Με καλό καιρό η πίστα της Ίμολα υποδέχτηκε ομάδες και οδηγούς, για το Εμίλια Ρομάνια Γκραν Πρι. Με την ολοκλήρωσή του, η Mercedes είδε ακόμα έναν τίτλο κατασκευαστών να μπαίνει στην τροπαιοθήκη της. Τον έβδομο σερί.
Στην εκκίνηση ο Μπότας έφυγε καλά διατηρώντας τη θέση του, όμως ο Χάμιλτον έχασε τη δική του από τον Φερστάπεν, ενώ πιο πίσω ο Ρικιάρντο ανέβαινε στην τέταρτη θέση προσπερνώντας τον Γκασλί. Στα πρώτα μέτρα του αγώνα δεν είχαμε κανένα απρόοπτο, όμως λίγες στροφές πιο μετά, ο Μάγκνουσεν βρέθηκε στο γκαζόν με τη Haas στραμμένη αντίθετα προς τη φορά της πίστας λόγω επαφής με τον Φέτελ. Έτσι, ο Δανός έπεσε στην τελευταία θέση.
Μετά την εκκίνηση οι πρώτοι γύροι κυλούσαν ομαλά, με την κατάταξη στον έβδομο γύρο να είναι Μπότας, Φερστάπεν, Χάμιλτον, Ρικιάρντο, Γκασλί, Λεκλέρκ, Άλμπον, Κβίατ, Σάινθ και Νόρις.
Το πρώτο απρόοπτο ήρθε στον ένατο γύρο, όταν ο Γκασλί μπήκε στα pits και εγκατέλειψε με πρόβλημα στον κινητήρα. Εκείνη τη στιγμή ήταν πέμπτος.
Στον 19ο γύρο ο Φερστάπεν μπήκε στα pits βάζοντας τη σκληρή γόμα, επιχειρώντας να πάει με αυτή μέχρι το τέλος του αγώνα. Αμέσως ο Χάμιλτον είπε στο team radio ότι δε θέλει να σταματήσει κι εκείνος, αλλά θα ανεβάσει το ρυθμό του ώστε όταν έρθει η δική του αλλαγή, να προσπεράσει τον Ολλανδό. Διαφορετική επιλογή έκανε ο Μπότας, ο οποίος ακολούθησε το παράδειγμα του Φερστάπεν και μπήκε στα pits για να βάλει τη σκληρή γόμα. Έτσι, ξεκίνησε ο Χάμιλτον να προσπαθεί να κινηθεί με τέτοιο ρυθμό, ώστε να δημιουργήσει πρωταρχικά από τον Φερστάπεν και δευτερευόντως από τον Μπότας, διαφορά η οποία θα του επιτρέψει να μπει και να βγει στα pits, χωρίς να χάσει την πρώτη θέση.
Πιο πίσω εκείνο που εντυπωσίαζε στην κατάταξη, με 29 από τους 63 γύρους να έχουν ολοκληρωθεί, είναι ότι στις θέσεις 4, 5 και 6 υπήρχαν τα ονόματα τρων Φέτελ, Ραϊκόνεν και Λατιφί. Φυσικά αυτό συνέβαινε επειδή οι τρεις οδηγοί δεν είχαν κάνει αλλαγή ελαστικών, αντίθετα με εκείνους που βρίσκονταν πιο πίσω, όμως και πάλι πρόκειται για μια εικόνα που δε βλέπουμε συχνά.
Στον γύρο 29 ο Οκόν αναγκάστηκε να σταματήσει το μονοθέσιό του στο γκαζόν εκτός της αγωνιστικής διαδρομής και να εγκαταλείψει, με πρόβλημα στον συμπλέκτη. Προκειμένου να απομακρυνθεί το μονοθέσιο επιβλήθηκε καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας για λίγα δευτερόλεπτα. Αυτό ήταν “δώρο” για τον Χάμιλτον. Τη στιγμή της εξόδου του Οκόν ήταν περίπου 28 δευτερόλεπτα μπροστά από τον team mate του, με το χαμένο χρόνο στο pit lane να είναι 26.5 δευτερόλεπτα. Θεωρητικά τα 28 δευτερόλεπτα ήταν αρκετά, όμως ο Βρετανός ήθελε να εξασφαλίσει ότι θα βγει πρώτος ακόμα και αν υπάρξει καθυστέρηση στο pit stop. Τελικά, όμως το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας του έδωσε τη λύση.
