Μάχες και προσπεράσεις μέσα στην πίστα για την κορυφή είχαμε στο Γκραν Πρι της Πορτογαλίας, οι οποίες όμως περιορίστηκαν στους πρώτους γύρους του αγώνα. Ωστόσο, πολλές προσπέράσεις είχαμε και για τις πιο πίσω θέσεις.
Με εξαιρετικές συνθήκες υποδέχτηκε η πίστα του Πορτιμάο τους οδηγούς για τον τρίτο αγώνα της χρονιάς, καθώς η θερμοκρασία στον αέρα ήταν 19 βαθμοί Κελσίου και στο οδόστρωμα έφτανε τους 40.
Στις δύο πρώτες σειρές του grid ήταν οι Bottas, Hamilton, Verstappen και Perez, με αντίστοιχη σειρά.
Εκκίνηση, Bottas και safety car
Όταν έσβησαν τα πέντε κόκκινα φώτα οι τρεις πρώτοι κράτησαν τις θέσεις τους όμως ο Perez καθυστέρησε με αποτέλεσμα μέχρι την πρώτη στροφή να τον έχει προσπεράσει η Ferrari του Sainz. Ενώ πιο πίσω ο Norris προσπερνούσε τον Ocon.
Αν και ο πρώτος γύρος κύλησε απροβλημάτιστα, στην αρχή του δεύτερου ο Raikkonen πλησίασε τον Giovinazzi πειρσσότερο από όσο θα έπρεπε. Το αποτέλεσμα ήταν να σπάσει η μπροστά αεροτομή του και να αναγκαστεί να βγει στην αμμοπαγίδα, όπου όπου και εγκατέλειψε. Τα πολλά θραύσματα στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού έφεραν άμεσα την επιβολή αυτοκινήτου ασφαλείας. Μάλιστα, τα θραύσματα ήταν τόσα που το safety car και τα 19 μονοθέσια που συνέχιζαν τον αγώνα πέρασαν από το pit lane ώστε να καθαριστεί η αγωνιστική διαδρομή.
Επανεκκίνηση και Verstappen
Τελικά το safety car επέστρεψε στα pits στο τέλος του έκτου γύρου. Στην επανεκκίνηση ο Bottas κράτησε την πρωτιά όμως πίσω του ο Verstappen προσπέρασε τον Hamilton. Κατά την προσπέραση ο Ολλανδός βγήκε εκτός πίστας, όμως το ίδιο έκανε και ο Βρετανός, οπότε είχε ενδιαφέρον να δούμε ανα θα έκαναν κάτι οι αγωνοδίκες. Τελικά το γεγονός ότι βγήκαν και οι δύο εκτός τους έκανε να μην ασχοληθούν καν. Ο Perez πέρασε τον Sainz επιστρέφοντας στη θέση που είχε στην εκκίνηση όμως ο Norris πέρασε τόσο τον ίδιο όσο και τον Sainz.
Ο Hamilton επέστρεψε pt.1/2
Μετά την άνοδό του στη δεύτερη θέση ο Verstappen πίεζε ώστε να περάσει και τον Bottas. Εν τούτοις, αυτό που συνέβη ήταν ότι ο Hamilton κατάφερε να πλησιάσει τη Red Bull και να βρεθεί μπροστά του εκ νέου. Με αυτόν τον τρόπο οι πρώτοι τρεις επέστρεψαν στις αρχικές τους θέσεις, με τον Bottas πρώτο και τους Hamilton και Verstappen να ακολουθούν.
Το υπόλοιπο grid
Αν και ο Norris είχε καταφέρει να βρεθεί τέταρτος, στον γύρο 15 ο Μεξικανός της Red Bull είχε πλησιάσει αρκετά ώστε να κάνει την προσπέραση και να πάρει πίσω τη θέση του.
Πιο πίσω είχαμε και άλλες μάχες. Πολύ δυνατό αγώνα έκανε ο Ricciardo. Ο Αυστραλός είχε ξεκινήσει από τη θέση 16 και μέχρι τον 18ο από τους 66 γύρους είχε καταφέρει να φτάσει στους βαθμούς προσπερνώντας τον Vettel για τη δέκατη θέση. Αντίθετα, έντονα πτωτική πορεία είχε ο Russell. Αν και ο οδηγός της Williams εκκίνησε 11ος, στην πορεία βρέθηκε στη θέση 16.
Ο Hamilton επέστρεψε pt.2/2
Όσον αφορά την κορυφή στην αρχή ο Bottas δεν μπορούσε να ξεφύγει από τον Hamilton και να χτίσει διαφορά. Έτσι, στην αρχή του γύρου 20 ο Βρετανός με τη χρήση του DRS κατάφερε να προσπεράσει τον team mate του και να πάρει τα ηνία του αγώνα.
