Ο Verstappen εκκίνησε και τερμάτισε πρώτος χωρίς να απειληθεί ποτέ. Το αντίθετο είχε μια πολύ άνετη επικράτηση. Πιο πίσω όμως είχαμε συνεχείς εναλλαγές θέσεων και πολλές ποινές.
Πάμε να δούμε τι έγινε.
Τα 20 μονοθέσια πήραν θέση στο grid της πίστας στο Spielberg με τη θερμοκρασία αέρα στους 20 βαθμούς Κελσίου και εκείνη του οδοστρώματος στους 33 βαθμούς.
Εκκίνηση και safety car
Στην εκκίνηση όλοι οι πρωτοπόροι έφυγαν καλά όμως σττην τρίτη στροφή είχαμε ένα περιστατικό το οποίο έφερε το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πιστα. Ο Ocon βρέθηκε ανάμεσα στους Giovinazzi και Schumacher. Ο πίσω αριστερά τροχός του Ιταλού χτύπησε τον μπροστά δεξιά του Γάλλου με αποτέλεσμα να σπάσει η ανάρτηση της Alpine.
Formula 1-Γκραν Πρι Αυστρίας-Κατατακτήριες: Ασταμάτητος ο Verstappen, έλαμψαν Norris και Russell
Επανεκκίνηση
Στην επανεκκίνηση ο Verstappen δεν απειλήθηκε όμως ο Norris βρέθηκε να απειλείται από τους Perez, Hamilton και Bottas. Ο οδηγός της McLaren κατάφερε μέχρι τη στροφή 3 να αφήσει πίσω του τις Mercedes, οι οποίες άλλαξαν θέση μεταξύ τους με τον Bottas να προσπερνάει τον Hamilton, όμως η κόντρα με τον Perez συνεχίστηκε και στη στροφή 4. Εκεί ο Μεξικανός αναγκάστηκε να βρεθεί στο εξωτερικό της στροφής, όμως πάτησε στην αμμοπαγίδα και βρέθηκε εκτός πίστας για λίγο, χάνοτας θέσεις και πέφτοντας δέκατος. Εν τω μεταξύ, ο Hamilton πέρασε ξανά τον Bottas και άρχισε να ανεβάζει το ρυθμό του ώστε να μειώσει τη διαφορά μεταξύ του ίδιου και του Norris.
Πρώτες ποινές και πρώτες μάχες
Με τον Verstappen να έχει φτιάξει διαφορά πάνω από 3 δευτερόλεπτα ήδη στον γύρο 8, ανακοινώθηκε από τους αγωνοδίκες ότι ο Giovinazzi δέχτηκε ποινή 5 δευτερολέπτων για την επαφή με τον Ocon στον πρώτο γύρο.
Δυο γύρους αργότερα η μάχη ανάμεσα σε Norris και Hamilton είχε γίνει πολύ έντονη, με τον οδηγό της Mercedes να προσπαθεί συνεχώς να βρει ένα κενό για να ανέβει στη δεύτερη θέση, όμως η McLaren ήταν πολύ γρήγορη στην ευθεία και ο νεαρός αποδεικνυόταν αρκετά δύσκολος αντίπαλος.
Αξιοσημείωτο για την εξέλιξη του αγώνα ήταν ότι σε αυτή τη φάση έτρεχαν όλοι με τα ενδιάμεσα ελαστικά, με εξαίρεση τους Gasly, Tsunoda, Stroll και Vettel στις θέσεις 5, 6, 7 και 8, αντίστοιχα και τους Sainz, Raikkonen και Giovinazzi με τα σκληρά, στις θέσεις 12, 14 και 17, αντίστοιχα. Ο τελευταίος είχε μπει στα pits όταν βγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας, θέλοντας πιθανώς να φτάσει μέχρι το τέλος χωρίς να κάνει άλλη αλλαγή.
