Με θερμοκρασίες 25 βαθμών Κελσίου στον αέρα και 28 βαθμών στο οδόστρωμα δόθηκε η εκκίνηση για το Γκραν Πρι του Μπαχρέιν, το πρώτο από τα δύο που θα γίνουν στην ίδια πίστα.
Εκκίνηση
Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Χάμιλτον έφυγε πάρα πολύ καλά, σε αντίθεση με τον Μπότας ο οποίος έπεσε έκτος. Τον Φινλανδό προσπέρασαν οι Φερστάπεν, Πέρες, Άλμπον και Ρικιάρντο.
Ωστόσο, το σημαντικότερο γεγονός έγινε λίγα δευτερόλεπτα αργότερα.
Το σοκαριστικό ατύχημα του Γκροζάν
Ένα μονοθέσιο βρέθηκε στον τοίχο και την ίδια στιγμή τυλίχτηκε σε μία μπάλα φωτιάς. Το μονοθέσιο ήταν η Haas του Γκροζάν με τον Γάλλο οδηγό να βγαίνει σώος και αβλαβής από αυτό. Όταν πλέον έπαιξε το περιστατικό στο replay, μπορέσαμε να δούμε ότι ο Γκροζάν είχε επαφή με τον Κβίατ, η οποία τον έστειλε πάνω στις μπαριέρες. Όμως, αντίθετα με ό,τι συμβαίνει συνήθως, το μονοθέσιο κόπηκε στη μέση και αμέσως μετά άρπαξε φωτιά. Το σημαντικό είναι ότι ο Γάλλος βγήκε ζωντανός. Για να δείτε τι συνέβη και πώς επιβίωσε ο οδηγός της Haas, πατήστε εδώ.
Φυσικά ο αγώνας διακόπηκε αμέσως και πέρασαν περίπου 45 λεπτά μέχρι να επισκευαστούν οι μπαριέρες.
Δεύτερη εκκίνηση
Όταν πλέον όλα ήταν έτοιμα, οι άνθρωποι της Fomrula 1 έδωσαν εντολή να παραταχθούν εκ νέου τα μονοθέσια στο grid. Στην πρώτη θέση ήταν και πάλι ο Χάμιλτον, όμως πλέον δίπλα του ήταν ο Φερστάπεν, καθώς πλέον τα μονοθέσια πήραν τις θέσεις που είχαν όταν διακόπηκε ο αγώνας.
Στη δεύτερη εκκίνηση ο Βρετανός έφυγε και πάλι καλά. Ο Φερστάπεν κινδύνευσε από τον Πέρες, όμως κράτησε τη θέση του, με τον Μεξικανό να πιέζεται από τον Μπότας. Προτού ολοκληρωθεί ο γύρος, όμως, είχαμε την επιβολή αυτοκινήτου ασφαλείας. Αυτή τη φορά ο οδηγός που είχε ατύχημα ήταν ο Στρολ. Ο Καναδός είχε επαφή με τον Κβίατ και η Racing Point βρέθηκε αναποδογυρισμένη, όμως δεν υπήρχε περαιτέρω δράμα.
Αυτοκίνητο ασφαλείας Νο 1
Το μόνο σίγουρο είναι ότι δε θέλουμε καν να φανταστούμε πώς ένιωσε ο Κβίατ, καθώς ο Ρώσος ήταν ο άνθρωπος με τον οποίο είχε επαφή και ο Γκροζάν πριν το δικό του ατύχημα.
Το αυτοκίνητο ασφαλείας άφησε την πίστα στο τέλος του 8ου γύρου και η επαναφορά σε κανονικό ρυθμό έγινε χωρίς προβλήματα. Οι περισσότεροι οδηγοί διατήρησαν τις θέσεις τους, παρά τις μάχες που υπήρχαν. Ταυτόχρονα ο Μπότας είχε πέσει στις τελευταίες θέσεις, καθώς αναγκάστηκε να μπει στα pits λόγω κλαταρίσματος. Ο Φινλανδός επέλεξε να βάλει τη σκληρή γόμα, θέλοντας να ακολουθήσει διαφορετική στρατηγική.
