Ο Μπότας πήρε τη 14η pole position της καριέρας του στο Νίρμπουργκρινγκ, συνεχίζοντας το σερί που “τρέχει” η Mercedes φέτος, της κατάκτησης όλων των pole positions του 2020.
Στις κατατακτήριες για το Άιφελ Γκραν Πρι, εκείνος που βρέθηκε σε πιο μειονεκτική θέση, ήταν ο Χούλκενμπεργκ. Ο Γερμανός οδηγός κλήθηκε να αντικαταστήσει τον Στρολ, ο οποίος δεν αισθανόταν καλά. Ωστόσο, αυτό δεν έγινε και στο FP3, οπότε δεν είχε τον απαραίτητο χρόνο ώστε να εξοικειωθεί με το μονοθέσιο. Άλλωστε, η τελευταία φορά που το οδήγησε ήταν περίπου πριν δύο μήνες, στα δύο Γκραν Πρι που έγιναν στο Σίλβερστον. Έτσι, αναμενόμενα ο χρόνος του δεν ήταν καλός.
Ταυτόχρονα, το μονοθέσιο της Racing Point έδειξε να μην αισθάνεται άνετα στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ, όπως φάνηκε από τους χρόνους του Πέρες.
Στο Q1 οι Racing Point, μαζί με τις Haas, τις Williams και τις Alfa Romeo ήταν τα πιο αργά μονοθέσια. Μάλιστα, κάποια στιγμή οι Πέρες, Ράσελ, Γκροζάν και Μάγκνουσεν χωρίζονταν από 11 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Αυτό τους έδωσε επιπλέον κίνητρο για να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους.
Ο πρώτος που φάνηκε να τα καταφέρνει ήταν ο Γκροζάν, όμως ο χρόνος του ακυρώθηκε λόγω παράβασης των ορίων της πίστας. Αντίθετα, ο team mate του κατάφερε να σταματήσει πιο νωρίς τα χρονόμετρα.
Τελικά η πεντάδα που αποκλείστηκε από τη συνέχεια αποτελούνταν από τους Γκροζάν, Ράσελ, Λατιφί, Ραϊκόνεν και Χούλκενμπεργκ.
Όταν ξεκίνησε το Q2, οι Χάμιλτον, Μπότας, Φέτελ, Λεκλέρκ και Ρικιάρντο, έκαναν προσπάθεια με τα μέτρια ελαστικά. Μεταξύ αυτών, μόνο ο Χάμιλτον είχε αξιοπρεπή παρουσία, καθώς έκανε τον δεύτερο ταχύτερο χρόνο.
Παρ’ όλα αυτά, λίγο μετά και οι πέντε έβαλαν τα μαλακά ώστε να κάνουν νέα, ταχύτερη προσπάθεια.
Εν τέλει, οι πέντε που δεν κατάφεραν να συνεχίσουν, ήταν οι Φέτελ, Γκασλί, Κβίατ, Τζιοβινάτσι και Μάγκνουσεν.
Θετικά ξεκίνησε το Q3 για τον Φερστάπεν, ο οποίος όταν ολοκληρώθηκαν οι πρώτες προσπάθειες φιγουράριζε στην πρώτη θέση, με τον Μπότας και τον Χάμιλτον να ακολουθούν. Όμως, όταν οι οδηγοί έκαναν και τις δεύτερες προσπάθειές τους, η εικόνα είχε αλλάξει. Πλέον, στην πρώτη θέση ήταν ο Μπότας, με τον Χάμιλτον στη δεύτερη και τον Φερστάπεν στην τρίτη.
Ανέλπιστα καλή εμφάνιση από τη Ferrari, με τον Λεκλέρκ να καταλαμβάνει την τέταρτη θέση, μπροστά από τον Άλμπον. Οι Renault των Ρικιάρντο και Οκόν θα εκκινήσουν από τις θέσεις 6 και 7. Νόρις, Πέρες και Σάινθ ολοκληρώνουν την πρώτη δεκάδα.