Ξεκίνησαν τα pit stops
Ως προς τους υπόλοιπους ο πρώτος που μπήκε στα pits ήταν ο Tsunoda στο τέλος του γύρου 12, βάζοντας τη σκληρή γόμα ελαστικών, ενώ ακολούθησαν λίγο αργότερα οι Gasly και Stroll με την ίδια επιλογή.
Μάχη διαρκείας Norris – Hamilton
Στην κορυφή οι γύροι περνούσαν και ο Norris διατηρούσε ακόμα πίσω του τον Hamilton, ενώ ο Verstappen άνοιγε ακόμα περισσότερο τη διαφορά του. Πλέον ο Ολλανδός απείχε πάνω από 8 δευτερόλεπτα σε σχέση με τον δεύτερο, Norris, ενώ ο Hamilton ακολουθούσε τη McLaren σταθερά περίπου στο μισό δευτερόλεπτο.
Ο κακός γύρος του Norris
Τελικά ο πρωταθλητής κατάφερε την πολυπόθητη προσπέραση στον γύρο 20 στα φρένα για τη στροφή 4. Λίγο μετά την προσπέραση ο Hamilton ακούστηκε να πλέκει το εγκώμιο του νεαρού της McLaren στο team radio Ο γύρος 20 δεν ήταν καθόλου καλός, καθώς λίγα δευτερόλεπτα πριν δεχτεί την προσπέραση ανακοινώθηκε ότι ο Norris δέχτηκε ποινή 5 δευτερολέπων καθώς οι αγωνοδίκες θεώρησαν ότι έσπρωξε σκόπιμα τον Pere4z εκτός πίστας.
Την ίδια ποινή δέχτηκε και ο Tsunoda, όμως επειδή πάτησε τη λευκή γραμμή στην είσοδο του pit lane.
Αλλαγές ελαστικών για τους πρώτους
Στο τέλος του γύρου 30 άρχισαν και οι πρωτοπόροι να μπαίνουν στα pits. Πρώτος μπήκε ο Norris και το παράδειγμά του ακολούθησε ο Bottas. Ο Φινλανδός είχε πάρει τη σχετική εντολή από το Pit wall ώστε να εκματαλλευτεί την ποινή 5 δευτερολέπτων του οδηγού της McLaren και να βρεθεί μπροστά, όπως και έγινε.
Στον επόμενο γύρο στα pits μπήκε και ο Hamilton ώστε να μην κινδυνεύσει από όσους βρίσκονταν πιο πίσω και πλέον είχαν φρέσκα ελαστικά. Φυσικά ο πρωτοπόρος Verstappen ακολούθησε το παράδειγμά τους, προκειμένου και αυτός να μην κινδυνεύσει να χάσει την πρωτοπορία.
Έτσι, μέσα σε λίγους γύρους όλοι οι πρωτοπόροι είχαν ολοκληρώσει τις αλλαγές ελαστικών τους, με τον Verstappen στην πρώτη θέση, τον Hamilton 13 δευτερόλεπτα πίσω του και από εκεί και πέρα τους Bottas, Norris, Sainz, Raikkonen (δεν είχε κάνει pit stop), Gasly, Ricciardo, Perez και Leclerc να συνθέτουν την πρώτη δεκάδα.
Πρόβλημα για τον Hamilton
Στον γύρο 37 ο Hamilton δέχτηκε μία οδηγία από την ομάδα η οποία θύμισε τους δύο αγώνες που έγιναν στην ίδια πίστα το 2020. Αυτή ήταν να αποφύγει τα kerbs. Ωστόσο, η αιτία ήταν διαφορετική. Τώρα ο λόγος ήταν ότι είχαν φύγει κάποια κομμάτια που σχετίζονται με την αεροδυναμική, από το πίσω αριστερά κομμάτι του μονοθεσίου του.
