Πριν την εκκίνηση του αγώνα στη Ρωσία, ο Χάμιλτον έκανε δύο δοκιμαστικές εκκινήσεις σε σημείο που κανονικά απαγορευόταν, με αποτέλεσμα να δεχτεί 10 δευτερόλεπτα ποινή. Θεωρητικά, χωρίς την ποινή φαινόταν ότι θα κατακτούσε ακόμα μία νίκη. Αντ’ αυτού, τερμάτισε στην τρίτη θέση.
Το θέμα είναι ότι ο Χάμιλτον έκανε λάθος, αλλά δεν έπρεπε να τιμωρηθεί, καθώς στην πραγματικότητα δεν είχε ο ίδιος την ευθύνη. Αντίθετα, η ομάδα έπρεπε να τιμωρηθεί, αλλά δεν τιμωρήθηκε, τουλάχιστον αρχικά. Αν μπερδευτήκατε, ακολουθήστε μας για να ξεδιαλύνουμε αυτό το μπερδεμένο κουβάρι.
Τι συνέβη;
Για να πάνε τα μονοθέσια και να στηθούν στο grid, υπάρχει ένα χρονικό περιθώριο πριν την εκκίνηση, κατά το οποίο βγαίνουν από τα pits, κάνουν ένα γύρο της πίστας και καταλήγουν στη θέση από την οποία θα ξεκινήσουν τον αγώνα (κατά της διάρκεια αυτού του γύρου ο Φερστάπεν είχε το ατύχημα στην Ουγγαρία).
Βγαίνοντας για τον εν λόγω γύρο, ο Χάμιλτον θέλει να κάνει δύο δοκιμαστικές εκκινήσεις. Ο χώρος όπου βλέπουμε τους οδηγούς να κάνουν κάτι ανάλογο, είναι η έξοδος του pit lane, συνήθως μετά το φανάρι που δείχνει αν επιτρέπεται ή όχι η έξοδος από τα pits.
Ωστόσο, ο Βρετανός είδε ότι το σημείο ήταν γεμάτο με λάστιχο, ενώ ο ίδιος ήθελε καθαρό οδόστρωμα. Εκείνη τη στιγμή πήρε μια πολύ σημαντική απόφαση. Ανέφερε αυτό που παρατήρησε στην ομάδα και ζήτησε άδεια ώστε να πάει μερικά μέτρα πιο πέρα. Η ομάδα του την έδωσε και έπραξε αναλόγως.
Όμως γιατί τιμωρήθηκε ο Χάμιλτον; Έφταιγε;
Όντως ο οδηγός της Mercedes παρέβη τους κανονισμούς. Οι τελευταίοι ορίζουν ότι οι δοκιμαστικές εκκινήσεις πρέπει να γίνονται σε συγκεκριμένο χώρο, εκεί που βλέπουμε τους οδηγούς να τις πραγματοποιούν πάντα. Οπουδήποτε αλλού απαγορεύονται για λόγους ασφαλείας. Αυτή ήταν η παράβαση του Χάμιλτον και γι’ αυτό τιμωρήθηκε. Μάλιστα, η τιμωρία του δεν ήταν μόνο τα 10 δευτερόλεπτα. Συνοδεύτηκε από δύο βαθμούς ποινής στη superlicense. Με αυτούς έφτανε τους 10. Όποιος οδηγός φτάσει τους 12, απαγορεύεται να αγωνιστεί στο επόμενο Γκραν Πρι.
Στην πραγματικότητα, όμως, η τιμωρία έπρεπε να βαρύνει τη Mercedes. Ο έξι φορές παγκόσμιος πρωταθλητής φρόντισε να ρωτήσει πριν πράξει. Με την ομάδα να του δίνει έγκριση, απλά ακολούθησε τις οδηγίες,
Αν αναρωτιέστε γιατί ο Βρετανός εξέτισε την ποινή του στο pit stop και τα 10 δευτερόλεπτα δεν προστέθηκαν στο χρόνο του στο τέλος του αγώνα, οι κανονισμοί ορίζουν ότι αν κάποιος δεχτεί ποινή και κάνει στάση στα pits, πρέπει υποχρεωτικά να εκτίσει την ποινή. Αν δεν κάνει στάση μέχρι να πέσει η καρό σημαία, ο επιπλέον χρόνος προστίθεται στα τελικά του αποτελέσματα.
Η δικαιοσύνη αποκαταστάθηκε (εν μέρει)
Μετά τον αγώνα, εξετάζοντας εκ νέου τα δεδομένα, οι αγωνοδίκες κατάλαβαν ότι η απόφασή τους ήταν λανθασμένη. Δεδομένου ότι ο οδηγός είχε ρωτήσει πρώτα, έπρεπε να έχουν τιμωρήσει τη Mercedes και όχι τον Χάμιλτον. Θέλοντας να επανορθώσουν κατά το δυνατόν, αφαίρεσαν τους δύο βαθμούς από τη superlicense του Βρετανού και επέβαλαν πρόστιμο ύψους 50.000 ευρώ στη Mercedes. Βέβαια, η αλλαγή της απόφασης δεν μπορεί να φέρει πίσω τη (διαφαινόμενη) νίκη του Χάμιλτον, όμως είναι ό,τι περισσότερο μπορεί να γίνει ώστε να υπάρξει κάποιου είδους δικαίωση.
Η τύχη του Μπότας
Άλλωστε αυτή είναι η ομορφιά των αγώνων, ότι κάποιες φορές παίζει ρόλο και η τύχη. Αυτή τη φορά ήταν με το μέρος του Μπότας. Ο Χάμιλτον δήλωσε ότι με ενέργειες όπως αυτή προσπαθούν να τον σταματήσουν ή έστω να τον δυσκολέψουν στο δρόμο προς την κατάκτηση του έβδομου τίτλου του, ώστε να έχει περισσότερο ενδιαφέρον το πρωτάθλημα, όμως η FIA απορρίπτει κάθε τέτοια υπόνοια.