Στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ έγινε ο 11ος αγώνας του πρωταθλήματος για το 2020, με το Άιφελ Γκραν Πρι να παίρνει το όνομά του από την ονομασία της περιοχής στην οποία βρίσκεται το γερμανικό σιρκουί. Αυτή ήταν η τέταρτη διαφορετική ονομασία στην ιστορία της πίστας, η οποία στο παρελθόν έχει φιλοξενήσει τα Γκραν Πρι Γερμανίας, Γκραν Πρι Ευρώπης και Γκραν Πρι Λουξεμβούργου.
Αν και δεν είχαμε κάποιο μεγάλο απρόοπτο όπως στο Μουτζέλο, ο αγώνας χαρακτηρίστηκε από πληθώρα συμβάντων, αλλά και από αρκετές εγκαταλείψεις.
Ακόμα ένα χαρακτηριστικό ήταν οι πολύ χαμηλές θερμοκρασίες. Την ώρα της εκκίνησης το θερμόμετρο έδειχνε 9 βαθμούς Κελσίου. Ο αγώνας με τη χαμηλότερη θερμοκρασία στην ιστορία ήταν στον Καναδά το 1978, με 5 βαθμούς Κελσίου.
Η τελευταία φορά που η Formula 1 επισκέφθηκε το Νίρμπουργκρινγκ ήταν το 2013. Σε εκείνον τον αγώνα είχε κερδίσει ο Φέτελ, στο δρόμο για την κατάκτηση του τέταρτου τίτλου του.
Το Άιφελ Γκραν Πρι εξελίχθηκε σε έναν αγώνα με ιστορική σημασία, για περισσότερους από έναν λόγους.
Όμως ας δούμε πώς κύλησαν οι 60 γύροι στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ.
Στην εκκίνηση ο Χάμιλτον ξεκίνησε καλύτερα από τον Μπότας, ο οποίος βρισκόταν στην pole position, δείχνοντας ότι θα καταφέρει να τον προσπεράσει. Στην πρώτη στροφή προσπάθησε να τον κάνει να χάσει τη γραμμή του, όμως ο Φινλανδός κατάφερε να διατηρήσει την πρωτοπορία του αγώνα.
Αν και στην εκκίνηση δεν υπήρχαν συμβάντα, στην πορεία συνεχώς κάτι συνέβαινε.
Στον γύρο 11 ο Φέτελ είχε τετ α κε στην πρώτη στροφή, προσπαθώντας να αποφύγει μία σύγκρουση με τον Τζιοβινάτσι.
Δύο γύρους αργότερα ήταν η σειρά του Μπότας να έχει μπλοκάρισμα στην πρώτη στροφή. Ο οδηγός της Mercedes αναγκάστηκε να χάσει ταχύτητα, με αποτέλεσμα να τον προσπεράσει ο Χάμιλτον. Λόγω της φθοράς στο μπροστά δεξιά ελαστικό ο Φινλανδός μπήκε για αλλαγή ελαστικών, βάζοντας τη μέση γόμα.
Στον ίδιο γύρο, η πρώτη στροφή δημιούργησε προβλήματα και στον Ράσελ. Εκείνη τη στιγμή βρισκόταν πίσω του ο Ραϊκόνεν. Προσπαθώντας να προσπεράσει τον Βρετανό ο οδηγός της Alfa Romeo, είχε και εκείνος μπλοκάρισμα. Αυτό οδήγησε σε επαφή των δύο μονοθεσίων. Από την επαφή, η Williams βρέθηκε στον αέρα. Όταν ακούμπησε και πάλι στην άσφαλτο, το πίσω αριστερά ελαστικό είχε κλατάρει. Έτσι, ο Ράσελ προσπάθησε να φέρει αργά-αργά το μονοθέσιό του στα pits για αλλαγή ελαστικών. Ωστόσο, πριν φτάσει στα pits αναγκάστηκε να εγκαταλείψει. Μέχρι οι άνθρωποι της πίστας να απομακρύνουν το μονοθέσιο, επιβλήθηκε καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας.
