Σε έναν αγώνα που δεν είχε πολύ δράμα, ο Φερστάπεν κατάφερε να πάρει τη δεύτερη νίκη της χρονιάς για τον ίδιο και την ομάδα του μετά από εκείνη στο Σίλβερστον για το 70ο επετειακό Γκραν Πρι.
Με τη θερμοκρασία του αέρα στους 23 βαθμούς και εκείνη του οδοστρώματος στους 29 η πίστα Yas Marina υποδέχτηκε τους οδηγούς την ώρα που ο ήλιος έδυε στο Αμπού Ντάμπι.
Εκκίνηση
Στις 15:10, ώρα Ελλάδας τα πέντε κόκκινα φώτα έσβησαν για τελευταία φορά φέτος, σηματοδοτώντας την εκκίνηση του αγώνα. Η εκκίνηση βρήκε τους οδηγούς στην κορυφή να παραμένουν στις θέσεις τους. Δηλαδή μετά την πρώτη στροφή της πίστας ο Φερστάπεν ήταν στην κορυφή, ο με τον Μπότας και τον Χάμιλτον πίσω του.
Το ίδιο συνέβη σχεδόν με όλη την πρώτη δεκάδα. Η μοναδική αλλαγή ήταν ανάμεσα στους δύο οδηγούς της Renault. Ο Οκόν εκκινούσε 10ος και ο Ρικιάρντο 11ος, όμως ο Αυστραλός κατάφερε να προσπεράσει τον team mate του.
Στον έκτο γύρο ο Άλμπον προσπέρασε τον Νόρις για για την τέταρτη θέση, με τον Βρετανό να προσπαθεί στην αμέσως επόμενη ευθεία να “πάρει το αίμα του πίσω”, όμως χωρίς επιτυχία. Λίγο αργότερα, στον γύρο 8 ο Στρολ προσπέρασε τον Κβίατ. Η Racing Point είχε μάχη με τη McLaren για την τρίτη θέση στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών. Με τους Νόρις και Σάινθ να είναι στο 5 και 6, τα ροζ μονοθέσια έπρεπε να κάνουν το καλύτερο δυνατό.
Εγκατάλειψη και safety car
Ωστόσο, ο Πέρες στερήθηκε αυτή τη δυνατότητα. Στον ένατο γύρο ο κινητήρας έσβησε ξαφνικά και εγκατέλειψε. Μπορεί εκείνη τη στιγμή να ήταν 14ος, όμως ο ρυθμός τους έδειχνε ότι θα μπει στη δεκάδα ώστε να δώσει βαθμούς στην ομάδα του.
Προκειμένου να απομακρυνθεί το μονοθέσιο του Μεξικανού με ασφάλεια επιβλήθηκε καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας. Αυτό έσπευσαν να εκμεταλλευτούν πολλοί οδηγοί, μπαίνοντας στα pits.
Ταυτόχρονα το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας έπαψε να ισχύσει και στην αγωνιστική διαδρομή βγήκε το κανονικό αυτοκίνητο ασφαλείας. Ο λόγος ήταν ότι οι άνθρωποι της πίστας δυσκολεύονταν να απομακρύνουν τη Racing Point, ενώ υπήρξαν και αναφορές για λάδια στο οδόστρωμα.
Οι μοναδικοί που δεν ακολούθησαν ήταν οι Ρικιάρντο, Φέτελ, Λεκλέρκ, Τζιοβινάτσι και Μάγκνουσεν. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως όλοι όσοι μπήκαν στα pits έβαλαν τη σκληρή γόμα, ώστε να προσπαθήσουν να πάνε μέχρι το τέλος του αγώνα. Με τους περισσότερους οδηγούς μεταξύ όσων δεν μπήκαν να έχουν ήδη τη σκληρή γόμα, οι μοναδικοί που πλέον διαφοροποιούνταν και κινούνταν με τη μέση γόμα ήταν οι Λεκλέρκ και Τζιοβινάτσι στις θέσεις 9 και 12, αντίστοιχα.