Ηρεμία
Στον 12ο γύρο ο Σάινθ προσπέρασε τον Λεκλέρκ για την έβδομη θέση, με μία πολύ εντυπωσιακή κίνηση στα φρένα για την πρώτη στροφή. Οι δύο οδηγοί είχαν μάχη για λίγες στροφές με τον Μονεγάσκο να προσπαθεί να ανακτήσει τη θέση του, όμως η έλλειψη ανταγωνιστικότητας της Ferrari τον έκανε να χάσει ακόμα δύο θέσεις, από τους Ρικιάρντο και Γκασλί. Προβλήματα με τον ρυθμό είχε και ο Φέτελ ο οποίος είχε πέσει στην τελευταία θέση. Εκεί βρέθηκε μετά από προσπεράσεις που δέχτηκε από τους Μπότας, Τζιοβινάτσι και Μάγκνουσεν. Χαρακτηριστικά ο Γερμανός είπε στο team radio ότι το αυτοκίνητο ήταν μη οδηγήσιμο.
Η μάχη των pit stops
Στον γύρο 20 ο Χάμιλτον μπήκε για αλλαγή ελαστικών, αφήνοντας την πρώτη θέση στον Φερστάπεν, όμως στον επόμενο γύρο ακολούθησε και ο Ολλανδός.
Σταθερή παρουσία είχε και ο Πέρες, ο οποίος από την αρχή του αγώνα και παρά τα διάφορα απρόοπτα έμενε σταθερά στην τρίτη θέση, την οποία κράτησε και μετά από τον “χορό” των pit stops.
Μεγάλος κερδισμένος από τις αλλαγές ελαστικών ήταν ο Μπότας, με τον Φινλανδό να έχει ανέβει στην έκτη θέση.
Οι τρεις πρωτοπόροι μπήκαν και πάλι για αλλαγές ελαστικών, μεταξύ των γύρων 35 και 37. Χάμιλτον και Πέρες έμειναν στις θέσεις 1 και 2, ενώ ο οδηγός της Racing Point έπεσε πέμπτος. Ωστόσο, λίγους γύρους αργότερα είχε βρεθεί και πάλι στο τελευταίο σκαλί του βάθρου.
Πιο πίσω ο Σάινθ έκανε τη δική του στάση για αλλαγή ελαστικών. Βγαίνοντας από το pit lane βρέθηκε όγδοος, πίσω ακριβώς από τον Λεκλέρκ. Έτσι, οι δύο οδηγοί που θα είναι team mates το 2021 είχαν για δεύτερη φορά μάχη μέσα στον αγώνα, με τον Ισπανό να αναδεικνύεται νικητής ξανά και να προσπερνά τον Μονεγάσκο.
Ομαλή συνέχεια
Σε καλή μέρα βρισκόταν ο Άλμπον, με τον Ταϊλανδό να είναι τέταρτος και να προσπαθεί να φτάσει τον Πέρες. Στον γύρο 44 η διαφορά τους κυμαινόταν στα 3.5 δευτερόλεπτα.
Στην κορυφή οι Χάμιλτον και Φερστάπεν κινούνταν σε εντελώς δικό τους ρυθμό, με τον εφτά φορές παγκόσμιο πρωταθλητή να είναι ελάχιστα ταχύτερος. Στον γύρο 46 τους χώριζαν 5 δευτερόλεπτα, όμως αυτό που αξίζει μεγαλύτερης αναφοράς είναι η απόστασή του Ολλανδού από τον Πέρες, η οποία έφτανε τα 26 δευτερόλεπτα.
Έχοντας τόσο μεγάλη διαφορά και βλέποντας ότι είναι μάλλον απίθανο να φτάσει τον Χάμιλτον, η ομάδα κάλεσε τον Φερστάπεν για ακόμα μία αλλαγή ελαστικών. Στόχος ήταν να βάλει τη μεσαία γόμα ελαστικών, ώστε να προσπαθήσει να κάνει τον ταχύτερο γύρο του αγώνα ο οποίος δίνει έναν επιπλέον βαθμό.
Μπότας και Φερστάπεν είχαν πριν τον αγώνα 197 και 170 βαθμούς, αντίστοιχα. Με τον Φινλανδό στην ένατη θέση και τον Ολλανδό στη δεύτερη, ο οδηγός των “ταύρων” είδε την ευκαιρία να μειώσει περαιτέρω τη διαφορά του από τον δεύτερο οδηγό της Mercedes. Αυτό ήταν που τον παρακίνησε να κυνηγήσει τον έξτρα βαθμό.
