Η Ferrari σκοπεύει να εκμεταλλευτεί τις μεγάλες αλλαγές στους κανονισμούς που έρχονται το 2022, με την ανάπτυξη ενός κινητήρα ο οποίος θα έχει σημαντικά διαφορετική φιλοσοφία σε σχέση με αυτόν που χρησιμοποιεί σήμερα.
Μέχρι και το 2019 το υβριδικό σύνολο της Scuderia ήταν το δυνατό της σημείο. Ωστόσο, μετά από σειρά παρεμβάσεων που έκαναν οι ομάδες, η FIA προχώρησε σε εκτεταμένη έρευνα. Αν και τελικά δε βρήκα κάποια παρανομία, τουλάχιστον όχι επίσημα, η ομοσπονδία προχώρησε σε συμφωνία με την ομάδα ώστε να μάθει πιο ήταν το μυστικό των Ιταλών. Από τη μεριά τους στο Μαρανέλο έπρεπε να αλλάξουν τον τρόπο λειτουργίας του κινητήρα τους. Έτσι, το 2020 αποδείχτηκε μια καταστροφική χρονιά για το Cavallino Rampante.
Ο Λεκλέρκ κατάφερε να ανέβει δύο φορές στο βάθρο, παίρνοντας τη δεύτερη θέση στην Αυστρία και την τρίτη στη Βρετανία, ενώ ο Φέτελ ανέβηκε μόνο μία φορά, κατακτώντας την τρίτη θέση στον αγώνα της Τουρκίας.
Όσο για το πρωτάθλημα κατασκευαστών, η Ferrari τερμάτισε στην έκτη θέση. Πρόκειται για το χειρότερο αποτέλεσμα των Ιταλών για πάνω από 30 χρόνια. Για να βρούμε κάποια χρονιά με χειρότερη επίδοση πρέπει να φτάσουμε στο 1980, όταν η κόκκινη ομάδα είχε τερματίσει στη 10η θέση.
Formula 1-Ferrari: Η πρώτη του Σάινθ στα «κόκκινα»
Με τις αλλαγές ανάμεσα σε 2020 και 2021 να είναι ελάχιστες σε επίπεδο μονοθεσίων, η ιστορική ομάδα επενδύει στο 2022, θέλοντας να κερδίσει και πάλι τη αμένη της ανταγωνιστικότητα, με απώτερο στόχο να κοντράρει της Mercedes για την κορυφή του πρωταθλήματος.
Για όλους τους παραπάνω λόγους έχει ξεκινήσει η ανάπτυξη ενός εντελώς νέου κινητήρα. Η συγκεκριμένη κίνηση αποτελεί ρίσκο για τους Ιταλούς. Από τη μία, αν η νέα προσέγγιση που επιχειρούν δεν αποδώσει τα αναμενόμενα ίσως βρεθούν αντιμέτωποι με σοβαρά προβλήματα. Από την άλλη, όμως, αν η προσπάθειά τους είναι επιτυχημένη, θα μπορούσε να αλλάξει εντελώς τις ισορροπίες και να φέρει ξανά κάποιον τίτλο στο Μαρανέλο. Το τελευταίο πρωτάθλημα κατασκευαστών που βάφτηκε κόκκινο ήταν το 2008, όταν ο Μάσα έχασε τον τίτλο από τον Χάμιλτον στον δραματικό αγώνα της Βραζιλίας, ενώ στους οδηγούς ο τελευταίος πρωταθλητής είναι ο Ραϊκόνεν. Εκείνη τη χρονιά η Ferrari έκανε το double κατακτώντας και τους δύο τίτλους.
Οι αλλαγές στον κινητήρα εκτός από κέρδη σε απόδοση θα μπορούσαν να έχουν και άλλα οφέλη, καθώς αναμένεται να μειώσουν το βάρος και τις διαστάσεις του, ενώ θα φέρουν και το κέντρο βάρους πιο χαμηλά.
Άραγε θα μπορέσουν στο Μαρανέλο να κάνουν την ανατροπή και να βρεθούν μπροστά από τη Mercedes η οποία έχει κυριαρχήσει από το 2014 και μετά; Ελπίζουμε η απάντηση να είναι θετική ώστε να δούμε να αυξάνεται ο ανταγωνισμός. Αυτό είναι που επιθυμεί κάθε πραγματικός φίλος του αθλήματος.