Στις πιο σημαντικές κατατακτήριες της χρονιάς ο Max Verstappen κατάφερε να πάρει την pole position, πετυχαίνοντας με αυτόν τον τρόπο να βρεθεί ένα βήμα πιο κοντά στον πρώτο τίτλο της καριέρας του.
Πρόκειται για έναν αγώνα στον οποίο η εκκίνηση θα έχει επιπρόσθετο ενδιαφέρον, καθώς οι Red Bull θα παραταχθούν με τη μαλακή γόμα ενώ οι Mercedes με τη μέση.
Q1
Το Q1 ξεκίνησε με τους Vettel και Perez να μπαίνουν στην πίστα πρώτοι, μαζί με σημαντικό μέρος του grid, καθώς ήταν αρκετοί εκείνοι που ήθελαν να κάνουν νωρίς την πρώτη τους προσπάθεια.
Οι Red Bull επέλεξαν να τρέξουν με ελαφρώς λιγότερη κάθετη δύναμη, ώστε να αντισταθμίσουν το πλεονέκτημα που είχαν στις ελεύθερες δοκιμές οι Mercedes σε ό,τι αφορά την τελική ταχύτητα.
Όλα κυλούσαν ομαλά μέχρι που 6 λεπτά και 25 δευτερόλεπτα βγήκε κόκκινη σημαία. Ο λόγος ήταν ότι λίγο νωρίτερα ο Schumacher είχε πάρει πολύ κλειστή γραμμή στην τελευταία στροφή με αποτέλεσμα να χτυπήσει ένα από τα πλαστικά κολωνάκια. Αυτό κόπηκε και βρέθηκε στην έξοδο της στροφής πάνω στην αγωνιστική διαδρομή. Με τα μονοθέσια να περνάνε από το σημείο δεν υπήρχε χρόνος οι άνθρωποι της πίστας να το μαζέψουν, οπότε έπρεπε να διακοπεί η δράση ώστε να μην υπάρξει κίνδυνος.
Όταν το κολωνάκι απομακρύνθηκε η δράση συνεχίστηκε. Όσον αφορά τους χρόνους ο Hamilton ήταν από την αρχή στην κορυφή ενώ προς το τέλος των 18 λεπτών ακριβώς πίσω του βρέθηκε ο Bottas, αφήνοντας τις Red Bull των Verstappen και Perez στις θέσεις 3 και 4. Η πεντάδα των οδηγών που αποκλείστηκε από τ συνέχεια των κατατακτήριων δοκιμών αποτελείται από τους Latifi, Russell, Raikkonen, Schumacher και Mazepin. Αυτή ήταν μόλις η δεύτερη φορά που ο Latifi πλασάρεται πιο ψηλά από τον Russell σε κανονικές κατατακτήριες.
Δείτε ακόμα
Q2
Στην αρχή του Q2 οι Hamilton, Bottas, Verstappen, Perez, Tsunoda, Gasly, Norris και Giovinazzi επέλεξαν τη μέση γόμα, ενώ οι Stroll, Vettel, Leclerc, Sainz, Ocon, Ricciardo και Alonso προτίμησαν τη μαλακή γόμα.
Περίπου 8 λεπτά πριν το τέλος ο Sainz ανέβηκε στην κορυφή με τη μαλακή γόμα. Την ίδια στιγμή ο Verstappen προσπάθησε να κάνει ακόμα έναν γρήγορο γύρο με το ίδιο σετ ελαστικών, όμως έκανε λάθος στην πρώτη στροφή, μπλόκαρε έντονα τον μπροστά αριστερά τροχό και δημιούργησε flat spot, δηλαδή ένα σημείο όπου το ελαστικό πλέον δεν ήταν όσο κυκλικό πρέπει, αλλά είχε πιο οριζόντια επιφάνεια.
