Η Red Bull ακολούθησε τη συνταγή της Mercedes από το Γκραν Πρι Ισπανίας, πετυχαίνοντας με αυτόν τον τρόπο να φέρει τον Verstappen στην πρώτη θέση του βάθρου, σε συνδυασμό με την πολύ καλή οδήγηση του Ολλανδού.
Εκκίνηση
Όταν έσβησαν τα πέντε κόκκινα φώτα οι Verstappen και Hamilton εκκίνησαν εξίσου καλά, με τον Ολλανδό να διατηρεί το προβάδισμά του, όμως στην είσοδο της πρώτης στροφής είχε ένα μικρό γλίστρημα και αναγκάστηκε να βγει για λίγο εκτός, παραχωρώντας την πρωτιά στον Βρετανό.
Πίσω τους ο Bottas και ο Perez κράτησαν τις θέσεις τους, μένοντας στο 3 και 4, αντίστοιχα. Στην πρώτη δεκάδα οι Alonso και Ricciardo κέρδισαν από μία θέση. Ο οδηγός που πέρασαν και οι δύο ήταν ο Norris, ο οποίος έπεσε από την όγδοη, στη δέκατη θέση. Λίγο αργότερα, ο Alonso κατάφερε να προσπεράσει και τον Ricciardo, ανεβαίνοντας εκείνος στην όγδοη θέση.
Την καλύτερη εκκίνηση όλων έκανε ο Raikkonen ο οποίος κέρδισε τρεις θέσεις, ενώ τη χειρότερη ο Schumacher ο οποίος έχασε τρεις.
Πρώτοι γύροι
Στους επόμενους γύρους ο Hamilton άρχισε να ανοίγει τη διαφορά φτάνοντας στον 10ο γύρο στα 2.0 δευτερόλεπτα, ενώ ο Bottas έμενε κοντά στον Verstappen, περίπου στα 1.2 δευτερόλεπτα. Αντίθετα, ο Perez είχε πέσει πιο πίσω, καθώς απείχε σχεδόν 5 δευτερόλεπτα από τον Φινλανδό.
Formula 1-Γκραν Πρι Γαλλίας-Κατατακτήριες: Υποψηφιότητα για νίκη από τον Verstappen
Στον 11ο γύρο ο Ricciardo πέρασε τον Alonso καθυστερώντας πάρα πολύ το φρενάρισμα, παίρνοντας πίσω τη θέση που έχασε νωρίτερα, ενώ λίγες στροφές αργότερα το παράδειγμα του team mate του ακολούθησε και ο Norris. Έτσι, οι δύο McLaren έβαλαν πίσω τους την Alpine του Ισπανού. Από την κατάσταση θέλησε να επωφεληθεί και ο Vettel. Ο Γερμανός εκείνη τη στιγμή ήταν 11ος και ήθελε να περάσει τον Alonso ώστε να μπει στους βαθμούς, κάτι που κατάφερε να κάνει στην ευθεία Mistral, στον γύρο 13.
Η βροχή έφερε πιο γρήγορα τα pit stop
Χαρακτηριστικό που ανέφεραν σχεδόν όλοι οι οδηγοί ήταν ότι τα ελαστικά είχαν πολύ περισσότερη φθορά από όσο περίμεναν. Ένας πιθανός λόγος που συνέβαινε αυτό ήταν ότι το πρωί πριν τον αγώνα είχε βρέξει, οπότε η πίστα είχε καθαρίσει από το λάστιχο με το οποίο είχε στρωθεί.
Ο Leclerc ήταν ο πρώτος που μπήκε για αλλαγή ελαστικών στο τέλος του γύρου 14, βάζοντας καινούρια σκληρή γόμα ελαστικών ώστε να φτάσει μέχρι το τέλος του αγώνα, με τον Tsunoda να είναι εκείνος που μπήκε λίγο αργότερα (στο τέλος του γύρου 15), κάνοντας ακριβώς την ίδια επιλογή. Από εκεί και μετά άρχισαν σταδιακά να μπαίνουν όλοι οι οδηγοί στα pits, καθώς οι ομάδες είδαν ότι εκείνοι που άλλαξαν ελαστικά κινούνταν σαφώς πιο γρήγορα.