Όσο για τον Ραϊκόνεν, οι αγωνοδίκες του έδωσαν ποινή 10 δευτερολέπτων.
Το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας εκμεταλλεύτηκε ο Χάμιλτον και ο Φερστάπεν για να κάνουν τη δική τους αλλαγή ελαστικών.
Τα συμβάντα συνεχίστηκαν στον 17ο γύρο. Οι Άλμπον και Κβίατ είχαν μάχη, με τον Ταϊλανδό να προσπαθεί να προσπεράσει τον Ρώσο. Όταν εκείνος βγήκε εκτός πίστας στη στροφή 14, ο οδηγός των “ταύρων” βρήκε ευκαιρία να κάνει την προσπέραση, όμως δεν υπολόγισε καλά και μπαίνοντας ξανά στην αγωνιστική γραμμή, έσπασε την μπροστά αεροτομή της AlphaTauri. Η κίνηση αυτή έφερε ποινή 5 δευτερολέπτων.
Έχουμε φτάσει στον γύρο 19 και ο Μπότας δείχνει να έχει χάσει τον ρυθμό του. Τότε αναφέρει ότι αντιμετωπίζει πρόβλημα ισχύος, με τη Mercedes να του ζητάει να μπει στα pits για να εγκαταλείψει.
Μπαίνοντας στον 22ο γύρο ο Άλμπον έχει ακόμα ένα μπλοκάρισμα προσπαθώντας να προσπεράσει τον Γκασλί. Καταστρέφει το μπροστά δεξί ελαστικό του και αναγκάζεται να μπει εκ νέου στα pits.
Ένα γύρο αργότερα, είχε έρθει η σειρά του Οκόν για προβλήματα. Ο Γάλλος ανέφερε ζήτημα με τα υδραυλικά του, με τη Renault να τον καλεί στα pits για να εγκαταλείψει.
Πριν συμπληρωθούν δύο γύροι ακόμα, είχαμε ακόμα μία εγκατάλειψη. Ο Άλμπον κλήθηκε να μπει στα pits. Εκεί η ομάδα αποφάσισε να βάλει το μονοθέσιο στο γκαράζ. Όπως ανακοινώθηκε αργότερα, υπήρχε πρόβλημα με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Προβλημάτων συνέχεια και αυτή τη φορά, προβλήματα ανέφερε ο Νόρις, ο οποίος είχε λιγότερη ισχύ. Η McLaren προσπάθησε να βρει λύση λέγοντας στον οδηγό της να αλλάξει ρυθμίσεις από το τιμόνι. Αν και ο Βρετανός είπε ότι το πρόβλημα δε διορθώθηκε, συνέχισε τον αγώνα του.
Μετά από όλα αυτά, ο Ρικιάρντο είχε ανέβει στην τρίτη θέση, στοχεύοντας στο πρώτο βάθρο με τη Renault, ο Χούλκενμπεργκ ήταν όγδοος, με ένα μονοθέσιο που έχει οδηγήσει ελάχιστα και ο Ραϊκόνεν ένατος, αν και ακόμα δεν είχε εκτίσει την ποινή του.
Μπορεί για λίγους γύρους να υπήρχε κάποια ηρεμία, όμως στον 44ο γύρο ο Νόρις πάρκαρε τη McLaren του στο εξωτερικό της στροφής 6 και εγκατέλειψε. Στα πλάνα μπορούσαμε να δούμε την MCL 35 να βγάζει καπνούς πίσω δεξιά. Λόγω της θέσης του μονοθεσίου, αυτή τη φορά επιβλήθηκε κανονικό αυτοκίνητο ασφαλείας και όχι εικονικό.
