Οι χειμερινές δοκιμές της Formula 1 για το 2021 θα γίνουν το τριήμερο 12-14 Μαρτίου στην πίστα του Μπαχρέιν, όμως ποια μέρα οδηγεί ο κάθε οδηγός και για πόσο;
Πώς θα γίνουν οι δοκιμές;
Κάθε μέρα οι ομάδες θα έχουν στη διάθεσή τους 8 ώρες δοκιμών χωρισμένες σε δύο τετράωρα. Το πρώτο θα είναι 10:00 – 14:00. Θα ακολουθεί μία ώρα διάλειμμα για μεσημέρι και οι δοκιμές θα συνεχίζονται το διάστημα 15:00 – 19:00.
Οι ομάδες έχουν αρχίσει να ανακοινώνουν σταδιακά το πρόγραμμα που θα ακολουθήσουν σε ό,τι αφορά τους οδηγούς που θα χρησιμοποιήσουν, αλλά και το πότε αυτοί θα οδηγήσουν. Ως επί το πλείστον οι οδηγοί που θα δούμε στις χειμερινές δοκιμές θα είναι εκείνοι που θα δούμε στα κόκπιτ των μονοθεσίων και κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Μοναδική εξαίρεση αποτελεί η Williams που η πρώτη μέρα ανήκει στον δοκιμαστή της, Roy Nissany.
Από εκεί και πέρα, ένα στοιχείο που διαφοροποιεί τις ομάδες είναι πώς επιλέγουν να μοιράσουν το χρόνο ανάμεσα στους δύο οδηγούς. Η μία λογική είναι οι οδηγοί να έχουν μία ολόκληρη μέρα ο καθένας, ενώ η άλλη λογική είναι όλες οι μέρες δοκιμών να μοιραστούν στη μέση. Υπάρχει και ο τρίτος τρόπος σκέψης που είναι ένας συνδυασμός των παραπάνω.
Formula 1-Ferrari SF21: Πλέον είδαμε και τα 10 μονοθέσια του 2021
Φέτος οι χειμερινές δοκιμές είναι πολύ διαφορετικές συγκριτικά με άλλες χρονιές
Πρώτο στοιχείο διαφορετικό είναι η διάρκεια. Τα τελευταία χρόνια έχουμε συνηθίσει οι χειμερινές δοκιμές να αποτελούνται από δύο τετραήμερα (ή δύο τριήμερα το 2020). Φέτος θα πραγματοποιηθεί μόνο ένα τριήμερο. Η αλλαγή οφείλεται από τη μία στο γεγονός ότι τα φετινά μονοθέσια έχουν μεγάλο βαθμό ομοιότητας με τα περσινά οπότε οι ομάδες έχουν ήδη αρκετά δεδομένα και από την άλλη στην προσπάθεια μείωσης του κόστους, καθώς από φέτος υπάρχει όριο στο πόσα χρήματα μπορεί να ξοδέψει μια ομάδα μέσα στη σεζόν, το οποίο έχει τεθεί στα 145 εκατομμύρια δολάρια.
Δεύτερο στοιχείο αλλαγής είναι η τοποθεσία. Τα τελευταία χρόνια θεωρείται σχεδόν αυτονόητο ότι οι χειμερινές δοκιμές κάθε χρονιάς θα γίνουν στην πίστα της Βαρκελώνης. Ο λόγος που την προτιμούν οι ομάδες είναι επειδή συνδυάζει πολλά διαφορετικά χαρακτηριστικά (κλειστές στροφές, ανοιχτές καμπές, ευθείες που καταλήγουν σε σημεία ισχυρού φρεναρίσματος, εσάκια, κ.α.). Επίσης, είναι στην Ευρώπη οπότε αν χρειάζονται κάτι η απόσταση από τα εργοστάσια είναι σχετικά μικρή, ενώ η τοποθεσία της στα νότια της ηπείρου σημαίνει ότι ο καιρός είναι στις περισσότερες περιπτώσεις καλός.
Τρίτο και τελευταίο στοιχείο είναι η χρονική στιγμή. Συνήθως οι χειμερινές δοκιμές γίνονται τέλη Φεβρουαρίου. Αντίθετα, φέτος γίνονται στα μέσα Μαρτίου.
Η αιτία των αλλαγών
Αιτία για τις δύο τελευταίες αλλαγές είναι ότι η αυλαία του πρωταθλήματος θα ανοίξει με τον αγώνα του Μπαχρέιν. Το αρχικό πρόγραμμα είχε ως πρώτο Γκραν Πρι την Αυστραλία όπως κάθε χρόνο, το τριήμερο 13-15 Μαρτίου. Όμως η Μελβούρνη πήρε αναβολή για τις 19-21 Νοεμβρίου και πρώτος αγώνας για το 2021 έγινε το Μπαχρέιν στις 26-28 Μαρτίου. Οπότε προκειμένου να γλιτώσουν τις πολλές μετακινήσεις, οι άνθρωποι της Formula 1 αποφάσισαν να μεταφέρουν τις χειμερινές δοκιμές στην ίδια πίστα και να τις πάνε ημερολογιακά πιο κοντά στον πρώτο αγώνα.