Αυτό αποτελούσε πρόβλημα για τον Ολλανδό καθώς ο κανονισμός αναφέρει ότι όσοι περάσουν στο Q3, στην εκκίνηση του αγώνα πρέπει να χρησιμοποιήσουν ακριβώς την ίδια τετράδα με την οποία έκαναν τον ταχύτερο γύρο τους στο Q2. Δεδομένου ότι ο Verstappen είχε χρησιμοποιήσει αυτή την τετράδα για το πιο γρήγορο πέρασμά του, πλέον είχε δύο επιλογές. Η μία ήταν να βάλει μία άλλη τετράδα και να προσπαθήσει να βελτιώσει το χρόνο του. Η άλλη ήταν να μην κάνει τίποτα και να εκκινήσει με τα “τραυματισμένα” ελαστικά.
Δεδομένου ότι η δεύτερη επιλογή θα ήταν καταστροφική καθώς θα τον δυσκόλευε πάρα πολύ στον αγώνα σε όλους τους γύρους μέχρι το πρώτο pit stop, η Red Bull αποφάσισε να βάλει στον οδηγό της μία καινούρια τετράδα, όμως αυτή τη φορά επέλεξαν τη μαλακή γόμα.
Τελικά ο Ολλανδός βελτίωσε το χρόνο του, οπότε θα εκκινήσει με τη μαλακή γόμα. Το ίδιο θα κάνει και ο Perez, ενώ οι Hamilton και Bottas θα παραταχθούν στο grid με τη μέση γόμα. Το πλεονέκτημα της μαλακής είναι ότι προσφέρει καλύτερη πρόσφυση στην εκκίνηση και ταχύτερα περάσματα στους πρώτους γύρους, με το πλεονέκτημα της μέσης να είναι ότι αντέχει για περισσότερους γύρους ενώ δίνει και αυξημένη ευελιξία στον τομέα της στρατηγικής.
Αφήνοντας την κορυφή, εκείνοι που δεν πέρασαν στο Q3 είναι Alonso, Gasly, Stroll, Giovinazzi και Vettel.
Q3
Στο Q3 οι Red Bull των Perez και Verstappen ήταν τα πρώτα μονοθέσια που μπήκαν στην πίστα, με την ομάδα να δίνει εντολή στον Μεξικανό να τοποθετήσει το μονοθέσιό του με τέτοιο τρόπο ώστε να δώσει tow στον team mate του, δηλαδή να βρεθεί μπροστά του στην ευθεία προκειμένου να έχει μειωμένες αεροδυναμικές αντιστάσεις. Το κόλπο απέδωσε καρπούς με την πρώτη προσπάθεια του Verstappen να είναι πάνω από μισό δευτερόλεπτο ταχύτερη από εκείνη του Hamilton.
Στις δεύτερες προσπάθειες δεν υπήρξαν κόλπα όμως δε χρειάστηκαν κιόλας, καθώς ο Hamilton δεν κατάφερε να βελτιώσει. Έτσι ο Max Verstappen πήρε την pole position και θα εκκινήσει από την πρώτη θέση, με τον Hamilton στα αριστερά του, 8 μέτρα πιο πίσω.
Κατάταξη
Μετά από μια εντυπωσιακή επίδοση, από την τρίτη θέση θα εκκινήσει ο Norris καθώς ο Βρετανός της McLaren άφησε τον Perez στην τέταρτη θέση. Στην τρίτη σειρά της εκκίνησης θα βρεθούν οι Sainz και Bottas, με τον Ισπανό μπροστά από τον Φινλανδό. Έβδομος ταχύτερος ήταν ο Leclerc με όγδοο τον Tsunoda, ενώ η πρώτη δεκάδα συμπληρώνεται από τους Ocon και Ricciardo.
Περιμένουμε μεγάλη μάχη
Με τους Verstappen και Hamilton να εκκινούν από την πρώτη σειρά δεν μπορούμε να περιμένουμε τίποτα άλλο από έντονη μάχη μεταξύ τους. Ωστόσο, αυτό που αυξάνει κατακόρυφα το ενδιαφέρον είναι ότι θα έχουν διαφορετικά ελαστικά. Αυτό το γεγονός σημαίνει ότι ο ρόλος της στρατηγικής αναβαθμίζεται σημαντικά.
Περιμένουμε με αγωνία, λοιπόν, τον τελικό από τον οποίο θα αναδειχθεί ο φετινός νικητής με τα προγνωστικά να είναι κάτι