Φυσικά ο Ρικιάρντο όπως και οι περισσότεροι οδηγοί, βρήκε ευκαιρία να κάνει τη δεύτερη αλλαγή ελαστικών του, ώστε να έχει περισσότερες ελπίδες για την τρίτη θέση. Ωστόσο, ο Πέρες που βρισκόταν πίσω του δεν έκανε το ίδιο, έτσι ο Μεξικανός πήρε τη θέση του, ρίχνοντάς τον στην τέταρτη θέση. Βέβαια, πλέον ο Αυστραλός είχε πιο φρέσκα ελαστικά, οπότε η επανεκκίνηση αναμενόταν με ενδιαφέρον.
Κάνοντας την ανατροπή, τελικά η Racing Point ζήτησε από τον Πέρες να μπει για αλλαγή ελαστικών έτσι ο Μεξικανός βρέθηκε και πάλι πίσω από τον οδηγό της Renault.
Η παραμονή του αυτοκινήτου ασφαλείας έφερε διαμαρτυρίες από τους Χάμιλτον και Φερστάπεν. Οι δύο οδηγοί ανέφεραν επανειλημμένα ότι όσο κινούνται σε αργό ρυθμό, πέφτει η θερμοκρασία των ελαστικών, στοιχείο που μπορεί να είναι επικίνδυνο, καθώς υπάρχει μειωμένη πρόσφυση.
Εν τέλει, το safety car μπήκε στα pits στο τέλος του 49ου γύρου.
Στην επανεκκίνηση ο Χάμιλτον απομακρύνθηκε εύκολα. Πίσω του ο Φερστάπεν κινδύνευσε για λίγο από τον Ρικιάρντο, ο οποίος με τη σειρά του δέχτηκε την επίθεση του Πέρες. Ο Αυστραλός τελικά μπορεί να μην κατάφερε να προσπεράσει για τη δεύτερη θέση, όμως πέτυχε να μην πέσει τέταρτος, με 10 γύρους να απομένουν μέχρι το τέλος.
Μέχρι την πτώση της καρό σημαίας δεν άλλαξαν πολλά. Έτσι, ο Χάμιλτον πήρε τη νίκη, με τον Φερστάπεν να ακολουθεί και τον Ρικιάρντο να ολοκληρώνει την πρώτη τριάδα. Τέταρτος πέρασε τη γραμμή τερματισμού ο Πέρες, μπροστά από τον Σάινθ. Ο Γκασλί είδε την καρό σημαία έκτος, κάνοντας έναν πολύ καλό αγώνα. Η Ferrari δεν κατάφερε κάτι καλύτερο από την έβδομη θέση του Λεκλέρκ.
Εντυπωσιακός ήταν ο Χούλκενμπεργκ. Αν και εκκίνησε τελευταίος, έκανε τα πάντα σωστά, με αποτέλεσμα να πάρει τους 4 βαθμούς της όγδοης θέσης. Ο Γερμανός κλήθηκε να οδηγήσει τη Racing Point στις κατατακτήριες, σχεδόν δύο μήνες μετά την τελευηταία του επαφή με το βρετανικό μονοθέσιο. Ο λόγος ήταν μια ασθένεια του Στρολ.
Ο Γκροζάν πέτυχε να βαθμολογηθεί η Haas, κάτι όχι τόσο συχνό φέτος, χάρη στην ένατη θέση που κατέκτησε. Τη βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσε ο Τζιοβινάτσι, με την Alfa Romeo.
Στην αρχή αναφέραμε ότι το Άιφελ Γκραν Πρι εξελίχθηκε σε έναν ιστορικό αγώνα για μια σειρά από λόγους.
Αρχικά είχαμε το ρεκόρ του Κίμι Ραϊκόνεν. Ο Φινλανδός έγινε πλέον ο οδηγός με τις περισσότερες εκκινήσεις στην ιστορία της Formula 1. Ο πρωταθλητής του 2007 έχει εκκινήσει 323 αγώνες στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, ξεπερνώντας με αυτόν τον τρόπο τον Ρούμπενς Μπαρικέλο, ο οποίος εκκίνησε σε 322 αγώνες.