Ο Verstappen προσπάθησε αλλά δεν μπορούσε
Μετά την προσπέραση από τον Hamilton ο Bottas συνέχισε να μην είναι πολύ γρήγορος. Έτσι, ο Verstappen άρχισε να μειώνει τη διαφορά του από τον δεύτερο οδηγό της Mercedes. Αν και η διαφορά έπεσε γρήγορα κάτω από το 1 δευτερόλεπτο, ο Bottas κατάφερνε να διατηρείται μπροστά, παρά το γεγονός ότι ο Verstappen είχε τη βοήθεια του DRS.
Τα pit stops δημιούργησαν ασυνήθιστες καταστάσεις
Στο άλλο άκρο του grid, είχαμε μάχες για τη θέση 18 και είδαμε κάτι που δεν είχαμε δει ξανά. Ο Latifi προσπέρασε τον team mate του στη Williams, τον Russell, αφήνοντάς τον τελευταίο. Βέβαια ο Russell είχε κάνει pit stop βάζοντας τη σκληρή γόμα για να πάει μέχρι το τέλος του αγώνα, ενώ ο Latifi είχε ακόμα στο μονοθέσιό του τη μεσαία γόμα με την οποία εκκίνησε.
Αντίστοιχος ήταν ο λόγος που στις τελευταίες θέσεις δεν ήταν οι δύο Haas. Ακόμα δεν είχαν μπει στα pits.
Στόχος το undercut
Επιστρέφοντας στη μάχη Bottas-Verstappen, ο Ολλανδός δεν πίεζε τόσο πολύ καθώς η διαφορά πλέον κινούνταν περί το 1.5 δευτερόλεπτο. Ο Verstappen μπορεί να έκανε κάτι τέτοιο προκειμένου να μπει “φρέσκος” αέρας στα ψυγεία και να ρίξει κάπως τη θερμοκρασία των διαφόρων εξαρτημάτων του μονοθεσίου του (όταν ένα μονοθέσιο ακολουθεί ένα άλλο η ροή του αέρα έχει πολλές διαταραχές και δεν προσφέρει επαρκή ψύξη). Εναλλακτικά, μπορεί να το έκανε ελπίζοντας ότι θα καταφέρει να περάσει στα pits. Τελικά φάνηκε ότι μάλλον ήταν το δεύτερο.
Τελικά προσπέρασε στην πίστα
Όντως, στο τέλος του γύρου 35 η Red Bull κάλεσε τον οδηγό της για αλλαγή ελαστικών με τη Mercedes να κάνει ακριβώς το ίδιο για τον Bottas στον αμέσως επόμενο γύρο. Αν και βγαίνοντας από τα pits ο Bottas κατάφερε να κρατήσει τη θέση του, τελικά την έχασε λίγα μέτρα αργότερα. Με τα ελαστικά του να είναι λίγο πιο κρύα από του Ολλανδού βγαίνοντας από τη στροφή 3 είχε μια έντονη αποσταθεροποίηση του πίσω μέρους. Αυτό οδήγησε σε απώλεια ταχύτητας τον Φινλανδό, οπότε στα φρένα για τη στροφή 4 ο Verstappen κατάφερε να προσπεράσει.
Ένα γύρο αργότερα στα pits μπήκε και ο Hamilton, με την ομάδα να τον συμβουλεύει βγαίνοντας ότι θα πρέπει να είναι προσεκτικός στην αρχή, μέχρι να ζεσταθούν τα ελαστικά.
Εναλλακτική στρατηγική με τον Perez
Έτσι, στην πρωτοπορία του αγώνα βρέθηκε ο Perez ο οποίος ήταν ο τελευταίος από την πρώτη τετράδα που δεν είχε κάνει ακόμα pit stop. Η διαφορά του από τον Hamilton ήταν περίπου 12 δευτερόλεπτα οπότε οι “ταύροι” αποφάσισαν να τον κρατήσουν εκτός, ώστε να αποκτήσουν πλεονέκτημα αν συνέβαινε κάτι και είχαμε αυτοκίνητο ασφαλείας.
Κατάταξη
Αυτό σήμαινε ότι η κατάταξη στον γύρο 43 από τους 66 ήταν Perez, Hamilton, Verstappen και Bottas για τις τέσσερις πρώτες θέσεις, όμως με τον Μεξικανό να χρωστάει pit stop.
Πίσω τους ο Norris συνέχιζε τον πολύ καλό αγώνα του από την πέμπτη θέση, Leclerc και Sainz έδιναν μια πολύ καλή εμφάνιση στη Ferrari με τις θέσεις 6 και 7, ενώ τη δεκάδα συμπλήρωναν οι Ocon, Gasly και Ricciardo. Στην πρώτη δεκάδα η μοναδική μάχη που είχαμε εκείνη τη στιγμή ήταν ανάμεσα στους Sainz και Ocon, με τον Γάλλο της Alpine να απειλεί έντονα τον Ισπανό της Ferrari. Τελικά στην αρχή του γύρου 44 ο Ocon πέτυχε την προσπέραση που επιθυμούσε και ανέβηκε εκείνος στη θέση 7, ρίχνοντας τον Sainz στην 8.