Όσον αφορά την πρώτη πεντάδα, την αρχή έκανε ο Bottas και στον ίδιο γύρο ακολούθησε ο Sainz. Μεγάλος κερδισμένος ήταν ο Ricciardo, ο οποίος προσπέρασε με αυτόν τον τρόπο τους Sainz και Gasly.
Προσπέραση στα pits για την κορυφή
Στο τέλος του γύρου 18 στα pits μπήκε ο Verstappen, ενώ ο Hamilton έκανε το ίδιο στον αμέσως επόμενο γύρο. Το pit stop του Βρετανού ήταν ένα δέκατο πιο γρήγορο από της Red Bull. Ωστόσο, ο γύρος εξόδου του Verstappen ήταν τόσο γρήγορος, ώστε κατάφερε να βρεθεί οριακά μπροστά από τον εφτά φορές παγκόσμιο πρωταθλητή.
Την ίδια στιγμή στην κορυφή είχε ανέβει ο Perez, καθώς δεν είχε κάνει τη δική του στάση, στοιχείο που η Red Bull μπορούσε να χρησιμοποιήσει ώστε να διευκολύνει τον Verstappen και να καθυστερήσει τον Hamilton και τον Bottas, ο οποίος είχε πλησιάσει τους δύο πρωτοπόρους του πρωταθλήματος. Οι αποστάσεις μεταξύ τους ήταν τόσο μικρές, ώστε τόσο ο Hamilton όσο και ο Bottas να έχουν DRS.
Τελικά η Red Bull έβαλε και τον Μεξικανό στα pits για αλλαγή ελαστικών, στο τέλος του γύρου 24. Αυτό του έδωσε την ικανότητα να κινείται ταχύτερα όλων, με ρυθμό μέχρι και 1.5 δευτερόλεπτα πιο γρήγορο.
Hamilton – Verstappen μάχη ρόδα με ρόδα
Την ίδια στιγμή, στη μάχη της κορυφής η διαφορά κινούνταν από μισό μέχρι 1 δευτερόλεπτο, όμως ο Βρετανός δεν μπορούσε να κάνει την προσπέραση. Παράγοντας που έκανε πιο δύσκολη την προσπέραση ήταν ότι η Red Bull είχε επιλέξει να αγωνιστεί με μειωμένες γωνίες στις πτέρυγες, ώστε να έχει μεγαλύτερη τελική ταχύτητα. Έτσι, ακόμα και με ανοιχτό το DRS η Mercedes είχε μεγαλύτερη ταχύτητα μόλις κατά 2-3 χλμ./ώρα.
Το κόλπο της Aston Martin
Εν τω μεταξύ λίγο πιο πίσω, στις θέσεις 5 και 6 ήταν οι δύο Aston Martin των Vettel και Stroll. Οι δύο οδηγοί δεν είχαν κάνει ακόμα pit stop, επιλογή που έκαναν ώστε να μπορέσουν να επωφεληθούν σε ένα ενδεχόμενο αυτοκίνητο ασφαλείας.
Όλα τα μάτια στον Leclerc
Σημαντικό στοιχείο για την εξέλιξη της μάχης των Verstappen και Hamilton ήταν ο Leclerc. Ο Μονεγάσκος ήταν ο πρώτος που είχε κάνει αλλαγή ελαστικών βάζοντας τη σκληρή γόμα, όμως μόλις 16 γύρους αργότερα τα ελαστικά του άρχισαν να χάνουν σημαντικά σε απόδοση, με αποτέλεσμα να πέσει γρήγορα στην κατάταξη. Αυτό σήμαινε ότι οι δύο μονομάχοι θα έπρεπε να κάνουν σύντομα και δεύτερη αλλαγή. Αυτό επιβεβαιωνόταν και από τις συνομιλίες που είχαν οι δύο οδηγοί με τις ομάδες τους, όπου έλεγαν ότι λόγω της μάχης δεν υπήρχε πιθανότητα να καταφέρουν να φτάσουν μέχρι το τέλος με το ίδιο σετ.
