Ο Verstappen ήταν ο πρωταγωνιστής στο τελευταίο σκέλος των χειμερινών δοκιμών εξέλιξης που έγιναν στο Μπαχρέιν, το τριήμερο 12-14 Μαρτίου.
Οι ταχύτεροι
Ο Ολλανδός της Red Bull έκανε τον ταχύτερο χρόνο όλου του τριημέρου με 1:28.960. Πίσω του όσον αφορά την τρίτη μέρα των δοκιμών βρέθηκε ο Tsunoda, ο νεαρός οδηγός της AlphaTauri, με τη διαφορά μεταξύ τους να είναι μικρότερη από 1 δέκατο του δευτερολέπτου. Επειδή η απλή αναφορά των χρόνων δε λέει τίποτα από μόνη της, πρέπει να πούμε ότι οι γύροι του Tsunoda, συμπεριλαμβανομένου εκείνου που έκανε το ταχύτερο πέρασμά του, είχαν κάποια λάθη. Κατά συνέπεια, μάλλον το μονοθέσιο της AlphaTauri μπορεί να κινηθεί ακόμα ταχύτερα. Από την άλλη ο Tsunoda χρησιμοποίησε τη C5, δηλαδή την πιο μαλακή από τις πέντε γόμες ελαστικών που προσφέρει στις ομάδες η Pirelli, ενώ ο Verstappen τη C4. Άρα και αυτός μπορεί να κινηθεί ακόμα πιο γρήγορα.
Άραγε αυτή η βελτίωση θα επιβεβαιωθεί και θα είναι αρκετή ώστε να γίνει φέτος η ανατροπή;
Οι χειμερινές δοκιμές δε βγάζουν πρωταθλητή
Βέβαια, όλα τα παραπάνω είναι εκτιμήσεις καθώς οι δοκιμές δεν προσφέρονται για σαφή συμπεράσματα. Άλλωστε κανείς δεν μπορεί να ξέρει, πέρα από τις ίδιες τις ομάδες, πόσο έχουν πιέσει, με τι φορτία καυσίμου, με ποιες αεροδυναμικές λύσεις, με τι στήσιμο και μια σειρά ακόμα από παράγοντες που επηρεάζουν σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό την ταχύτητα του μονοθεσίου.
Formula 1: Τα 10 χειρότερα ρεκόρ pt. 1/2
Δεν είναι τυχαίο ότι από το 2012 μέχρι και το 2020 μόνο δύο φορές η ταχύτερη ομάδα στις χειμερινές δοκιμές ήταν εκείνη που τελικά κατέκτησε το πρωτάθλημα κατασκευαστών. Αυτό συνέβη το 2015 και το 2020 και η ομάδα ήταν η Mercedes.
Καλή παρουσία και η Ferrari
Επιστρέφοντας στους χρόνους της τρίτης μέρας των δοκιμών, πίσω από τους Verstappen και Tsunoda καλή παρουσία είχαν η Ferrari και η Alfa Romeo. Το μονοθέσιο της ιταλικής ομάδας στα χέρια του Sainz ήταν το τρίτο ταχύτερο, ενώ πίσω του ακολούθησε ο Raikkonen. Η Mercedes και ο Lewis Hamilton περιορίστηκαν στην πέμπτη θέση με τη Williams και τον Russell να τα πηγαίνουν πολύ καλά στην έκτη θέση. Ricciardo, Perez, Alonso και Leclerc συμπλήρωσαν την πρώτη δεκάδα μεταξύ των 18 οδηγών που έτρεξαν την τρίτη μέρα.
Γενικά συμπεράσματα
Η Honda και οι δυο ομάδες της φάνηκε ότι θα είναι πολύ πιο ανταγωνιστικές φέτος. Η Ferrari έδειξε και αυτή σημάδια βελτίωσης ιδιαίτερα στον τομέα του κινητήρα, “παρασύροντας” μαζί της την Alfa Romeo, όμως όχι στον ίδιο βαθμό και τη Haas. Θετική παρουσία είχε η McLaren, σε καλό δρόμο φάνηκε να είναι η Alpine, ενώ βήμα προς τα εμπρός έδειξε ότι έχει κάνει και η Williams. Αντίθετα, η Aston Martin είχε αρκετά προβλήματα αξιοπιστίας και η Mercedes έμεινε μακριά από το καλό πρόσωπο που έχουμε συνηθίσει να δείχνουν οι Γερμανοί.
Ωστόσο, όπως είπαμε και πιο πάνω, οι χειμερινές δοκιμές δεν προσφέρονται για συμπεράσματα. Η εικόνα στις δύο εβδομάδες που μεσολαβούν μέχρι το Γκραν Πρι του Μπαχρέιν μπορεί να αλλάξει εντελώς και τελικά να δούμε κάτι που δεν έχει καμία σχέση με τα παραπάνω.
Η ευχή για το 2021
Τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές δε γίνεται να ξέρουμε την πραγματική δυναμική των ομάδων, όμως αυτό που θέλουμε είναι το φετινό πρωτάθλημα να μην είναι παράσταση για έναν όπως τα τελευταία χρόνια. Έτσι, ελπίζουμε ότι η βελτίωση της Red Bull αλλά και της Ferrari να είναι αρκετές ώστε να μπορούν να βρεθούν σε μάχη απέναντι στις Mercedes και να δούμε περισσότερο ανταγωνιστικούς αγώνες. Αν μπορούν και άλλες ομάδες όπως οι Aston Martin, McLaren και Alpine να διεκδικούν βάθρα ή ακόμα και νίκες, μόνο κέρδος θα είναι για τη Formula 1.