Με 26 βαθμούς Κελσίου στον αέρα και 28 βαθμούς στο οδόστρωμα ξεκίνησαν οι κατατακτήριες δοκιμές για το Γκραν Πρι του Μπαχρέιν, στις οποίες ο Χάμιλτον πήρε την πρωτιά για 98η φορά. Έτσι, ο Βρετανός ήρθε ένα βήμα πιο κοντά στο να γίνει ο πρώτος οδηγός με τριψήφιο αριθμό pole position.
Q1 – Εντυπωσιακός Ράσελ
Στο Q1 ο πρώτος που βγήκε στην πίστα ήταν ο Ράσελ, όμως ο Βρετανός δεν έκανε χρονομετρημένο γύρο καθώς επέστρεψε στα pits. Έτσι, εκείνος που έβαλε πρώτος το όνομά του στον πίνακα των χρόνων ήταν ο Φερστάπεν. Ο Ολλανδός χρησιμοποιώντας τα μαλακά ελαστικά ολοκλήρωσε μία περιστροφή στην πίστα του Σακχίρ σταματώντας το χρονόμετρο στο 1:28.885, μισό δευτερόλεπτο πιο αργά από την επίδοση που τον έφερε στην πρώτη θέση στο FP3.
Σταδιακά άρχισαν να βγαίνουν στην πίστα και οι υπόλοιποι οδηγοί για να κάνουν τις δικές τους χρονομετρημένες προσπάθειες.
Εντυπωσιακός για ακόμα μία φορά ήταν ο Ράσελ ο οποίος στην τελευταία του προσπάθεια έκανε τον όγδοο ταχύτερο χρόνο, όμως βελτίωσαν και άλλοι οδηγοί την επίδοσή τους, ρίχνοντάς τον 14ο. Ακόμα και έτσι, ο Βρετανός έφερε και πάλι τη Williams στο Q2, για ένατη φορά φέτος. Την ίδια στιγμή ο team mate του έμενε στην τελευταία θέση.
Μαζί με τον Λατιφί που έκανε τον 20ο και πιο αργό χρόνο, οι υπόλοιποι τέσσερις που αποκλείστηκαν από τη συνέχεια ήταν οι Τζιοβινάτσι, Ραϊκόνεν, Μάγκνουσεν και Γκροζάν. Αξίζει να παρατηρήσουμε ότι οι τέσσερις παραπάνω οδηγοί είναι εκείνοι των Alfa Romeo και Haas, δηλαδή των ομάδων που χρησιμοποιούν κινητήρα της Ferrari.
Q2 – Εγκατάλειψη Σάινθ…
Την έναρξη του Q2 σηματοδότησε η έξοδος του Γκασλί στην πίστα. Τον Γάλλο ακολούθησαν σχεδόν όλοι οι οδηγοί, γεγονός που δημιούργησε συνθήκες μποτιλιαρίσματος (με τα δεδομένα της Formula 1). Ωστόσο, κανείς δεν πρόλαβε να κάνει χρονομετρημένο γύρο καθώς βγήκε κόκκινη σημαία η οποία διέκοψε τη διαδικασία με 9 λεπτά και 10 δευτερόλεπτα να απομένουν μέχρι τη λήξη. Αιτία ήταν η McLaren του Σάινθ, η οποία είχε ακινητοποιηθεί στη στροφή 1 από μηχανικό πρόβλημα το οποίο προκάλεσε τετ α κε, πιθανόν σχετιζόμενο με το κιβώτιο ταχυτήτων.
…προβλήματα για όλους
Αυτή η διακοπή αποτελούσε σημαντικό πρόβλημα για σημαντική μερίδα των οδηγών. Πολλοί ήταν εκείνοι που θέλησαν να δοκιμάσουν την τύχη τους με τα ενδιάμεσα ελαστικά. Όταν η MCL35 του Σάινθ ακινητοποιήθηκε οι περισσότεροι τα είχαν ζεστάνει και είχαν ξεκινήσει ή ετοιμάζονταν να ξεκινήσουν τη γρήγορη προσπάθειά τους. Οπότε, τώρα έπρεπε να διαλέξουν αν θα βάλουν καινούρια ενδιάμεσα ή θα αλλάξουν και θα πάνε στα μαλακά. Πρόκειται για μία απόφαση σημαντική για όσους περάσουν στο Q3, καθώς οι κανονισμοί λένε ότι οι πρώτοι 10 εκκινούν με τα ελαστικά που χρησιμοποίησαν όταν έκαναν τον ταχύτερο γύρο τους στο Q2.
