Δείτε τη διαμόρφωση του grid για το 2023. Ποιοι οδηγοί υπέγραψαν, ποιοι ανανέωσαν, ποιοι… ψάχνονται και πόσες κενές θέσεις απομένουν.
Μπορεί η σεζόν του 2022 να ολοκληρώνεται σε δύο μήνες από τώρα, στις 20 Νοεμβρίου, και να απομένουν 6 ακόμη γκραν πρι, ωστόσο το «παζλ» της επόμενης χρονιάς έχει ήδη αρχίσει να διαμορφώνεται. Έχουμε μία σίγουρη απώλεια, αυτή του Σεμπάστιαν Φέτελ που αποσύρεται από τη Formula 1 και από κει και πέρα όσοι δεν έχουν εξασφαλισμένο συμβόλαιο, κινδυνεύουν.
Οι τέσσερις «μεγάλοι», η Ferrari, η McLaren, η Mercedes και η Red Bull έχουν καλύψει τις θέσεις τους, όμως στο υπόλοιπο grid… χάος! Ας δούμε αναλυτικά:
Red Bull F1 2023
Ο Γκασλί δεν τα κατάφερε, ο Άλμπον δεν τα κατάφερε, ο Πέρεζ τα κατάφερε! Η δεύτερη θέση στην αυστριακή ομάδα αποτελεί πάντα ένα στοίχημα. Δεν είναι δύσκολο να «σταθεί» κανείς δίπλα στον υπέρ-ανταγωνιστικό και -τελευταίως- αλάνθαστο, Μαξ Φερστάπεν.
Ο Μεξικανός, όμως, μέχρι στιγμής δείχνει τα καλύτερα δείγματα και θα συνεχίσει την προσπάθειά του και το 2023.
Μαξ Φερστάπεν: Mega-συμβόλαιο μέχρι και το 2028!
Σέρχιο Πέρεζ: Συμβόλαιο μέχρι και το 2024
Ferrari F1 2023
Όταν το 2021 ο Λεκλέρ και ο Σάινθ συναντήθηκαν στα κόκπιτ της Ferrari, αποτέλεσαν το νεαρότερο οδηγικό δίδυμο στην ιστορία της ομάδας. Είναι δύο διαφορετικοί οδηγοί και παρότι ο… περισσότερο αγαπημένος του κόσμου είναι ο Μονεγάσκος, την περσινή σεζόν ο Ισπανός τερμάτισε πιο πάνω από αυτόν στη βαθμολογία των οδηγών.
Το 2023 θα προσπαθήσουν να επαναφέρουν την Ιταλική υπερδύναμη στις επιτυχίες και εκτός απροόπτου θα συνεχίσουν μαζί και το 2024.
Σαρλ Λεκλέρ: Συμβόλαιο μέχρι και το 2024
Κάρλος Σάινθ: Συμβόλαιο μέχρι και το 2024
Mercedes F1 2023
Χάμιλτον και Ράσελ συνεργάστηκαν στη γερμανική ομάδα για πρώτη φορά, την εφετινή σεζόν και το ίδιο θα κάνουν και την επόμενη.
Ο νεαρός έχει υπογράψει πολυετές συμβόλαιο με τα «ασημένια βέλη» και έτσι το ενδιαφέρον στρέφεται στην απόφαση του επτάκις παγκόσμιου, του οποίου το συμβόλαιο λήγει το 2023. Θα ανανεώσει;
Λιούις Χάμιλτον: Συμβόλαιο μέχρι και το 2023
Τζορτζ Ράσελ: Πολυετές συμβόλαιο υπογεγραμένο το 2022
McLaren F1 2023
Άλλες δύο σίγουρες θέσεις της επόμενης σεζόν. Φυσικά δεν θα είναι οι ίδιες με το 2022, μιας και ο Ντάνιελ Ρικιάρντο θα αποτελέσει παρελθόν από την ομάδα στο τέλος του εφετινού πρωταθλήματος.
Αυστραλός φεύγει, όμως, Αυστραλός έρχεται. Μετά το «σίριαλ» με την υπόθεση του Όσκαρ Πιάστρι και την Alpine, ο περσινός πρωταθλητής της Formula 2 συμφώνησε με τη McLaren και θα πλαισιώσει το τεράστιο στοίχημα της ομάδας του Woking, τον Λάντο Νόρις.
Λάντο Νόρις: Συμβόλαιο μέχρι και το 2025
Όσκαρ Πιάστρι: Πολυετές συμβόλαιο υπογεγραμένο το 2022
Alpine F1 2023
Τα χτυπήματα για την Alpine, φέτος, ήταν απανωτά. Αρχικά ήρθε η αποχώρηση του θρύλου, Φερνάντο Αλόνσο, για την Aston Martin. Και εκεί που οι Γάλλοι πήγαν να το… γυρίσουν με την ανακοίνωση του Όσκαρ Πιάστρι, να ορθοποδήσουν, εκεί ήρθε το μεγαλύτερο κάζο της σεζόν.