Σχετικά με την εξέλιξη της μάχης ανάμεσα σε McLaren και Racing Point, οι αγωνοδίκες ανακοίνωσαν ότι θα εξετάσουν ένα περιστατικό σχετικό με τον Σάινθ. Ο Ισπανός φαίνεται να οδήγησε στο pit lane πιο αργά από όσο έπρεπε, προκειμένου να δώσει στην ομάδα του αρκετό χρόνο για να τελειώσει το pit stop του Νόρις και να προετοιμαστεί για το δικό του που ακολουθούσε αμέσως μετά.
Η μάχη και η πτώση του Λεκλέρκ
Μετά την επανεκκίνηση είχαμε κάποιες μάχες. Η πιο έντονη ήταν εκείνη ανάμεσα στους Λεκλέρκ και Σάινθ. Οι δύο οδηγοί που θα είναι team mates to 2021 στη Ferrari άλλαξαν θέσεις μεταξύ τους αρκετές φορές. Τελικά ο Ισπανός ήταν εκείνος που κατάφερε να μείνει έβδομος, αφήνοντας τον Μονεγάσκο όγδοο.
Ωστόσο, ο Λεκλέρκ άρχισε να χάνει θέσεις, καθώς λίγο μετά τον προσπέρασαν και οι Στρολ, Γκασλί και Οκόν. Ο Λεκλέρκ είχε ακόμα τη μέση γόμα με την οποία εκκίνησε. Δεδομένου ότι είχαμε φτάσει στον γύρο 21, είναι αναμενόμενο τα ελαστικά του να έχουν αρχίσει να χάνουν σε απόδοση.
Στην κορυφή η εικόνα είχε παγιωθεί. Ο Φερστάπεν ήταν στην πρωτοπορία. Δεύτερος ο Μπότας, 4 δευτερόλεπτα πιο πίσω. Τρίτος ο Χάμιλτον με διαφορά 2 δευτερολέπτων και τέταρτος ο Άλμπον, περίπου στα 5 δευτερόλεπτα από τον Βρετανό. Την πρώτη πεντάδα συμπλήρωνε ο Ρικιάρντο, με σχεδόν 10 δευτερόλεπτα διαφορά.
Τελικά ο Λεκλέρκ μπήκε για τη δική του αλλαγή ελαστικών, βάζοντας και αυτός τη σκληρή γόμα. Βγαίνοντας όμως από τα pits, ήταν στην τελευταία θέση.
Η μάχη της τρίτης θέσης
Φτάνοντας στον γύρο 27 είχαμε και νεότερα σχετικά με τον Σάινθ και την εκκρεμή έρευνα. Αυτό που ανακοινώθηκε ήταν ότι οι αγωνοδίκες θα ασχολούνταν με την υπόθεση μετά το τέλος του αγώνα. Πιθανόν πήραν αυτή την απόφαση ώστε να ακούσουν και την άποψη του ίδιου του οδηγού.
Βασική αιτία που οι αγωνοδίκες ασχολήθηκαν με το εν λόγω θέμα ήταν ότι πίσω από τον Σάινθ ερχόταν ο Στρολ. Κατά συνέπεια όταν ο Ισπανός καθυστέρησε, αυτό επηρέασε και τη Racing Point.
Στον γύρο 30 τα προβλήματα για τη Racing Point έγιναν ακόμα μεγαλύτερα, καθώς ο Στρολ δέχτηκε προσπέραση από τον Γκασλί. Έτσι, ο Καναδός έπεσε στη 10η θέση, η οποία δίνει μόλις 1 βαθμό.
Πριν την έναρξη του αγώνα η Racing point είχε 194 βαθμούς και η McLaren 184. Με τους Νόρις και Σάινθ στις θέσεις 6 και 7 η βρετανική ομάδα θα έφτανε τους 198, ενώ οι “ροζ” θα περιορίζονταν στους 195.