Με τον Χάμιλτον να “εξαφανίζεται” μπροστά, η μάχη μεταφέρθηκε λίγο πιο πίσω. Μπότας και Φερστάπεν απείχαν μόλις 1 δευτερόλεπτο μεταξύ τους, με τον Ολλανδό να μένει σε αυτή την απόσταση για πολλή ώρα, περιμένοντας κάποιο λάθος του Φινλανδού. Ένα στοιχείο που τον έκανε να επιμένει ακόμα περισσότερο είναι ότι ο Μπότας είχε πρόβλημα στο πάτωμα από τον δεύτερο γύρο. Σίγουρα δεν ήταν τόσο μεγάλο ώστε να εγκαταλείψει, όμως τον καθυστερούσε αρκετά ώστε να μην μπορεί να απομακρυνθεί από τον Φερστάπεν. Επιπλέον, εκτός από το πρόβλημα στο πάτωμα, υπήρχαν θραύσματα από άλλο μονοθέσιο τα οποία είχαν μπει στα bargboards (τα αεροδυναμικά τμήματα στα πλαϊνά του μονοθεσίου που διαμορφώνουν τον αέρα ο οποίος θα μπει στα ψυγεία).
Στο τέλος του γύρου 42 ο Μπότας έκανε το λάθος που περίμενε ο Ολλανδός. Στην προτελευταία στροφή βγήκε εκτός πίστας. Αν και αρχικά κατάφερε να παραμείνει μπροστά, αμέσως μετά ακολουθούσε η ευθεία εκκίνησης/τερματισμού. Εκεί ο οδηγός της Mercedes δεν μπόρεσε να κρατηθεί στη δεύτερη θέση, καθώς ο αντίπαλός του είχε DRS και καλύτερη έξοδο από τη στροφή, οπότε αναγκάστηκε να πέσει τρίτος.
Φτάνοντας στον 49ο γύρο εγκατέλειψε και ο Μάγκνουσεν, αυξάνοντας σε τρία τα μονοθέσια που δε συνέχισαν τον αγώνα.
Όμως οι εγκαταλείψεις δεν είχαν τελειώσει. Ένα γύρο αργότερα ο Φερστάπεν είπε στο team radio ότι κάτι χάλασε, χωρίς να διευκρινίζει ποια ήταν η βλάβη. Αυτό που είδαμε όταν ο Φερστάπεν ήταν εκτός αγώνα , το το πίσω δεξιά ελαστικό του ήταν κατεστραμμένο. Να ήταν αυτή ήταν η αιτία της εγκατάλειψής του, ή το ελαστικό καταστράφηκε όταν η R.B. Aston Martin έχασε την πρόσφυση και στην απότομη αυτή αλλαγή πορείς το ελαστικό κλατάρισε.Μετά την αναπάντεχη εγκατάλειψη του Ολλανδού, ο Πέρες ανέβηκε στην τρίτη θέση.
Φυσικά αμέσως επιβλήθηκε καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας και οι περισσότεροι οδηγοί έσπευσαν να αλλάξουν ελαστικά.
Όμως η μεγαλύτερη έκπληξη ήρθε λίγο αργότερα. Με το αυτοκίνητο ασφαλείας ακόμα στην πίστα, ο Ράσελ έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του και εκείνο κατέληξε στον τοίχο, διαλύοντας μαζί με τα ανθρακονήματα ακόμα μια ευκαιρία που είχε για να κερδίσει τον πρώτο βαθμό στην καριέρα του στη Formula 1. Η αιτία που έχασε τον έλεγχο ήταν τα κρύα ελαστικά. Όταν κάποια στιγμή πάτησε απότομα το γκάζι για να κρατήσει ψηλά τη θερμοκρασία τους, η πρόσφυση ήταν μικρότερη του αναμενόμενου και έτσι η Williams βρέθηκε εκτός ελέγχου.