Η Red Bull έπαθε Mercedes
Όντως, στον γύρο 32 ο Verstappen μπήκε στα pits και έβαλε χρησιμοποιημένο σετ μεσαίας γόμας. Έτσι, ο Hamilton βρέθηκε ανάμεσα σε δύο επιλογές. Η μία ήταν να μπει και αυτός στα pits και να προσπαθήσει να προσπεράσει στην πίστα. Η δεύτερη ήταν να μην κάνει αλλαγή ελαστικών, ελπίζοντας ότι θα μπορέσει να κρατήσει τη θέση του μέχρι και τον γύρο 53, δηλαδή μέχρι το τέλος του αγώνα. Πρακτικά με την κίνηση αυτή είχαμε το ίδιο σκηνικό που είδαμε και στον αγώνα της Ισπανίας, όμως με αντίστροφους ρόλους.
Ιπτάμενος Ολλανδός, με προβλήματα επικοινωνίας
Στους επόμενους γύρους ο ρυθμός του Verstappen ήταν σχεδόν 2 δευτερόλεπτα ταχύτερος του Βρετανού, το οποίο σημαίνει ότι μπορούσε να προλάβει με άνεση τον Hamilton, αρκετούς γύρους πριν την καρό σημαία. Μοναδική ελπίδα της Mercedes σε αυτό το σημείο ήταν το γεγονός ότι ο Ολλανδός θα έπρεπε να προσπεράσει τον Bottas, αλλά και η πιθανότητα η μεσαία γόμα να φθαρεί πολύ γρήγορα και να χάσει την απόδοσή της, λόγω του πάρα πολύ γρήγορου ρυθμού που ακολουθούσε ο Verstappen.
Παράγοντας που δυσκόλευε το έργο του οδηγού της Red Bull ήταν ότι υπήρχε πρόβλημα στο μικρόφωνό του, με αποτέλεσμα η ομάδα να μην μπορεί να ακούσει καθόλου τι έλεγε. Την ίδια στιγμή ο ρυθμός του Verstappen είχε πέσει, με τα σχετικά γραφικά της F1 να δείχνουν ότι θα βρεθεί σε απόσταση ικανή να προσπεράσει στον γύρο 48 από τους 53.
Ο Bottas απέτυχε να κρατήσει άμυνα
Στον γύρο 43 ο Verstappen έφτασε πίσω από τον Bottas. Ο Φινλανδός προσπάθησε να τον καθυστερήσει, όμως στον 44 η Red Bull ήταν μπροστά από τη Mercedes. Από εκεί και μετά, ο Ολλανδός είχε να καλύψει 5 δευτερόλεπτα, καθώς αυτή ήταν η διαφορά του από τον Hamilton και την πρώτη θέση.
Μάλιστα τα προβλήματα του Bottas αυξήθηκαν, καθώς στον γύρο 47 τον είχε φτάσει ο Perez ενώ ο ίδιος έλεγε στην ομάδα ότι τα ελαστικά του πρέπει να αλλαχτούν με φρέσκα. Τελικά ο Μεξικανός προσπέρασε τον Φινλανδό στον γύρο 49.