Στο Νίρμπουργκρινγκ ο Ρικιάρντο ανέβηκε για πρώτη φορά στο βάθρο, με τα χρώματα της Renault. Ο Αυστραλός είχε βρεθεί τελευταία φορά στο podium, το 2018 στο Μονακό, όπου είχε αναδειχθεί νικητής.
Όσο για τη γαλλική ομάδα, η τελευταία φορά που είδε κάποιον οδηγό της να πίνει σαμπάνια ήταν το μακρινό 2011. Ο οδηγός ήταν ο Χάιντφελντ και ο αγώνας, εκείνος της Μαλαισίας.
Φυσικά το σημαντικότερο στατιστικό είναι εκείνο του Χάμιλτον. Ο Βρετανός έφτασε τις 91 νίκες. Πρόκειται για έναν αριθμό – ορόσημο. Μέχρι τώρα, ο μοναδικός οδηγός που είχε τερματίσει πρώτος τόσες φορές ήταν ο Μίκαελ Σουμάχερ. Πλέον οι Σουμάχερ και Χάμιλτον βρίσκονται στην κορυφή της λίστας με τις περισσότερες νίκες στην ιστορία του αθλήματος. Φυσικά αναμένεται ότι ο Βρετανός θα αυξήσει περαιτέρω τη συγκομιδή του. Ξεχωριστή σημασία έχει το γεγονός ότι η ισοφάριση των νικών του Σουμάχερ από τον Χάμιλτον έγινε στη Γερμανία, πατρίδα του 7 φορές παγκόσμιου πρωταθλητή. Μάλιστα, η πόλη όπου μεγάλωσε ο Σουμάχερ, το Κέρπεν, απέχει περίπου 80 χιλιόμετρα από την πίστα.
Στο πλαίσιο του ρεκόρ που ισοφάρισε ο Χάμιλτον, μετά τον τερματισμό ο γιος του Μίκαελ Σουμάχερ, Μικ Σουμάχερ, έδωσε στον Βρετανό ένα κράνος του πατέρα του, από την εποχή που εκείνος αγωνιζόταν στη Mercedes. Ο Μικ Σουμάχερ αγωνίζεται στη Formula 2 και είναι στην κορυφή της βαθμολογίας, ενώ θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι το 2021 θα τον βρει στη Formula 1.
Εκτός από τα ρεκόρ, το Νίρμπουργκρινγκ περιλάμβανε και μία αστεία πτυχή. Ο Ντάνιελ Ρικιάρντο είχε βάλει στοίχημα με τον Σιρίλ Αμπιτεμπούλ, τον επικεφαλής της ομάδας της Renault. Οι δύο άντρες είχαν συμφωνήσει ότι αν κάποια στιγμή ο Αυστραλός καταφέρει να ανέβει στο βάθρο, όσο αγωνίζεται στη Renault, ο Γάλλος θα κάνει τατουάζ, με το σχέδιο να επιλέγεται από τον οδηγό. Στις δηλώσεις μετά τον αγώνα ο Ρικιάρντο είπε ότι το στοίχημα ισχύει (μέχρι τώρα δεν το είχε επιβεβαιώσει δημόσια κανένας από τους δύο). Σχετικά με το σχέδιο ανέφερε ότι θα είναι κάτι που θα σχετίζεται με τον ίδιο, όμως θα έχει και γερμανικό άρωμα, από τη χώρα στην οποία βρίσκεται η πίστα του Νίρμπουργκρινγκ.
Η επόμενη στάση του φετινού πρωταθλήματος είναι στην Πορτογαλία, στην πίστα του Πορτιμάο, το τριήμερο 23 – 25 Οκτωβρίου.