Η τάξη αποκαταστάθηκε
Στον γύρο 51 ο Hamilton έφτασε και προσπέρασε τον Perez για την πρωτοπορία του αγώνα. Έτσι, στο τέλος του ίδιου γύρου η Red Bull τον κάλεσε στα pits για να κάνει και εκείνος τη δική του αλλαγή ελαστικών, καθώς ήταν ο μοναδικός που δεν το είχε πράξει.
Παράλληλα, οι αγωνοδίκες ανακοίνωναν ποινή για τον Mazepin επειδή νωρίτερα δεν είχε κάνει εγκαίρως στην άκρη για να του ρίξει γύρο ο Perez, όταν ο τελευταίος ήταν στην πρώτη θέση.
Η άνοδος του Alonso
Σε αυτό το σημείο του αγώνα είχε κάνει αισθητή την παρουσία του και ο Alonso, καθώς ο Ισπανός είχε προσπεράσει τους Ricciardo και Gasly μέσα σε λίγους γύρους, ανεβαίνοντας έτσι στην ένατη θέση. Μάλιστα, η απίθεση του Alonso συνεχίστηκε και λίγους γύρους πιο μετά προσπέρασε και τον Sainz για την όγδοη θέση.
Έξι γύρους πριν το τέλος η πρώτη δεκάδα ήταν Hamilton, Verstappen, Bottas, Perez, Norris, Leclerc, Ocon, Alonso, Sainz και Ricciardo.
Μάχη για τον Schumacher
Εν τω μεταξύ, στις θέσεις 17 και 18 είχαμε μια έντονη μάχη η οποία διαρκούσε για αρκετή ώρα. Ο Schumacher είχε κολλήσει πίσω από τον Latifi και προσπαθούσε να τον προσπέράσει, με τον Καναδό να μένει μπροστά εχάρη στη μεγαλύτερη τελική ταχύτητα του μονοθεσίου του. Ωστόσο, στον γύρο 63 ο Schumacher κατάφερε να προσπεράσει και μάλιστα όχι στο τέλος της ευθείας εκκίνησης/τερματισμού, αλλά λίγες στροφές αργότερα.
Έντονη πτώση απόδοσης προς το τέλος είχαν τα ελαστικά του Sainz, ο οποίος έχασε θέση από τον Ricciardo αλλά και τον Gasly, με αποτέλεσμα να βρεθεί εκτός βαθμών.
Η μάχη για τον ταχύτερο γύρο
Στον γύρο 64 έγινε το τελευταίο pit stop του αγώνα. Η Mercedes κάλεσε τον Bottas για να βάλει φρέσκο σετ μαλακής ώστε να κάνει τον ταχύτερο γύρο. Αυτό έδωσε τη δυνατότητα στη Red Bull και τον Verstappen να πράξουν το ίδιο, οπότε δεν έχασαν την ευκαιρία.
Έτσι, μαζί με τον Perez ο οποίος επίσης πάλευε να κάνει τον ταχύτερο γύρο είχαμε και του Bottas Και Verstappen να επιχειρούν το ίδιο, ενώ από το team radio η Mercedes είπε στον Hamilton να κάνει και εκείνος μια προσπάθεια, αν και στη δική του περίπτωση δε θα έβαζαν φρέσκα ελαστικά. Τελικά εκείνος που κατάφερε τον έναν επιπλέον βαθμό του ταχύτερου γύρου ήταν ο Verstappen, κάνοντας 1:19.849. Ωστόσο, τη στιγμή που οι οδηγοί έβγαιναν από τα μονοθέσιά τους ανακοινώθηκε ότι ο χρόνος του Verstappen διαγράφεται, επειδή πάτησε εκτός πίστας στη στροφή 14. Ατό σήμαινε ότι ο ταχύτερος γύρος πήγε στον Bottas με 1:19.865.
Καρό σημαία
Το πέσιμο της καρό σημαίας βρήκε τον Hamilton να κατακτά ακόμα μία νίκη, με τον Verstappen στη δεύτερη θέση και τον Bottas στην τρίτη.
Πιο πίσω, στην τέταρτη θέση τερμάτισε ο Perez. Ο Norris πέρασε πέμπτος τη γραμμή εκκίνησης/τερματισμού με τον Leclerc έκτο. Η Alpine είχε την καλύτερη παρουσία στη μέχρι τώρα πορεία της, με τους Ocon και Alonso να τερματίζουν στις θέσεις 7 και 8, αντίστοιχα. Οι δύο τελευταίες βαθμολογούμενες θέσεις συμπληρώθηκαν από τους Ricciardo και Gasly.
Η εικόνα στο πρωτάθλημα
Αυτή ήταν η νίκη με τον αριθμό 97 για τον Βρετανό, ο οποίος αύξησε τη διαφορά του στο πρωτάθλημα. Πλέον έχει 69 βαθμούς ενώ ο Verstappen 61.
Ένα εντυπωσιακό στοιχείο στο πρωτάθλημα είναι ότι στην τρίτη θέση βρίσκεται ο Norris με 32 βαθμούς, ενώ ο Bottas είναι τέταρτος με 32 και ο Perez έχει μόλις 22, πίσω και από τον Leclerc που έχει 28.