Με την πίστα γεμάτη με νερό δόθηκε η εκκίνηση για το Γκραν Πρι Emilia Romagna στην πίστα της Ίμολα τον οποίο κέρδισε ο Verstappen, ένας αγώνας που έμελλε να σημαδευτεί από πλήθος γεγονότων στα οποία περιλαμβάνονται έξοδοι, εγκαταλείψεις, επαφές, συγκρούσεις, safety car, ακόμα και κόκκινη σημαία.
Εκκίνηση
Hamilton και Verstappen εκκίνησαν εξίσου καλά με αποτέλεσμα σε όλη την ευθεία μέχρι την πρώτη στροφή να βρίσκονται δίπλα-δίπλα, όμως τελικά ήταν ο Verstappen εκείνος που επικράτησε. Από αυτή τη μάχη ο Hamilton έχασε ένα μικρό κομμάτι της μπροστά αεροτομής του, όμως κατάφερε να συνεχίσει.
Πρώτη εγκατάλειψη και safety car
Ωστόσο, πριν ολοκληρωθεί ο γύρος είχαμε το πρώτο μεγάλο συμβάν. Ο Latifi βγήκε εκτός πίστας στη στροφή Acque Mineralli. Επιστρέφοντας δεν υπολόγισε σωστά την παρουσία του Mazepin, χτύπησε με τη Haas του Ρώσου και κατέληξε στον τοίχο καταστρέφοντας τη Williams και βάζοντας τέλος στον αγώνα του. Φυσικά αυτό έφερε την έξοδο του safety car.
Formula 1-Γκραν Πρι Ίμολα-Κατατακτήριες: Κυρίαρχος ο Hamilton, όμως ο Perez έκανε την έκπληξη
Το παράξενο συμβάν του Schumacher
Στον 4ο γύρο με καθεστώς safety car ο Schumacher έκανε ζιγκ-ζαγκ τη στιγμή που περνούσε από την ευθεία εκκίνησης-τερματισμού όμως έχασε τον έλεγχο της Haas και χτύπησε στον τοίχο σπάζοντας την μπροστά αεροτομή του. Μάλιστα, επειδή τα θραύσματα σκορπίστηκαν στην έξοδο των pits, το pit lane έκλεισε οπότε αναγκάστηκε να κάνει δύο γύρους χωρίς μπροστά αεροτομή.
Έχουμε και πάλι αγώνα
Στο τέλος του έκτου γύρου το safety car επέστρεψε στα pits και είχαμε και πάλι αγώνα.
Ο Verstappen έκανε πολύ καλή διαχείριση και έμεινε μπροστά, αν και ο Hamilton επιτέθηκε. Μάλιστα, ο Βρετανός αντιμετώπιζε πρόβλημα σταθερότητας λόγω του τμήματος της μπροστά αεροτομής που είχε σπάσει. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ο Verstappen να απομακρύνεται σχετικά εύκολα και ο Leclerc να απειλήσει. Ωστόσο, ο οδηγός της Mercedes κατάφερε να βρει ρυθμό και να διατηρήσει τη δεύτερη θέση.
Πολλαπλές μάχες
Την ίδια στιγμή, πιο πίσω είχαμε μια πολλαπλή μάχη για την έκτη θέση ανάμεσα στους Gasly, Norris, Sainz, Stroll και Bottas. Μετά από αλεπάλληλες προσπεράσερις η σειρά ήταν Norris, Sainz, Stroll, Bottas και Gasly.
Λίγο αργότερα είχαμε ακόμα μία πολλαπλή μάχη για τη 13η θέση, ανάμεσα στους Gasly, Tsunoda, Ocon, Vettel και Alonso. Ο Gasly είχε πέσει σημαντικά στην κατάταξη, γι’ αυτό και βρέθηκε να συμμετέχει και σε αυτή τη μάχη, η έκβαση της οποίας ήταν Tsunoda, Vettel, Ocon και Alonso, ενώ ο Gasly έπεσε προτελευταίος, πίσω από τον Schumacher.