Το πρόβλημα του Σάινθ δημιουργεί μπελάδες και στην ίδια τη McLaren. Η βρετανική ομάδα στοχεύει στην τρίτη θέση του πρωταθλήματος κατασκευαστών. Αυτή τη στιγμή είναι 4η με 149 βαθμούς, τη στιγμή που μπροστά της είναι η Racing Point με 154 και πίσω της η Renault με 136, ενώ παραμονεύει και η Ferrari Με 130. Ειδικά αν η βλάβη απαιτεί την αλλαγή κάποιου τμήματος το οποίο θα συνοδεύεται από ποινή στο grid, τα προβλήματα για το Γουόκινγκ είναι ακόμα μεγαλύτερα.
Όταν δόθηκε το πράσινο φως όλοι βγήκαν αμέσως για να κερδίσουν όσο γίνεται από τον χαμένο χρόνο. Με εξαίρεση τους Άλμπον, Νόρις και Ράσελ, όλοι οι υπόλοιποι ολοκλήρωσαν το Q2 με τα ενδιάμεσα ελαστικά.
Η πεντάδα των οδηγών που αποκλείστηκαν από τη συνέχεια των κατατακτήριων ήταν οι Φέτελ, Λεκλέρκ, Στρολ, Ράσελ και φυσικά ο Σάινθ που δεν πρόλαβε να “γράψει” χρόνο. Σε συνδυασμό με τα αποτελέσματα των Alfa Romeo και Haas, βλέπουμε ότι η κατάσταση για τους Ιταλούς δεν έχει βελτιωθεί και ότι το καλό αποτέλεσμα στην Τουρκία ήταν η εξαίρεση.
Q3 – Η ώρα του επτάκις πρωταθλητή
Ο Νόρις “έσπασε το ρόδι” στο Q3 ολοκληρώνοντας τον πρώτο χρονομετρημένο γύρο. Σύντομα η κατάταξη ήταν ιδιαίτερα γνώριμη, με τους Χάμιλτον, Φερστάπεν και Μπότας να βρίσκονται στην κορυφή με την ολοκήρωση των πρώτων προσπαθειών τους.
Ξεκινώντας τη δεύτερη προσπάθεια ο Χάμιλτον φάνηκε ότι μπορεί να βελτιώσει περαιτέρω το χρόνο του κάνοντας το ταχύτερο πέρασμα όλων από το sector 1. Το ίδιο έκανε και στο δεύτερο sector, Καθώς και στο τρίτο, με το χρονόμετρο να σταματάει στο 1:27.264. Ο χρόνος αυτός ήταν νέο ρεκόρ πίστας και αποδείχτηκε αρκετός ώστε να του δώσει την πρώτη θέση στην εκκίνηση, με τον Μπότας να κατατάσσεται δεύτερος και τον Φερστάπεν τρίτος.
Δίπλα στον team mate του θα εκκινήσει ο Άλμπον, ο οποίος ήταν ο τέταρτος ταχύτερος.
Ο Πέρες ήταν εκείνος που πήρε την πέμπτη θέση, δείχνοντας με τον καλύτερο τρόπο ότι πρέπει οπωσδήποτε να βρίσκεται στο grid το 2021, καθώς το τελευταίο διάστημα τα αποτελέσματά του πηγαίνουν από το καλό στο καλύτερο.
Οι δύο Renault κατέκτησαν τις θέσεις 6 και 7, μπροστά από τον Γκασλί, ενώ οι Νόρις και Κβίατ ήταν εκείνοι που συμπλήρωσαν την πρώτη δεκάδα.
Η επική χρονιά του Χάμιλτον
Αυτή ήταν η pole Νο98 για τον εφτά φορές παγκόσμιο πρωταθλητή. Με δεδομένο ότι απομένουν δύο αγώνες για την ολοκλήρωση της σεζόν, ο Χάμιλτον θα μπορούσε να γίνει ο πρώτος οδηγός στην ιστορία της Fomrula 1 που θα έχει βρεθεί 100 φορές στην πρώτη θέση του grid. Μέσα στο 2020 ο Βρετανός έχει πετύχει δύο κορυφαία ρεκόρ. Το ένα είναι να ξεπεράσει τις νίκες του Μίκαελ Σουμάχερ ο οποίος είχε 91 και το δεύτερο να ισοφαρίσει τον αριθμό πρωταθλημάτων του Γερμανού. Αν φτάσει και τις 100 pole positions, θα έχει πραγματοποιήσει μία πραγματικά επική χρονιά, τουλάχιστον σε επίπεδο στατιστικών.
Η εκκίνηση του αγώνα την Κυριακή έχει προγραμματιστεί για τις 16:10.