Η Formula 1 προχώρησε στη μεγάλη αλλαγή που όλοι περίμεναν και στο γκραν πρι του Αζερμπαϊτζάν θα δούμε δύο κατατακτήριες δοκιμές!
Το ρεπορτάζ έλεγε πως η μεγάλη αλλαγή που είχε στα σκαριά η Formula 1 με δύο κατατακτήριες σε Σ/Κ με αγώνες σπριντ θα τιθόταν σε ψηφοφορία σε συνεδρίαση της Πέμπτης. Αυτό, μάλλον άλλαξε, αφού η FIA επιβεβαίωσε επίσημα ότι η μορφή των αγώνων σπριντ αλλάζει από το Μπακού και έπειτα.
Τα προηγούμενα χρόνια, σε Σαββατοκύριακο με sprint race, οι κατατακτήριες διεξάγονταν μετά τις πρώτες ελεύθερες δοκιμές και όριζαν το grid του sprint race ο οποίος γινόταν το Σάββατο μετά τις δεύτερες ελεύθερες. Όπως τερμάτιζαν στον μίνι αγώνα οι οδηγοί, έτσι εκκινούσαν και στο γκραν πρι της Κυριακής.
Formula 1: Προβλήματα, έλλειψη θεάματος και αλλαγή
Τα παραπάνω παύουν να ισχύουν από το ερχόμενο Σαββατοκύριακο. Οι περισσότεροι πιλότοι ήταν απόλυτα αντίθετοι με τους αγώνες σπριντ και τον τρόπο διεξαγωγής τους. Η ανεξαρτητοποίηση του αγώνα της Κυριακής από τον αγώνα σπριντ ήταν αυτό που ήθελαν. Αν δεν επηρεάζεται η θέση που θα εκκινήσουν την Κυριακή, μπορούν να δώσουν «τα πάντα» στον αγώνα σπριντ και να μη φοβούνται να ρισκάρουν.
Και πλέον τα χέρια τους «λύθηκαν», αφού με την απόφαση για αλλαγή των διαδικασιών σε σαββατοκύριακα με αγώνα σπριντ, η εικόνα των GP, πλέον, είναι η εξής: την Παρασκευή θα έχουμε τις πρώτες ελεύθερες δοκιμές και τις κατατακτήριες δοκιμές για τον αγώνα της Κυριακής, το Σάββατο θα έχουμε κατατακτήριες δοκιμές για τον αγώνα σπριντ, ο οποίος θα γίνεται την ίδια μέρα, και την Κυριακή τον αγώνα.
Αυτό σημαίνει πως οι πιλότοι δεν θα πρέπει πλέον να φοβούνται το ρίσκο, αφού οι δύο αγώνες έχουν γίνει απόλυτα ανεξάρτητοι μεταξύ τους. Αν, τώρα, κάποιο τρακάρισμα στον αγώνα σπριντ είναι τόσο μεγάλο που οι μηχανικοί δεν προλάβουν να ετοιμάσουν το μονοθέσιο μέχρι την Κυριακή, αυτό είναι άλλο θέμα!
Formula 1: Λιγότερα λεπτά, περιορισμός ελαστικών
Σε ο,τι αφορά τη διαδικασία του «Sprint Shootout» όπως ονομάστικαν οι νέες κατατακτήριες, αυτή θα είναι η κλασσική, με τρία κομμάτια χρονομετρημένων (Q1/Q2/Q3) ωστόσο ο διαθέσιμος χρόνος των πιλότων για γρήγορο γύρο θα είναι μειωμένος.
Το νέο SQ1 θα μειωθεί στα 12 λεπτά και η μεσαία γόμα θα είναι υποχρεωτική. Το SQ2 θα διεξάγεται επίσης με μεσαία γόμα και θα διαρκεί μόλις 10 λεπτά.
Η μάχη για την pole position – το SQ3 – θα μειωθεί στα 8 λεπτά, με τη μαλακή γόμα να επιτρέπεται σε όλους τους οδηγούς.