόσο, η βροχή συνέχισε να πέφτει στην αυστριακή πίστα με την ίδια ένταση.
Έτσι, δε θα μπορούσε να μην επηρεαστούν και οι κατατακτήριες δοκιμές. Αρχικά, η απόφαση ήταν να καθυστερήσει η εκκίνηση του Q1. Αν και η γενικότερη πεποίθηση ήταν ότι τελικά θα υπάρξει οριστική ακύρωση, τελικά ο καιρός βελτιώθηκε ελαφρώς. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το Q1 να ξεκινήσει στις 16:46.
Πριν καν ανάψουν τα πράσινα φώτα, σχεδόν όλα τα μονοθέσια είχαν πάρει θέση στην έξοδο του pit lane. Φυσικά, όλοι οι οδηγοί είχαν επιλέξει τα βρόχινα ελαστικά της Pirelli, καθώς στην πίστα υπήρχε πάρα πολύ νερό.
Όταν το ρολόι έγραψε 16:46, ο πρώτος οδηγός που βγήκε στην πίστα ήταν ο Φέτελ. Φυσικά κανένας δεν προσπάθησε να κάνει γρήγορο γύρο αμέσως. Αντίθετα, όλοι γύριζαν σε αργό ρυθμό, ώστε να “αποκωδικοποιήσουν” τις συνθήκες που επικρατούσαν.
Όσο περνούσε η ώρα η αγωνιστική γραμμή είχε λιγότερο νερό, αν και η βροχή συνέχιζε να πέφτει. Αυτό, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι οι οδηγοί προσαρμόζονταν στις συνθήκες, οδήγησε σε σημαντική πτώση των χρόνων.
Περίπου 2 λεπτά πριν το τέλος του Q1 ο Τζιοβινάτσι έχασε τον έλεγχο της Alfa Romeo, στη μικρή ευθεία ανάμεσα στις δύο τελευταίες στροφές. Ο Ιταλός είχε μικρή επαφή με τις μπαριέρες και μποόρεσε να συνεχίσει, όμως όχι για πολύ. Φτάνοντας στη στροφή 4 έπρεπε να παρκάρει το μονοθέσιό του. Αυτό οδήγησε σε κόκκινη σημαία, όμως η κατάταξη επηρεάστηκε πολύ λίγο, καθώς ο χρόνος που απέμενε ήταν μόλις 13 δευτερόλεπτα.
Με το πέσιμο της κόκκινης σημαίας, οι οδηγοί που δεν κατάφεραν να συνεχίσουν ήταν οι Ραϊκόνεν, Πέρες, Λατιφί, Τζιοβινάτσι και Γκροζάν.
Ειδική μνεία αξίζει στην επίδοση του Τζορτζ Ρλασελ, ο οποίος έφερε τη Williams στο Q2. Μάλιστα, το έκανε με ιδιαίτερα εμφατικό τρόπο για τα δεδομένα της ομάδας, καθώς ήταν 12ος στην κατάταξη. Η είσοδος της Williams στο Q2 με τον Ράσελ δείχνει δύο στοιχεία. Το ένα είναι ότι οι Βρετανοί έχουν βελτιωθεί. Το άλλο ότι ο Ράσελ είναι καλύτερος από όσο του επιτρέπει το αυτοκίνητο να δείξει. Όμως, οι ιδιαίτερες συνθήκες του επέτρεψαν να δείξει τις πραγματικές ικανότητές του.
Ο Φέτελ εγκαινίασε και το Q2. Όπως και στο Q1, σχεδόν όλο το grid είχε πάρει θέση στην έξοδο του pit lane πριν ανάψουν τα πράσινα φώτα. Φυσικά τα βρόχινα ελαστικά ήταν και πάλι η επιλογή όλων.
Ακόμα μία φορά όλοι οι οδηγοί βελτίωναν τους χρόνους τους όσο περνούσε η ώρα. Ωστόσο, αυτό δεν ίσχυε για τους Φέτελ και Λεκλέρκ, οι οποίοι 1 λεπτό πριν το τέλος βρίσκονταν στις θέσεις 10 και 11, αντίστοιχα. Μέχρι τη λήξη του Q2 κανένας από τους δύο δεν μπόρεσε να βελτιώσει την επίδοσή του. Ενδεικτικό του πόσο κακή ήταν η επίδοση των “κόκκινων” είναι ότι δίπλα στον Λεκλέρκ (11ος), θα εκκινήσει ο Ράσελ (12ος).
Εκτός από τον Λεκλέρκ και τον Ράσελ, οι άλλοι τρεις που αποκλείστηκαν από τη συνέχεια ήταν οι Στρολ, Κβίατ και Μάγκνουσεν.
Στο Q3 ήταν η σειρά του Φερστάπεν να στηθεί πρώτος στην έξοδο του pit lane, περιμένοντας να ανάψουν τα πράσινα φώτα. Όπως και τις προηγούμενες δύο φορές, σχεδόν όλοι οι οδηγοί θέλησαν να βγουν αμέσως στην πίστα. Επιπλέον λόγος για να το κάνουν, ήταν ότι σε κάποια team radios ακούστηκε οι ομάδες να προειδοποιούν του οδηγούς ότι η βροχή θα ενταθεί.
Τελικά αυτό δε συνέβη και μέχρι το τέλος της διαδικασίας οι χρόνοι βελτιώνονταν. Η βρεγμένη πίστα έδωσε τη δυνατότητα στον Χάμιλτον να αναδείξει το αστέρι του για ακόμα μία φορά. Με ένα μπαράζ ταχύτερων γύρων κατάφερε να κατακτήσει την pole position. Η συγκεκριμένη ήταν μία από τις πιο εμφατικές της καριέρας του, καθώς ο γύρος του ήταν 1.216 δευτερόλεπτα ταχύτερος από του δεύτερου Φερστάπεν.
Ίσως ο Ολλανδός να είχε καταφέρει κάτι καλύτερο, όμως στην τελευταία του προσπάθεια έχασε τον έλεγχο της RB16 ανάμεσα στις δύο τελευταίες στροφές. Το ευτύχημα ήταν ότι δεν είχε καμία επαφή με μπαριέρες, οπότε δεν προέκυψαν και ζημιές.
Άκρως εντυπωσιακός ήταν και ο Σάινθ. Ο Ισπανός οδηγός κατάφερε να φέρει τη Mclaren στην τρίτη θέση, αφήνοντας τον Μπότας και τη Mercedes στην τέταρτη. Ο Οκόν ανέβασε τη Renault στην πέμπτη θέση, με την έτερη McLaren φου Νόρις να πλασάρεται έκτη. Άλμπον και Γκασλί θα εκκινήσουν από τις θέσεις 7 και 8, με τη διαφορά μεταξύ τους να είναι μόλις 0.013 δευτερόλεπτα.
Ο Ρικιάρντο θα εκκινήσει από την ένατη θέση, όμως η απόλυτη αρνητική έκπληξη ήταν ο Φέτελ. Ο Γερμανός παρέμεινε δέκατος, με την απόστασή του από τους υπόλοιπους να είναι χαώδης. Σε σχέση με τον Χάμιλτον ήταν 2.378 δευτερόλεπτα αργότερος, ενώ ακόμα και από τον Ρικιάρντο η διαφορά έφτασε σχεδόν το μισό δευτερόλεπτο (0.459).
Με το grid να είναι ανακατεμένο λόγω της βροχής, αναμένεται να έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον ο αγώνας της Κυριακής. Η εκκίνηση έχει προγραμματιστεί για τις 16:10.
*Όλοι οι χρόνοι είναι εκφρασμένοι σε ώρα Ελλάδας