Παρότι το 2023 δεν ήταν και η πιο ανταγωνιστική σεζόν της ιστορίας της Formula 1, το σπορ γνώρισε περαιτέρω οικονομική γιγάντωση στον έβδομο χρόνο της ιδιοκτησίας από την αμερικανική Liberty Media – εξασφαλίζοντας συνολικά έσοδα που άγγιξαν τα 3 δισεκατομμύρια ευρώ.
Η διεύρυνση του τηλεοπτικού κοινού (κυρίως) στις ΗΠΑ, ο ανταγωνισμός μεταξύ των χωρών που θέλουν να φιλοξενήσουν ένα GP και αυξάνει τα παράβολα που καταβάλλουν, καθώς και οι χορηγικές και άλλες εμπορικές συμφωνίες της Liberty Media αύξησαν το 2023 τα έσοδα του σπορ στο αστρονομικό ποσό των 3,22 δισεκατομμυρίων δολαρίων, που μεταφράζεται σε 2,945 δισ. ευρώ. Αυτό είναι ένα νέο ρεκόρ για μία μεμονωμένη χρονιά του σπορ.
Από τα χρήματα αυτά, βάσει του εμπορικού συμβολαίου της F1 με τις 10 ομάδες του σπορ, το οποίο ονομάζεται Σύμφωνο Κονκόρντ, η Liberty Media θα καταβάλλει στις ομάδες για το 2023 το ποσό των 1,11 δισ. ευρώ, που είναι 52 εκατομμύρια υψηλότερο σε σχέση με τα έσοδα του 2022.
Το ποσό μοιράζεται στις ομάδες βάσει της θέσης που τερμάτισε καθεμία από αυτές στο πρωτάθλημα κατασκευαστών της εν λόγω χρονιάς, καθώς και βάσει του αριθμών των νικών τους. Όμως υπάρχει μια εξαίρεση: της Ferrari. H Scuderia είχε πετύχει επί των ημερών του Μπέρνι Έκλεστοουν να λαμβάνει ένα έξτρα ποσοστό κάθε χρόνο, λόγω της ιστορικής της σπουδαιότητας για τη Formula 1.
Κατά συνέπεια, η Scuderia θα λάβει τη μερίδα του λέοντος από τα εμπορικά έσοδα του 2023, που μεταφράζεται σε 190 εκατομμύρια ευρώ. Είναι αρκετά περισσότερα από τα 168,1 εκατ. ευρώ που θα λάβει η ομάδα που κατέκτησε τους τίτλους οδηγών και κατασκευαστών, μαζί με 22 από τις 23 νίκες της σεζόν, η Red Bull Racing.
Πάντως, αξίζει να σημειώσουμε ότι στη συμφωνία των ομάδων με τη Liberty Media το ποσοστό που λαμβάνουν οι πρώτες μειώνεται αναλογικά όσο αυξάνονται κάθε χρόνο τα έσοδα του σπορ. Αυτό σημαίνει ότι οι ομάδες φέτος θα έχουν μικρότερο μερίδιο επί των εσόδων, παρότι με την αύξηση των εσόδων στην πράξη θα λάβουν μεγαλύτερα ποσά.