Στον γύρο 36 ήρθαν τα καλά νέα για τον Στρολ και την ομάδα του. Ο Φέτελ μπήκε για αλλαγή ελαστικών. Έτσι, ο Καναδός ανέβηκε στην 9η θέση η οποία δίνει 2 βαθμούς. Όμως το πιο σημαντικό είναι ότι πλέον μπορούσε να κινηθεί πιο άνετα και να απομακρυνθεί από τους Οκόν και Κβίατ, οι οποίοι τον είχαν πλησιάσει επικίνδυνα. Πλέον η Racing Point ήθελε 2 βαθμούς ακόμα για να ισοφαρίσει τη Mclaren, δηλαδή την άνοδο του Στρολ στην 8η θέση. Όμως σε αυτή βρισκόταν ο Γκασλί, 8.0 δευτερόλεπτα πιο μπροστά.
Στο τέλος του γύρου 39 μπήκε στα pits και ο Ρικιάρντο. Ο Αυστραλός ήταν ο μοναδικός που κινούνταν ακόμα με τα ελαστικά που εκκίνησε. Πριν το pit stop ο οδηγός της Renault ήταν πέμπτος, ενώ βγαίνοντας από τα pits έπεσε έβδομος. Η αλλαγή ελαστικών του Ρικιάρντο σημαίνει ότι οι McLaren κέρδισαν μερικούς βαθμούς ακόμα. Πλέον, οι Νόρις και Σάινθ ήταν στις θέσεις 5 και 6. Έτσι, η ομάδα τους έφτανε τους 202, με τη Racing Point να παραμένει στους 196, καθώς ο Στρολ ήταν ένατος.
Το φινάλε του 2020
Μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας λίγα πράγματα άλλαξαν. Έτσι, οι δύο οδηγοί που πλαισίωσαν τον Φερστάπεν ήταν οι Μπότας και Χάμιλτον. Τέταρτος τερμάτισε ο Άλμπον, μόλις 1.0 δευτερόλεπτα μακριά από τον Βρετανό. Νόρις και Σάινθ πέρασαν τη γραμμή τερματισμού στις θέσεις 5 και 6, εξασφαλίζοντας για την ομάδα τους την τρίτη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.
Ο Ρικιάρντο στον τελευταίο του αγώνα με τη Renault έφτασε μέχρι την έβδομη θέση, αφήνοντας τον Γκασλί όγδοο. Οκόν και Στρολ συμπλήρωσαν τη βαθμολογούμενη δεκάδα, με τον Καναδό να δέχεται την προσπέραση από τον Γάλλο στον τελευταίο γύρο.
Τα ρεκόρ
Αυτή ήταν η 13η φορά φέτος που οι Χάμιλτον, Μπότας και Φερστάπεν μοιράζονται το βάθρο. Το απόλυτο ρεκόρ κατέχει η τριάδα των Χάμιλτον, Ρόσμπεργκ και Φέτελ, οι οποίοι βρέθηκαν μαζί στο podium σε 14 αγώνες το 2016.
Με την νίκη του Φερστάπεν στο Αμπού Ντάμπι έσπασε ένα οχυρό της Mercedes. Από το 2014, όταν ξεκίνησε η εποχή της κυριαρχίας της, αυτή ήταν η πρώτη φορά που η γερμανική ομάδα δε νίκησε στη Yas Marina.
Ο Ολλανδός έφτασε ένα βήμα μακριά από το να γίνει ο νεότερος οδηγός που πετυχαίνει grand chelem. Δηλαδή σε ένα Γκραν Πρι να κατακτήσει την pole position, να ηγηθεί σε όλους τους γύρους, να πάρει τη νίκη και να κάνει τον ταχύτερο γύρο. Το μοναδικό που δεν κατάφερε ήταν το τελευταίο, καθώς ο Ρικιάρντο ήταν εκείνος που κατέκτησε τον επιπλέον βαθμό για τον ταχύτερο γύρο του αγώνα.
Το επόμενο ραντεβού
Με τον αγώνα στο Αμπού Ντάμπι ολοκληρώθηκε η ιδιαίτερη σεζόν του 2020. Η έναρξη του πρωταθλήματος για το 2021 είναι προγραμματισμένη για το τριήμερο 19-21 Μαρτίου στην Αυστραλία.