Τετραπλή μάχη
Σε πιο πίσω θέσεις μία πολύ ωραία τετραπλή μάχη είχαμε ανάμεσα στους Gasly, Ricciardo, Perez και Leclerc. Οι τέσσερις οδηγοί βρίσκονταν στις θέσεις 6, 7, 8 και 9, οπότε όλοι ήθελαν να ανέβουν ώστε να πάρουν περισσότερους βαθμούς.
Perez – Leclerc μέρος 1
Ο πρώτος που έκανε σοβαρή προσπάθεια ήταν ο Leclerc ο οποίος βούτηξε στα φρένα από την εξωτερική της στροφής 4 ώστε να προσπεράσει τον Perez, όμως τα ελαστικά των δύο μονοθεσίων ακούμπησαν μεταξύ τους και ο Μονεγάσκος βρέθηκε να κινείται για λίγο στην αμμοπαγίδα, ωστόσο δεν έχασε πολλή από τη φόρα του. Τελικά ο Perez δέχτηκε ποινή 5 δευτερολέπτων για αυτό το σπρώξιμο στον Leclerc.
Αν και πρόκειται για περιστατικό που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως αγωνιστικό συμβάν, η απόφαση των αγωνοδικών δείχνει σταθερότητα στον τρόπο που αντιμετωπίζουν τα όσα γίνονται στην πίστα.
Perez – Leclerc μέρος 2
Στον γύρο 46 η τετραπλή μονομαία έγινε τριπλή καθώς ο Gasly μπήκε στα pits για δεύτερη φορά. Εκείνοι που μονομάχησαν πιο έντονα ξανά ήταν οι Perez και Leclerc στον γύρο 47. Ο Leclerc έκανε κίνηση στη στροφή 4, σταύρωσε τη γραμμή του ώστε να έχει καλύτερη έξοδο, τα δύο μονοθέσια έστριψαν μαζί στη στροφή 5 με τον Leclerc στην εξωτερική και συνέχισαν έτσι για τη στροφή 6, όμως εκεί ο Leclerc βρέθηκε ξανά να κινείται στην αμμοπαγίδα. Αυτό το περιστατικό έφερε ακόμα μία τιμωρία 5 δευτερολέπτων για τον Perez, φτάνοντας τη συνολική επιβάρυνσή του στα 10 δευτερόλεπτα.
Οι εντολές της Mercedes
Στις πρώτες θέσεις, το πρόβλημα του Hamilton είχε ως αποτέλεσμα η διαφορά του από τον Verstappen να ανέβει στα 20 δευτερόλεπτα, ενώ η διαφορά του από τον Bottas είχε μειωθεί στο 1 δευτερόλεπτο. Εκείνη τη στιγμή ο Φινλανδός δέχτηκε ένα μήνυμα στο οποίο τον ενημέρωναν για το πρόβλημα του team mate του και του έλεγαν ότι δεν πρέπει να τον προσπεράσει, ώστε να κρατήσει άμυνα απέναντι καθώς 1.6 πίσω του ήταν ο Norris.
Εν τούτοις, λίγο αργότερα ο Bottas άκουσε ένα νέο μήνυμα, το οποίο του έλεγε ότι είναι ελεύθερος να αγωνιστεί απέναντι στον πρωταθλητή. Σα να μην έφταναν τα παραπάνω, ακολούθησε ένα ακόμα μήνυμα το οποίο έλεγε ότι οι δύο οδηγοί της Mercedes θα αλλάξουν θέσεις μεταξύ τους.
Ο Norris περνάει εκ νέου τον πρωταθλητή
Αυτό συνέβη και έτσι ο Hamilton βρέθηκε να πρέπει να αμυνθεί εκείνος απέναντι στη McLaren του Norris. Τελικά ο οδηγός της Mercedes δεν τα κατάφερε και ο νεαρός τον πέρασε από την εσωτερική της στροφής 5. Αμέσως μετά ο Hamilton μπήκε στα pits.