Ο Ατστραλός είπε πως δεν έχει υπογράψει κανένα συμβόλαιο και μετά από λίγες μέρες ανακοινώθηκε από τη McLaren. Απίστευτο. Τουλάχιστον ο Οκόν παραμένει.
Εστεμπάν Οκόν: Συμβόλαιο μέχρι και το 2024
Οδηγός Νο2: Υπό ανακοίνωση
Aston Martin F1 2023
Ένας πρωταθλητής έφυγε, ένας πρωταθλητής ήρθε. Ο Σεμπάστιαν Φέτελ ανακοίνωσε την αποχώρησή του από την ενεργό δράση στο τέλος της εφετινής σεζόν και η αντικατάστασή του ήρθε άμεσα και από έναν εξίσου έμπειρο οδηγό. Τον Φερνάντο Αλόνσο!
Ε, δεν είναι και δύσκολο να μαντέψει κανείς τον δεύτερο οδηγο της βρετανικής ομάδας…
Φερνάντο Αλόνσο: Πολυετές συμβόλαιο υπογεγραμένο το 2022
Λανς Στρολ: Επισημοποιήθηκε η παραμονή του
Alfa Romeo F1 2023
Αυτό που συνεχώς λέει, είναι πως η ψυχολογία του στην ιταλική ομάδα είναι στα ύψη, και αυτό, καθώς το μέλλον του δεν είναι αβέβαιο. Ο Βάλτερι Μπότας δεν περνούσε καλά στη Mercedes και παρότι δεν έχει το ίδιο δυνατό μονοθέσιο στην Alfa Romeo, αυτός μοιάζει να το διασκεδάζει πολύ περισσότερο.
Ο Φινλανδός θα είναι και του χρόνου οδηγός της ομάδας και μένει να δούμε ποιος θα τον πλαισιώσει. Ο εφετινός του ομόσταυλος, Γκουάνιου Ζου, έχει αρκετές πιθανότητες με το μέρος του, ωστόσο πάντα υπάρχει η «απειλή» του Μικ Σουμάχερ.
Βάλτερι Μπότας: Συμβόλαιο αορίστου διάρκειας υπογεγραμένο το 2021
Οδηγός Νο2: Υπό ανακοίνωση
Alpha Tauri F1 2023
Το θέμα των οδηγών της Alpha Tauri για το 2023 είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον. Ο Πιερ Γκασλί είχε ήδη υπογράψει και ανακοινωθεί και από την ομάδα αλλά και στο πρόγραμμα της Red Bull μέχρι το τέλος του 2023.
Πλέον, όμως, οι φήμες τον θέλουν να μετακομίζει στην Alpine για να αντικαταστήσει τον Αλόνσο, με τον Νικ Ντε Φρις να παίρνει τη θέση του στην Alpha Tauri. Ακόμη και ο Χέλμουτ Μάρκο λέει ότι αυτό είναι ένα πιθανό σενάριο, αν και μέχρι πριν λίγο καιρό επέμενε ότι ο Γκάσλι θα φύγει με τίποτα από την ομάδα.
Την Πέμπτη, ο Τσουνόντα ανανέωσε για έναν ακόμη χρόνο το συμβόλαιό του.
Πιερ Γκασλι: Μένει μέχρι… αποδείξεως του εναντίου!
Γιούκι Τσουνόντα: Επέκτεινε μέχρι και το 2023
Williams F1 2023
Ένα βέβαιο και ένα πλήρως αβέβαιο μέλλον για το 2023. Ο Αλεξάντερ Άλμπον, που μέχρι στιγμής έχει μαζέψει όλους τους βαθμούς της ομάδας για φέτος, υπέγραψε πολυετές συμβόλαιο.
Από κει και πέρα είναι σχεδόν σίγουρο πως ο Νικολά Λατίφι θα αποχωρήσει. Αυτή τη στιγμή είναι… 21ος σε ένα πρωτάθλημα 20 οδηγών. Τον έχει περάσει ο Ντε Φρις που «ακούγεται» και για αντικαταστάτης του.
Άλεξ Άλμπον: Πολυετές συμβόλαιο υπογεγραμμένο το 2022
Οδηγός Νο2: Υπό ανακοίνωση
Haas F1 2023
Ο Κέβιν Μάγκνουσεν άρπαξε από τα «μαλλιά» την ευκαιρία που του δόθηκε μετά την απομάκρυνση του Νικίτα Μαζέπιν από την ομάδα. Ο Δανός θα βρίσκεται και του χρόνου πίσω από το τιμόνι της Haas.
Από την άλλη, ο Μικ Σουμάχερ αν και βρήκε τον καλό του εαυτό προς τα μέσα της σεζόν, δεν είναι για τίποτα σίγουρος. Η πόρτα της Ferrari είναι κλειστή για αυτόν για τα επόμενα -τουλάχιστον- δύο χρόνια, και μένει να δούμε αν ο Στάινερ θα του δώσει άλλη μία ευκαιρία. Συμβόλαιο πάντως με την αμερικανική ομάδα, δεν έχει.
Κέβιν Μάγκνουσεν: Πολυετές συμβόλαιο υπογεγραμμένο το 2022
Οδηγός Νο2: Υπό ανακοίνωση