McLaren – Aston Martin στα ψηλά, Ferrari στον πάτο
Λίγο πιο πίσω εντυπωσιακό αγώνα είχε κάνει η McLaren, με τους Norris και Ricciardo στις θέσεις 5 και 6. Αντίθετα, ο βασικός αντίπαλος της Mclaren στο φετινό πρωτάθλημα, η Ferrari, είχε και τους δύο οδηγούς της εκτός βαθμών, στις θέσεις 11 και 16. Πολύ καλό αγώνα είχε κάνει και η Aston Martin, με τους Vettel και Stroll στις θέσεις 9 και 10.
Hamilton – Verstappen ρόδα με ρόδα (ξανά)
Φτάνοντας στον γύρο 50 η διαφορά των Hamilton και Verstappen για την κορυφή είχε μειωθεί πλέον στα 2.0 δευτερόλεπτα, ενώ μπαίνοντας στον 51 ήταν 1.5 δευτερόλεπτα. Δεν υπάρχει καλύτερη ένδειξη για το πόσο έντονη και οριακή ήταν η μάχη για την κορυφή.
Στην αρχή του γύρου 52 η διαφορά είχε πέσει στο μισό δευτερόλεπτο και πλέον έμενε σταθερά κάτω από το 1. Τελικά προτού ολοκληρωθεί αυτός ο γύρος ο Verstappen προσπέρασε τον Hamilton, ολοκληρώνοντας με τον καλύτερο τρόπο την επιλογή στρατηγικής που έκανε η ομάδα του και “επιστρέφοντας τη χάρη” από τον αγώνα της Ισπανίας. Πλέον των 25 βαθμών της νίκης ο Verstappen κέρδισε και τον έναν που δίνει ο ταχύτερος γύρος του αγώνα, οπότε η συγκομιδή του από τη Γαλλία ήταν 26 βαθμοί.
Τελική κατάταξη
Μαζί με τους Verstappen και Hamilton στο βάθρο ανέβηκε ο Perez, ενώ ο Bottas περιορίστηκε στην τέταρτη θέση. Πηγαίνοντας πιο πίσω οι Norris και Ricciardo διατήρησαν την πέμπτη και έκτη θέση, ο Gasly τερμάτισε έβδομος και ο Alonso πέρασε όγδοος τη γραμμή τερματισμού. Τη βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Vettel και Stroll.
Εντυπωσιακό ήταν το αποτέλεσμα του Russell ο οποίος έφερε τη Williams στη δωδέκατη θέση, πίσω από τη Ferrari του Sainz.
Τα ρεκόρ
Αυτή ήταν η τρίτη συνεχόμενη νίκη της Red Bull . Πρόκειται για κάτι που η αυστριακή ομάδα δεν είχε καταφέρει ούτε μία φορά από το 2014, όταν ξεκίνησε η υβριδική εποχή της Formula 1.
Όσον αφορά τον Verstappen, ήταν η πρώτη φορά στην καριέρα του που έκανε hat trick, δηλαδή στον ίδιο αγώνα πήρε pole position, νίκη και ταχύτερο γύρο.
Το γαλλικό Γκραν Πρι ήταν μόλις η 10η φορά στην ιστορία της Formula 1 που δεν υπήρξε ούτε μία εγκατάλειψη.
Τα πρωταθλήματα
Μετά το γαλλικό Γκραν Πρι ο Verstappen αύξησε τη διαφορά του στο πρωτάθλημα οδηγών, φτάνοντας τους 131 βαθμούς, ενώ ο Hamilton που ακολουθεί έχει 119. Όσο για το πρωτάθλημα κατασκευαστών, η Red Bull αύξησε επίσης τη διαφορά της. Πλέον οι “ταύροι” έχουν 215 βαθμούς, έναντι 178 της Mercedes.
Επόμενη στάση
Η Formula 1 συνεχίζει χωρίς διακοπή με το Γκραν Πρι Στυρίας. Πρόκειται για το πρώτο από τα δύο που θα γίνουν στην πίστα του Spielberg, στην Αυστρία και είναι προγραμματισμένο για το τριήμερο 25 – 27 Ιουνίου.