Η πίστα της Ίμολα είναι η τρίτη στην Ιταλία, μετά τη Μόντσα και το Μουτζέλο, που φιλοξενεί φέτος (1η Νοεμβρίου)Γκραν Πρι της Formula 1.
Πρόκειται για τον 13ο γύρο του πρωταθλήματος, απομένουν άλλοι 4 αγώνες σε Τουρκία, Μπαχρέιν (δύο αγώνες) και Αμπού Ντάμπι.
Η Ίμολα επανέρχεται στο καλεντάρι μετά από 14 χρόνια, με αρκετές αλλαγές στη σχεδίαση όπως και στη στροφή «Ταμπουρέλο» εκεί που κόπηκε το νήμα της ζωής του Άιρτον Σένα την Πρωτομαγιά του 1994.
Μια μέρα πριν, στα δοκιμαστικά ένας άλλος οδηγός ο Ρατσενμπέργκερ είχε χάσει τη ζωή του από έξοδο.
Τα pits είναι καινούργια ενώ από την παλιά πίστα στην εκκίνηση έχει διατηρηθεί ο πύργος ελέγχου που παραμένει σαν μνημείο της πίστας.
Το μήκος της πίστας είναι 4.909 χλμ. με φορά αντίθεση από τους δείκτες του ρολογιού, και αποτελείται από 12 αριστερές και 9 δεξιές στροφές.
309.049 χλμ. που αντιστοιχούν σε 63 γύρους θα καλύψουν οι οδηγοί, σε μια πίστα όπου για πρώτη φορά θα εμφανιστούν αυτής της τεχνολογίας τα πολύχρωμα μονοθέσια της Formula 1.
Mόνο η Alpha Tauri και για μερικούς γύρους όπως ορίζει ο κανονισμός στο πλαίσιο της διαδικασίας του “filming day” έχει γυρίσει εκεί με το τωρινό μονοθέσιο.
Η καινοτομία για το Γκραν Πρι της Ίμολα είναι ότι δεν θα υπάρχουν οι δύο περίοδοι των ελεύθερων δοκιμαστικών της Παρασκευής.
Ελεύθερα δοκιμαστικά θα υπάρχουν μόνο το Σάββατο διάρκειας 90 λεπτών, πριν τις κατατακτήριες, που βγάζουν την pole -position.
Αυτό είναι μια ιδέα στο να μειωθούν σε μερικά Γκραν Πρι τα ελεύθερα δοκιμαστικά της Παρασκευής και να προστεθούν περισσότερα Γκραν Πρι.
Κάτι ανάλογο είχε γίνει και στο Γκραν Πρι του Νίρμπουργκρινγκ καθώς λόγω της ομίχλης ακυρώθηκαν τα ελεύθερα δοκιμαστικά της Παρασκευής.
H Pirelli θα έχει στη διάθεση των οδηγών τα άσπρα, σκληρά, P Zero (σύνθεση γόμας C2), τα κίτρινα, μέση γόμα(σύνθεση C3) και τα κόκκινα, τα μαλακά (σύνθεση C4).
Για να δούμε λοιπόν, θα έχουμε και πάλι καθολική επικράτηση της Mercedes, ή μια ξαφνική «ανάσταση» της Ferrari και μάλιστα εντός έδρας δίνοντας χαρά στους απανταχού tifosi.