Χαλαρός ο Verstappen
Μπροστά, το προβάδισμα του Verstappen ήταν πλέον τόσο μεγάλο, ώστε η ομάδα τον κάλεσε στα pits προκειμένου να βάλει φρέσκα ελαστικά και να επιχειρήσει να κάνει τον ταχύτερο γύρο, ώστε να πάρει τον έναν επιπλέον βαθμό.
Μια ανάσα από τους βαθμούς ο Russell
Άξιο αναφοράς είναι το γεγονός ότι ο Russell είχε καταφέρει να κάνει έναν εξαιρετικό αγώνα και ενώ είχε πέσει 13ος, στον γύρο 57 φιγουράριζε στη δέκατη και τελευταία μεταξύ εκείνων που βαθμολογούνται.
Ricciardo – Leclerc
Ακόμα μία ωραία μάχη προέκυψε σταδιακά στις ενδιάμεσες θέσεις. Μετά τα συμβάντα με τον Leclerc ο Perez προσπέρασε τον Ricciardo και άρχισε να ανοίγει τη διαφορά του. Όμως ο Αυστραλός είχε ακόμα πίσω του τη Ferrari του Μονεγάσκου, με τον τελευταίο να θέλει να κάνει την προσπέραση προκειμένου να ανέβει από την έβδομη, στην έκτη θέση.
Η πρώτη επίθεση έγινε στη στροφή 4 με τους δύο να φτάνουν μια ανάσα από το να ακουμπήσουν. Το ίδιο έγινε και δύο γύρους αργότερα.
Alonso vs Russell
Ταυτόχρονα, λίγο πιο πίσω τους ο Alonso είχε βάλει στόχο να προσπεράσει τον Russell ώστε να πάρει εκείνος τον 1 βαθμό που δίνει η δέκατη θέση. Ρόλο στη μάχη τους έπαιξε ο Verstappen ο οποίος τους έριξε γύρο. Ο τρόπος που έγινε αυτό αποδείχτηκε ότι ωφέλησε τον Russell ο οποίος άνοιξε ελαφρώς τη διαφορά του. Ωστόσο, αυτό δεν ήταν αρκετό ώστε ο Ισπανός να βγει από τη ζώνη DRS του Βρετανού.
Στη στροφή 4 ο Alonso βούτηξε στα φρένα στο εξωτερικό, όμως η άμυνα του Russell ήταν τέτοια ώστε κατάφερε να κρατήσσει τη θέση του.
Οι Ferrari αλλάζουν θέσεις
Ταυτόχρονα, στον γύρο 66 οι δύο Ferrari άλλαξαν θέσεις μεταξύ τους. Ο Leclerc βλέποντας ότι δεν μπορεί να προσπεράσει τον Ricciardo, παραχώρησε τη θέση του στον Sainz ο οποίος είχε πιο φρέσκα ελαστικά, ώστε να κάνει εκείνος τη δική του προσπάθεια.
Ο Alonso “κλέβει” τη βαθμολόγηση του Russell
Την ίδια στιγμή, ο Alonso σε κάθε γύρο προσπαθούσε να προσπεράσει τον Russell στη στροφή 4. Τελικά ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής τα κατάφερε στον γύρο 68, χάρη στην πολύ καλύτερη έξοδο που είχε βγαίνοντας από τη στροφή 3.
Ο Sainz τα καταφέρνει στον τελευταίο γύρο
Στη μάχη McLaren – Ferrari ο Sainz δεν είχε ακόμα καταφέρει να προσπεράσει τον Ricciardo, παρά το γεγονός ότι η πίστα στο Spielberg έχει τρεις ζώνες DRS. Τελικά ο Ισπανός πέτυχε το σκοπό του και πέρασε έκτος μόλις στον τελευταίο γύρο του αγώνα στη στροφή 4.
Είχαμε σύγκρουση
Λίγα δευτερόλεπτα μετά την προσπέραση είχαμε και τη μοναδική σύγκρουση του αγώνα. Ο Raikkonen είχε φτάσει τον Russell και προσπαθούσε να τον προσπεράσει. Στα φρένα για τη στροφή 4 οι δυο τους έφτασαν πολύ κοντά και ο Φινλανδός αναγκάστηκε να μειώσει την ταχύτητά του περισσότερο από το συνηθισμένο και ταυτόχρονα να διορθώσει με το τιμόνι ώστε να μη συγκρουστούν.
