Δείτε τις αλλαγές που πρόκειται να εφαρμόσει η FIA στις κατατακτήριες δοκιμές της Formula 1, στην Ουγγαρία.
Τα τελευταία χρόνια η Formula 1 αλλάζει συνεχώς. Από τα μονοθέσια και τις πίστες, μέχρι τις διαδικασίες των δοκιμαστικών και των αγώνων. Πέρυσι είδαμε τον αγώνα σπριντ να μπαίνει στις ζωές μας, ενώ την εφετινή σεζόν ενσωματώθηκαν και οι κατατακτήριες του συγκεκριμένου αγώνα. Το Sprint Shootout.
Άλλη μία αλλαγή είχαμε στις κανονικές κατατακτήριες δοκιμές. Μέχρι πρόπερσι, οι πιλότοι ήταν υποχρεωμένοι να εκκινούν τους αγώνες της Κυριακής με τη γόμα που χρησιμοποίησαν στο Q2 των χρονομετρημένων. Αυτό έπαψε να ισχύει, αλλά ένας νέος περιορισμός θα εμφανιστεί από το γκραν πρι της Ουγγαρίας.
Πιο συγκεκριμένα, οι ομάδες θα χρησιμοποιήσουν μόνο σκληρή γόμα στο Q1, μόνο μέση γόμα στο Q2 και αποκλειστικά μαλακή στο Q3. Φυσικά αυτό αλλάζει σε υγρές συνθήκες. Σύμφωνα με το αφεντικό της Pirelli, Mario Isola, «αυτό θα φέρει περισσότερες στρατηγικές επιλογές στις ομάδες, τουλάχιστον θεωρητικά».
Formula 1: Ακόμα πιο μαλακά ελαστικά το 2023 στην Ουγγαρία
Πέρυσι, πολλές ομάδες επέλεξαν να ακολουθήσουν στρατηγική δύο πιτ στοπ στην Ουγγαρία. Αυτό, ωστόσο, δεν εμπόδισε την Pirelli να φέρει ακόμα πιο μαλακά ελαστικά στον εφετινό αγώνα.
«Συνήθως, αυτός ο αγώνας έχει να κάνει με τη στρατηγική και την φθορά των ελαστικών. Φέτος επιλέξαμε μια τριάδα μαλακότερων ελαστικών (C3, C4 και C5) σε σύγκριση με το 2022 μιας και οι θερμοκρασίες αέρα και οδοστρώματος είναι συνήθως πολύ υψηλές. Αυτό ταλαιπωρεί τους οδηγούς, τα μονοθέσια αλλά και τα ελαστικά» είπε ο Isola.
Spinning and winning for @Max33Verstappen in Hungary last year! 🔄😅#HungarianGP #F1 @redbullracing pic.twitter.com/DaZa3DMds2
— Formula 1 (@F1) July 17, 2023
Το αφεντικό της Pirelli αποκάλυψε επίσης πως το φορμάτ με τρεις διαφορετικές γόμες στα τρία σέσιονς των κατατακτήριων, θα δοκιμαστεί και στα χρονομετρημένα της Μόντσα, στην Ιταλία. Μετά από εκείνο το Σαββατοκύριακο, η FIA, η Formula 1 και οι ομάδες θα αποφασίσουν αν θα διατηρηθει και την επόμενη σεζόν.