Το αύριο των κινητήρων της Formula 1 ήταν ένα από τα θέματα συζήτησης στη συνάντηση που είχε η F1 Commission, δηλαδή η επιτροπή που αποτελείται από τις ομάδες, την FIA και τους επικεφαλής του αθλήματος.
Σχετικά με τις νέες μονάδες, λοιπόν, τα τρία μέρη πήραν κάποιες αποφάσεις, άλλες πιο συγκεκριμένες και άλλες λιγότερο.
Αρχικά, αποφάσισαν η επόμενη γενιά των κινητήρων να έρθει το 2025 αντί για το 2026. Η αλλαγή στον χρονικό προγραμματισμό ήταν εφικτή λόγω του γεγονότος ότι και το πάγωμα της εξέλιξης θα ξεκινήσει ένα χρόνο νωρίτερα, δηλαδή το 2022, αντί για το 2023 που ήταν το αρχικό πλάνο.
Ένα βασικό χαρακτηριστικό που οι ομάδες συμφώνησαν ότι θέλουν να δουν στις νέες μονάδες ισχύος ήταν ο συνδυασμός δύναμης αλλά και συναισθήματος. Ουσιαστικά αυτό αντανακλά τη διάθεση να διορθωθεί το ζήτημα με τον ήχο που προέκυψε όταν ξεκίνησε η χρήση των υβριδικών συνόλων το 2014. Οι υβριδικές μηχανές παράγουν πολύ λιγότερο ήχο σε σχέση με τα ατμοσφαιρικά V8 σύνολα των 2.4 λίτρων που αντικατέστησαν, δημιουργώντας δυσαρέσκεια σε μεγάλη μερίδα των φιλάθλων.
Formula 1- Ferrari: Ετοιμάζει ολοκαίνουριο κινητήρα
Αν και προς το παρόν οι προδιαγραφές για τους καινούριους κινητήρες δεν είναι συγκεκριμένες, τα συμβαλλόμενα μέρη συμφώνησαν σε ορισμένους βασικές κατευθυντήριες γραμμές.
Αυτές είναι
1. Η περιβαλλοντική βιωσιμότητα και η συνάφεια με τις συνθήκες στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας
2. Τα πλήρως βιώσιμα καύσιμα
3. Η δημιουργία ισχυρών αλλά και “συναισθηματικών” μονάδων
4. Η σημαντική μείωση του κόστους
5. Το τελικό αποτέλεσμα να είναι τέτοιο ώστε να προσελκύει την είσοδο εταιρειών που κατασκευάζουν κινητήρες στο άθλημα
Το θέμα του ήχου είναι ιδιαίτερα σημαντικό, καθώς η απουσία του κάνει τον θεατή να μην βιώνει τόσο έντονα την παρακολούθηση ενός αγώνα, ειδικά όταν πρόκειται για φυσική παρουσία στην πίστα και όχι όταν πρόκειται για την παρακολούθηση μέσω τηλεόρασης.
Κάποιοι από τους λόγους για τη μειωμένη ένταση είναι το όριο στη ροή του καυσίμου, το οποίο είναι στα 100 λτ./ώρα και η παρουσία του MGU-H, της μονάδας που μετατρέπει τη θερμότητα των καυσαερίων σε ηλεκτρική ενέργεια.
Για την επίτευξη όλων των παραπάνω στόχων θα υπάρξει συνεργασία ανάμεσα σε εκπροσώπους των εταιρειών που κατασκευάζουν σήμερα κινητήρες για τις ομάδες της Formula 1, εταιρειών που εξετάζουν το ενδεχόμενο να μπουν στο χώρο, αλλά και από εταιρείες καυσίμων.