Στην Αγγλία και συγκεκριμένα στην πίστα του Σίλβερστον, διεξάγεται στις 17 Ιουλίου το 10 φετινό Γκραν Πρι.
Εκεί για πρώτη φορά θα δούμε τους αγώνες Sprint.
Τι είναι λοιπόν αυτή η νέα ιδέα των αγώνων Sprint.
H Formula 1 αλλάζει μορφή, δοκιμάζοντας νέα διαμόρφωση στο τριήμερο του αγώνα.
Μπορεί να διαφωνήσουμε στο αν είναι αναγκαία, αλλά σίγουρα θα συμφωνήσουμε πως η φετινή χρονιά προσφέρεται για πειραματισμούς.
Δεδομένου ότι τα μονοθέσια δεν άλλαξαν σε σχέση με αυτά του 2020 ενώ επίκειται μεγάλη αλλαγή στους τεχνικούς κανονισμούς τη νέα χρονιά, σε συνδυασμό με τους περιορισμούς στους προϋπολογισμούς που εφαρμόζονται για πρώτη φορά, είναι λογικό οι επικεφαλής της Formula 1 να εξετάζουν εναλλακτικές λύσεις για τη βελτίωση του θεάματος και την προσέγγιση του κοινού.
Δοκιμαστικά
Η μορφή των κατατακτήριων δοκιμαστικών έχει αλλάξει πολλές φορές. Κάποτε έβγαιναν ο ένας μετά τον άλλο, άλλοτε ήταν ελεύθερα και έβγαιναν όλοι στο τέλος, από ανάγκη δημιουργήθηκε η σημερινή μορφή με τους αποκλεισμούς σε κάθε μέρος (Q1, Q2, Q3).
Δεκαετίες πριν οι δοκιμές εξέλιξης ήταν απεριόριστες, αρχικά οριοθετήθηκαν και τώρα χάρη στους προσομοιωτές τείνουν να εξαφανιστούν.
Αντίστοιχα οι Παρασκευές με τα ελέυθερα δοκιμαστικά δεν μαζεύουν και πολύ κόσμο. Παράλληλα οι ομάδες δεν χρειάζονται και πολλά στοιχεία από τα ελεύθερα δοκιμαστικά σε πίστες που γνωρίζουν τόσο καλά, όπως π.χ. το Σίλβερστον (εκεί είχαμε πέρυσι δύο αγώνες).
Οι κατατακτήριες δοκιμές μεταφέρονται Παρασκευή αργά το απόγευμα, ώστε να μπορούν να τις παρακολουθήσουν όσοι δουλεύουν.
Η σειρά κατάταξης θα χρησιμοποιείται για την εκκίνηση του Sprint Qualifying το Σάββατο.
Οι οδηγοί θα κάνουν ένα sprint 100 χλμ., χωρίς να είναι υποχρεωμένοι να αλλάξουν ελαστικά.
Η τελική κατάταξη αυτού του sprint θα καθορίζει τη σειρά εκκίνησης του αγώνα την Κυριακή.
Ο πρώτος στον τερματισμό του sprint θα παίρνει 3 βαθμούς, ο δεύτερος 2 και ο τρίτος 1 βαθμό. Στον νικητή θα απονέμεται και ένα μικρό έπαθλό, περισσότερο για ανάμνηση, καθώς θα απονέμεται στο Park Ferme και δεν θα υπάρχει βάθρο.
H απονομή στο βάθρο θα γίνεται μόνο την Κυριακή. Καθότι η συνολική διάρκεια στην πίστα μειώνεται κατά 30 λεπτά, αντίστοιχα μειώνονται κατά ένα τα διαθέσιμα σετ ελαστικών ανά οδηγό.
Πλέον ο καθένας τους θα έχει 12 σετ στη διάθεσή του. Δύο σε κάθε περίοδο ελεύθερων δοκιμών, 4 στις κατατακτήριες δοκιμές, ένα στο Sprint Qualifying και τα υπόλοιπα στον αγώνα.
Η Volkswagen θέλει να γίνει τετρακίνητη η Formula 1
Είναι λοιπόν αναμφισβήτητα μια καλή ευκαιρία να δοκιμαστούν νέα πράγματα φέτος. Η νέα διαμόρφωση έχει μόνο 60 λεπτά ελεύθερων δοκιμών την Παρασκευή 16 Ιουλίου (16:30-17:30 ώρα Ελλάδος) και κατατακτήριες δοκιμές (20:00-21:00 ώρα Ελλάδος).
Το Σάββατο θα υπάρχει άλλη μία ώρα δοκιμών (14:00-15:00 ώρα Ελλάδος) και μετά το Sprint Qualifying (18:30-19:00 ώρα Ελλάδος).
Οι γνώμες διίστανται όσον αφορά στη χρησιμότητα αυτής της νέας διαμόρφωσης.
Πρόσφατα ο πρόεδρος της FIA, Jean Todt, τόνισε πως δεν του αρέσει η ιδέα: «Δεν είμαι θιασώτης της νέας μορφής, ούτε καίγομαι για να τη δω. Δεν νομίζω ότι το χρειάζεται η Formula 1». Αντίθετα ο Αlonso πιστεύει πως η αλλαγή μπορεί να δώσει μια πικάντικη νότα στο τριήμερο του αγώνα.
Ο Bernie Ecclestoneι, ο μέχρι πρότινος ισχυρός άντρας της Formula 1, χαρακτήρισε τη νέα μορφή «εντελώς ανόητη».
Αξίζει να τονιστεί πως παραμένει χωρίς καμία αλλαγή η μορφή του αγώνα, ενώ το σαββατιάτικο sprint δεν ονομάζεται αγώνας.
Αν θα πετύχει; Ζωηρώς αμφιβάλλoυμε, αλλά ο χρόνος θα δείξει. Δύσκολα πάντως θα υπάρχει διαφορετικό αποτέλεσμα στο Sprint Qualifying και στον αγώνα. Οπότε αν ξέρεις το αποτέλεσμα από το Σάββατο, γιατί να δεις τον αγώνα την Κυριακή;
Διαμόρφωση τριημέρου Σίλβερστον (ώρα Ελλάδος)
Παρασκευή
Ελεύθερες δοκιμές 16:30-17:30
Κατατακτήριες δοκιμές 20:00-21:00
Σάββατο
Ελεύθερες δοκιμές 14:00-15:00
Sprint Qualifying 18:30-19:00
Κυριακή
Αγώνας 17:00-19:00