Ξανά φωτιά και αυτοκίνητο ασφαλείας Νο 2
Στον γύρο 54 είδαμε φωτιά σε μονοθέσιο για δεύτερη φορά, όμως επρόκειτο για μία πιο συνηθισμένη περίπτωση, καθώς η Racing Point του Πέρες αντιμετώπισε πρόβλημα με τον κινητήρα. Η φωτιά που προκλήθηκε έσβησε γρήγορα όταν ο Μαξικανός ακινητοποιήθηκε στην άκρη της αγωνιστικής διαδρομής. Όσο για τον ίδιο, βγήκε εύκολα από το μονοθέσιό του. Η εγκατάλειψη του Πέρες έφερε το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα, με τον αγώνα να ολοκληρώνεται πίσω του.
Κατάταξη
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα η τρίτη θέση στο βάθρο να καταληφθεί από τον Άλμπον. Για τον Ταϊλανδό ήταν το δεύτερο podium της καριέρας του, μετά από εκείνο στο Μουτζέλο, νωρίτερα μέσα στο 2020.
Η διπλή εγκατάλειψη των Racing Point σήμαινε ότι η ομάδα έχασε σημαντικό έδαφος στη μάχη για την τρίτη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, με τη McLaren να είναι η μεγάλη ευνοημένη.
Σε αυτό βοήθησε η καλή παρουσία της στον αγώνα, καθώς Νόρις και Σάινθ τερμάτισαν στις θέσεις 4 και 5, αντίστοιχα.
Δυνατό αποτέλεσμα είχε και ο Γκασλί, ο οποίος φαίνεται να βολεύεται στην πίστα του Σακχίρ διαχρονικά. Το 2018 είχε τερματίσει τέταρτος, σε ένα από τα καλύτερα αποτελέσματα της καριέρας του. Το 2020 πέρασε τη γραμμή τερματισμού έκτος.
Μέχρι την έβδομη θέση κατάφερε να φτάσει ο Ρικιάρντο, με τον team mate του, Οκόν, να τερματίζει ένατος. Τους δύο οδηγούς της γαλλικής ομάδας χώρισε ο Μπότας παίρνοντας τους 4 βαθμούς της όγδοης θέσης.
Τη βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσε ο Λεκλέρκ. Το αποτέλεσμα του Μονεγάσκου έσωσε, ελαφρώς, τα προσχήματα, σε έναν αγώνα που αν δεν εγκατέλειπε ο Πέρες, η Ferrari θα τερμάτιζε με μηδενική συγκομιδή.
Όσον αφορά τους οδηγούς εκτός της δεκάδας, εκείνοι που ξεχώρισαν ήταν οι Ράσελ και Λατιφί, οι οποίοι έφεραν τη Williams στις θέσεις 12 και 14, αντίστοιχα.
Επόμενος αγώνας. Ίδια πίστα, άλλη χάραξη
Η Formula 1 θα παραμείνει στο Μπαχρέιν, καθώς στην πίστα του Σακχίρ θα πραγματοποιηθεί και ο επόμενος αγώνας. Ωστόσο, θα χρησιμοποιηθεί μια εναλλακτική χάραξη της πίστας. Σε αυτή έχει αντικατασταθεί όλο το εσωτερικό κομμάτι όπου βρίσκονται οι περισσότερες και πιο κλειστές στροφές. Τη θέση του παίρνει ένα κομμάτι που θυμίζει τις συνεχόμενες στροφές που συναντάμε στη Σουζούκα, στο Τέξας και στο Σίλβερστον.
Η πολύ γρήγορη φύση που έχει αυτή η χάραξη, έκανε τους ανθρώπους της Formula 1 να την αποκαλούν “οβάλ”, ενώ αναμένεται να είναι η πρώτη φορά στην ιστορία που τα μονοθέσια θα ολοκληρώνουν ένα γύρο σε λιγότερο από 1 λεπτό.
Δεδομένου ότι ο αγώνας θα αποτελείται κυρίως από ευθείες που καταλήγουν σε σημεία έντονου φρεναρίσματος, είναι πιθανό να δούμε προβλήματα σε κινητήρες και φρένα, αλλά και πολλές προσπεράσεις.
Η δράση στην “οβάλ” μορφή της πίστας του Μπαχρέιν, ξεκινάει την Παρασκευή, 4 Δεκεμβρίου, με τις δύο περιόδους ελεύθερων δοκιμών.