Στην επανεκκίνηση ο Χάμιλτον δεν άφησε περιθώρια αμφισβήτησης, όπως και ο Μπότας. Ο Ρικιάρντο κινδύνευσε για μια στιγμή από τον Λεκλέρκ, όμως εκείνος που ξεχώρισε ήταν ο Κβίατ.
Ο Ρώσος από την έβδομη θέση έκανε μία επίθεση διαρκείας, πετυχαίνοντας μέσα σε ελάχιστους γύρους να απειλήσει ακόμα και τον Ρικιάρντο για την τρίτη θέση, για να τερματίσει τέταρτος τελικά.
Στο άλλο άκρο, τη χειρότερη επανεκκίνηση έκανε ο Άλμπον. Όταν πιέστηκε από τον Πέρες έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του και έκανε τετ α κε, πέφτοντας από την έβδομη, στη 15η και τελευταία θέση.
Μέχρι το τέλος δεν άλλαξαν πολλά. Έτσι, ο Χάμιλτον είδε πρώτος την καρό σημαία, για 93η φορά στην καριέρα του, με τον Μπότας δεύτερο και τον Ρικιάρντο τρίτο. Αυτό ήταν το δεύτερο βάθρο του Αυστραλού και της Renault μέσα στο 2020. Το πρώτο ήταν στο Νίρμπουργκρινγκ.
Τέταρτος πέρασε τη γραμμή τερματισμού ο Κβίατ, με τον Λεκλέρκ πίσω του και τον Πέρες έκτο. Οι δύο McLaren των Σάινθ και Νόρις τερμάτισαν στις θέσεις 7 και 8. Διπλή βαθμολόγηση είχε η Alfa Romeo, με τους Ραϊκόνεν και Τζιοβινάτσι να παίρνουν τις θέσεις 9 και 10, αντίστοιχα. Ο Λατιφί έφτασε μια ανάσα από τη βαθμολόγηση, καθώς τερμάτισε 11ος.
Στην Ίμολα η Mercedes έγραψε ιστορία, κατακτώντας και μαθηματικά τον έβδομο σερί τίτλο κατασκευαστών. Με αυτόν τον τρόπο ξεπέρασε το ρεκόρ της Ferrari. Η Scuderia είχε πάρει 6 συνεχόμενους τίτλους κατασκευαστών από το 1999 μέχρι το 2004.
Στον τομέα των στατιστικών ο Χάμιλτον ξεπέρασε τους 5.000 γύρους στην πρωτοπορία ενός αγώνα. Ο Βρετανός ετοιμάζεται να καταρρίψει ακόμα ένα ρεκόρ του Σουμάχερ. Ο Γερμανός είχε 5.111 γύρους στην πρωτοπορία, οπότε δε θα αργήσει η μέρα που ο Χάμιλτον θα περάσει τον Γερμανό και σε αυτό τον τομέα. Άλλωστε ο Χάμιλτον θεωρείται ήδη ο πιο επιτυχημένος οδηγός στην ιστορία της Formula 1, με βάση τους αριθμούς.
Ο Ρικιάρντο ανεβαίνοντας και πάλι στο βάθρο, φρόντισε να μας θυμίσει την αγαπημένη του συνήθεια, να πίνει σαμπάνια από το παπούτσι του όταν βρίσκεται στο podium, το λεγόμενο shoey. Αυτή τη φορά στο τελετουργικό τον συνόδευσε και ο Χάμιλτον, πίνοντας και αυτός σαμπάνια από το παπούτσι του Αυστραλού.
Ο επόμενος σταθμός του φετινού πρωταθλήματος είναι το Γκραν Πρι Τουρκίας στην Κωνσταντινούπολη, το τριήμερο 13 – 15 Νοεμβρίου.