Απέφυγε επιτυχημένα την επαφή με τον Βρετανό όμως χάλασε πάρα πολύ την έξοδό του. Αυτό θέλησε να εκμεταλλευτεί ο Vettel που βρισκόταν πίσω του, οπότε τον πέρασε από δεξιά. Ωστόσο, ο Raikkonen πιθανότατα δεν είχε δει τον Γερμανό και έκανε το τιμόνι δεξιά ώστε να πάρει θέση για τη στροφή 5, πέφτοντας πάνω στην Aston Martin. Από εκεί και μετά, αμφότερα τα μονοθέσια κατέληξαν στην αμμοπαγίδα όμως κατάφεραν να συνεχίσουν. Ο Raikkonen τερμάτισε κανονικά, ενώ ο Vettel μπήκε στα pits.
Τερματισμός
Όσο γίνονταν όλα αυτά ο Verstappen περνούσε τη γραμμή τερματισμού παίρνοντας μία νίκη η οποία τον φέρνει ακόμα πιο κοντά στο στόχο της κατάκτησης του πρωταθλήματος. Ταυτόχρονα, είχε κάνει και τον ταχύτερο γύρο του αγώνα, οπότε πρόσθεσε 26 βαθμούς στη συγκομιδή.
Βάθρο
Πίσω του, από τη δεύτερη θέση έβλεπε την καρό σημαία ο Bottas, ενώ τρίτος τερμάτισε ο Norris, ολοκληρώνοντας με ένα βάθρο τη δεύτερη θέση που πέτυχε στις κατατακτήριες το Σάββατο. Μάλιστα, παρά την ποινή 5 δευτερολέπτων ο Βρετανός κράτησε τη θέση του καθώς η διαφορά από τον τέταρτο ήταν μεγαλύτερη.
Κατάταξη
Σε αυτή τη θέση τερμάτισε ο Hmailton, αν και στα τελευταία στάδια του αγώνα τον πλησίασε ο Perez. O Μεξικανός τερμάτισε πέμπτος όμως οι δύο ποινές τον έριξαν στην έκτη θέση. Έτσι, τους βαθμούς της πέμτπης θέσης πήρε ο Sainz. Ο Ricciardo τερμάτισε έβδομος μπροστά από τον Leclerc, με τους Gasly και Alonso να συμπληρώνουν τη βαθμολογούμενη δεκάδα. Μόλις μία θέση εκτός των βαθμών έμεινε ο Russell, καθώς πέρασε τη γραμμή τερματισμού ενδέκατος.
Πρωταθλήματα οδηγών – κατασκευαστών
Πλέον ο Verstappen άνοιξε ακόμα περισσότερο τη διαφορά του στο πρωτάθλημα οδηγών, ενώ το ίδιο έκανε και η Red Bull σε εκείνο των κατασκευαστών. Ο Ολλναδός προηγείται με 182 βαθμούς έναντι 150 που έχει ο Hamilton. Οι “ταύροι” έχουν 286 βαθμούς, με τη Mercedes να ακολουθεί με 242. Όσον αφορά τη μάχη της τρίτης θέσης ανάμεσα σε McLaren και Ferrari, οι Βρετανοί έχουν 141 βαθμούς, ενώ οι Ιταλοί 122.
Επόμενος αγώνας
Η επόμενη στάση του πρωταθλήματος είναι το τριήμερο 16– 18 Ιουλίου με το βρετανικό Γκραν Πρι. Σε αυτό θα δούμε για πρώτη φορά το τριήμερο να εξελίσσεται εντελώς διαφορετικά. Πρόκειται για την πρώτη δοκιμή των αγώνων sprint.