Με λιγότερο καύσιμο από τους αντιπάλους της έτρεχε σε όλο το πρωτάθλημα του 2020 η Ferrari, σύμφωνα με τον Mika Salo.
Τι είπε ο Φινλανδός
Ο Φινλανδός μιλούσε στο Twitch με έναν συμπατριώτη του από τα ράλι, τον Kristian Sohlberg, όταν είπε ότι μέσα στο 2020 οι ομάδες που χρησιμοποιούσαν τον κινητήρα της Ferrari αναγκάζονταν να τρέχουν με λιγότερο καύσιμο. Αυτό αποτελούσε μέρος της συμφωνίας που είχε κάνει η Scuderia με την FIA, μετά από τον έλεγχο που έκανε η Ομοσπονδία στο ιταλικό υβριδικό σύνολο του 2019.
Το περίεργο 2019
Εκείνη τη χρονιά η Ferrari και οι Haas και Alfa Romeo που προμηθεύονται τους κινητήρες από το Μαρανέλο, έδειχναν να έχουν ένα πολύ μεγάλο πλεονέκτημα ισχύος, το οποίο γινόταν ακόμα εντονότερο στις πίστες με μεγάλες ευθείες όπως το Spa και η Monza. Δεν είναι τυχαίο ότι οι δύο από τις τρεις νίκες της Ferrari εκείνη τη χρονιά ήρθαν ακριβώς σε αυτά τα σιρκουί.
Οι αντίπαλοι, η συμφωνία και οι επιπτώσεις
Ωστόσο, οι αντίπαλοι δεν έμειναν με σταυρωμένα τα χέρια. Αντίθετα, ζητούσαν επίμονα από την FIA να εξετάσει το ιταλικό μοτέρ. Μάλιστα, όταν ο πρώτος έλεγχος έδειξε ότι δεν υπήρχε καμία παρανομία, ζήτησαν να ελεγχθεί ξανά. Όντως, μετά το τέλος της σεζόν οι άνθρωποι της Ομοσπονδίας προχώρησαν σε ενδελεχή έλεγχο. Ωστόσο, σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν επίσημα δε βρήκαν κάποια παρατυπία. Έτσι, η FIA προχώρησε σε συμφωνία με τη Ferrari. Η ιταλική ομάδα θα αποκάλυπτε το μυστικό όμως η FIA θα ήταν υποχρεωμένη να μην το αποκαλύψει, εκτός αν είχε την άδεια των Ιταλών.
Φυσικά αυτό είχε επίπτωση στην απόδοση του μοτέρ, καθώς από τη στιγμή που οι άνθρωποι στο Παρίσι γνώριζαν το “κόλπο” των Ιταλών, δεν μπορούσαν να επιτρέψουν τη συνέχισή του.
Με αυτόν τον τρόπο Ferrari, Haas και Alfa Romeo από εκεί που είχαν ίσως τον ισχυρότερο μεταξύ των τεσσάρων διαθέσιμων κινητήρων, βρέθηκαν ξαφνικά με τον πιο αδύναμο.
Τι θα γίνει το 2021;
Ο Salo, λοιπόν, είπε ότι μέρος της συμφωνίας ήταν οι κινητήρες της Ferrari να λειτουργούν το 2020 με λιγότερο καύσιμο. Ωστόσο, ο Salo μας πληροφορεί ότι το 2021 τα ιταλικά υβριδικά σύνολα θα ανακτήσουν μεγάλο μέρος της ισχύος τους.
Οι άνθρωποι της Ferrari λένε ότι έχουν ετοιμάσει εντελώς καινούριο κινητήρα από τον οποίο περιμένουν πάρα πολλά, καθώς τα πρώτα δείγματα στο δυναμόμετρο είναι άκρως ενθαρρυντικά.
Άραγε πρόκειται όντως για καινούριο μοτέρ ή απλά θα τους επιτραπεί και πάλι να χρησιμοποιούν ίδια ποσότητα καυσίμου με τους αντιπάλους τους; Ίσως πρόκειται για ένα συνδυασμό των παραπάνω.
Ποιος είναι ο Mika Salo
Ο Mika Salo ήταν οδηγός της Formula 1 από το 1994 μέχρι το 2002. Στην καριέρα του πέρασε από τις Lotus, Tyrrell, Arrows, BAR, Sauber και Toyota, ενώ το 1999 είχε οδηγήσει για τη Ferrari στους έξι αγώνες που απουσίασε ο Michael Schumacher λόγω του τραυματισμού που είχε στο πόδι. Τότε πέτυχε και τα καλύτερα αποτελέσματα της καριέρας του, τη δεύτερη θέση στο Hockenheim και την τρίτη θέση στο Nurburgring. Σήμερα ο Φινλανδός αποτελεί συχνά κομμάτι των Γκραν Πρι της Formula 1 με το ρόλο του αγωνοδίκη.
Δείτε ακόμα
Formula 1- Ferrari: Ετοιμάζει ολοκαίνουριο κινητήρα
Formula 1-Mercedes: Βρίσκεται πίσω από όλους τους πρωταθλητές των τελευταίων 22 ετών
Formula 1: Ανεπίσημη συμφωνία για τους κινητήρες