Μπορεί η παρουσία ενός ανθρώπου να αλλάξει τη μοίρα μιας ολόκληρης ομάδας; Αν πρόκειται για τον Γιοστ Καπίτο, η απάντηση είναι πολύ πιθανό να είναι θετική.
Σήμερα, 17/12/2020 ανακοινώθηκε ότι ο Γερμανός θα αναλάβει τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου στην ομάδα της Williams στη Formula 1.
Ο Καπίτο έχει ένα βιογραφικό γεμάτο περγαμηνές.
Η καριέρα του στους αγώνες ξεκίνησε το 1985 ως μέλος της ομάδας που ήταν υπεύθυνη για τους κινητήρες που χρησιμοποιούσε η BMW στις αγωνιστικές δραστηριότητές της.
Την ίδια χρονιά ήταν μέλος της ομάδας που κέρδισε τον αγώνα Παρίσι-Ντακάρ στην κατηγορία των φορτηγών.
Το 1989 φεύγει από την BMW και πάει στο Volkswagen Group. Συγκεκριμένα, τοποθετείται στο αγωνιστικό τμήμα της Porsche.
Εκεί παρέμεινε μέχρι το 1996. Εκείνη τη χρονιά αλλάζει και πάλι στέγη, πηγαίνοντας στη Sauber, αυτή τη φορά σε διαφορετική θέση, καθώς ήταν μέλος της διοικητικής επιτροπής. Σύντομα έκανε το πέρασμά του και από τη Ford, όπου έμεινε για μια δεκαετία.
Οι Αμερικανοί του εμπιστεύτηκαν τον τομέα RS, ο οποίος μας έδωσε αυτοκίνητα όπως τα Focus RS, όμως είχε έντονη εμπλοκή και με το κομμάτι του WRC. Με τη Ford πανηγύρισε τους πρώτους δύο τίτλους στο WRC, εκείνους του 2006 και του 2007. Όμως επρόκειτο να έρθουν και άλλοι.
Αυτή τη φορά θα ήταν με τη Volkswagen. Ο Καπίτο επέστρεψε στη γερμανική μάρκα τον Μάϊο του 2012.
Η ομάδα με το Polo και τον Σεμπαστιάν Οζιέ ως αιχμή του δόρατος έκανε το double για τέσσερις συνεχείς χρονιές, από το 2013 μέχρι και το 2016. Ο Καπίτο ήταν παρών στους τρεις πρώτους. Ωστόσο φέρει μερίδιο ευθύνης και για τον τέταρτο. Μπορεί όταν τελείωσε το πρωτάθλημα να μην ανήκε πλέον στο δυναμικό, όμως ήταν σε ένα μέρος του.
Formula 1, Γκραν Πρι Τοσκάνης, πίστα Μουτζέλο: Αρχή για τη νέα εποχή της Williams F1 Team
Το 2016 είχε αποφασίσει να πάει στη Formula 1 και συγκεκριμένα στη McLaren. Η Volkswagen δεν είχε πρόβλημα με αυτό, όμως ήθελε πρώτα να βρει κάποιον αντικαταστάτη. Όταν έγινε αυτό ο Καπίτο πήρε το ελεύθερο να πάει στους Βρετανούς.
Η θητεία του εκεί, όμως, ήταν σύντομη. Ξεκίνησε την 1η Σεπτεμβρίου του 2016 και τελείωσε στις 19 Δεκεμβρίου της ίδιας χρονιάς.
Επόμενη μεγάλη στάση στην καριέρα του είναι ο ρόλος του CEO στη Williams. Θα είναι η παρουσία του αρκετή ώστε η θρυλική ομάδα να ξεκολλήσει από τον πάτο της βαθμολογίας που βρίσκεται;
Το 2020 ήταν ίσως η χειρότερη χρονιά στην ιστορία της, καθώς δεν μάζεψε κανένα βαθμό. Όσα χρόνια έχει πλήρη συμμετοχή στο πρωτάθλημα αυτό δεν έχει συμβεί ποτέ. Μόνο τα πρώτα χρόνια, όταν συμμετείχε μοναχά σε μερικούς αγώνες.
Σίγουρα πολλά θα εξαρτηθούν από το αγωνιστικό δίδυμο, όμως έχουμε δει ότι στη σύγχρονη Formula 1 το αυτοκίνητο παίζει μεγαλύτερο ρόλο από τον οδηγό.
Το καλό για τη Williams και τον Καπίτο είναι ότι αναλαμβάνει αμέσως μετά το τέλος του πρωταθλήματος του 2020. Έτσι, υπάρχει ο χρόνος ώστε να γνωρίσει και να οργανώσει την ομάδα για το 2021 και κυριότερα για το 2022, όταν θα έρθουν οι μεγάλες αλλαγές στο άθλημα.
Άλλωστε το μεγαλύτερο μέρος της ανάπτυξης του αυτοκινήτου για το 2021 έχει γίνει. Ο πραγματικός στόχος του Καπίτο είναι η πορεία της Williams από το 2022 και μετά, όταν οι τόσες αλλαγές στους κανονισμούς θα μπορούσαν να την ευνοήσουν σημαντικά.
Ας μην ξεχνάμε και το γεγονός ότι μέσα στο 2020 η ομάδα έφυγε από τα χέρια της οικογένειας Γουίλιαμς και πήγε σε εκείνα του επενδυτικού σχήματος Dorilton Capital. Η αλλαγή ιδιοκτησίας, λοιπόν, συνδυάζεται τώρα με αλλαγή στην κορυφή της διοίκησης.
Θα μπορέσει η Williams να επανέλθει στις δόξες του παρελθόντος, όταν κυριαρχούσε στις πίστες; Πρόκειται για δύσκολο εγχείρημα όμως η επιστροφή της McLaren στις καλές εμφανίσεις και η συνεχής βελτίωσή της από χρονιά σε χρονιά, δίνει ελπίδα ότι οι παραδοσιακοί παίκτες της Formula 1 έχουν το DNA ώστε να επανέρχονται. Ελπίζουμε το ίδιο να γίνει και με την ομάδα του Grove, γιατί το άθλημα χρειάζεται τους παραδοσιακούς “παίκτες”, με τους οποίους ταυτίζεται μεγάλο μέρος του κοινού.
Πάντως είμαστε σίγουροι ότι ο ερχομός του Καπίτο θα ανεβάσει ψυχολογικά τον Σερ Φρανκ Γουίλιαμς, συμβάλλοντας ώστε να βγει από το νοσοκομείο ταχύτερα.