Ο λόγος της τόσο μεγάλης και απότομης πτώσης του Γάλλου ήταν ότι είχε τα βρόχινα ελαστικά, ενώ όλοι οι υπόλοιποι τα ενδιάμεσα, γόμα στην οποία αναγκάστηκε να πάει και εκείνος, όμως πλέον είχε χάσει πάρα πολύ χρόνο.
Πάμε για slick
Σταδιακά η πίστα στην Ίμολα στέγνωνε και ειδικά η αγωνιστική γραμμή, οπότε τα ενδιάμεσα ελαστικά που χρησιμοποιούσαν όλοι άρχισαν να φθείρονται ολοένα και πιο γρήγορα, χάνοντας πρόσφυση.
Ο πρώτος που έκανε τη μετάβαση σε slick ήταν ο Vettel, ο οποίος επέλεξε τη μεσαία γόμα.
Καταστροφικό pit stop
Στην κορυφή είχε προκαλέσει αίσθηση ο Hamilton. Παρά το γεγονός ότι το κομμάτι που έλειπε από την μπροστά αεροτομή φάνηκε να προκαλεί προβλήματα στο ρυθμό του στην αρχή, με την απόσταση από τον Verstappen να ανεβαίνει ακόμα και στα 7 δευτερόλεπτα, σταδιακά είχε καταφέρει να τη μειώσει ξανά και στον γύρο 27 απείχε μόλις 1.5 δευτερόλεπτα.
Τελικά στο τέλος του γύρου 27 ο Verstappen μπήκε στα pits για να βάλει slick, επιλέγοντας τη μεσαία γόμα ώστε να φτάσει μέχρι το τέλος. Ο Hamilton από τη μεριά του επέλεξε να μείνει ακόμα ένα γύρο με τα ενδιάμεσα και να βάλει τη μεσαία γόμα ένα γύρο αργότερα. Θεωρητικά θα μπορούσε να πάρει την πρωτοπορία με αυτή την απόφαση. Ωστόσο, έκανε ένα αργό pit stop, στα 4.0 δευτερόλεπτα, με αποτέλεσμα να βγει και πάλι πίσω από τον μεγάλο του ανταγωνιστή.
Μέσα σε λίγους γύρους όλο το grid είχε βγάλει τα ενδιάμεσα ελαστικά. Πλέον, οι 17 από τους οδηγούς κινούνταν με τη μέση γόμα, ενώ οι Schumacher και Mazepin της Haas είχαν τη μαλακή.
Το λάθος του Hamilton
Στον γύρο 31 ο Hamilton είχε έξοδο, έσπασε την αεροτομή του και πάρα πολύ χρόνο, όμως κατάφερε μετά από πολλά δευτερόλεπτα και χρησιμοποιώντας την όπισθεν να επιστρέψει στην πίστα.
Όλες του οι ελπίδες έμοιαζαν χαμένες όμως δεν ήταν.
Η καταστροφή των Russell-Bottas έσωσε τον Hamilton
Λίγα δευτερόλεπτα αργότερα οι Russell και Bottas βρέθηκαν εκτός αγώνα με άκρως εντυπωσιακό αλλά και καταστροφικό τρόπο. Στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού ο Russell προσπάθησε να προσπεράσει τον Bottas. Ο Φινλανδός κινήθηκε δεξιά αναγκάζοντας και τον Βρετανό να κάνει το ίδιο. Το αποτέλεσμα ήταν η Williams να πατήσει στο βρεγμένο γκαζόν, να βγει ακαριαία εκτός ελέγχου και να χτυπήσει τη Mercedes. Από εκεί και μετά τα δύο μονοθέσια ακολούθησαν μια ανεξέλεγκτη πορεία και βρέθηκαν εκτός αγώνα, καταστρέφοντας στο διάβα τους τις ενδείξεις με τα μέτρα που απομένουν μέχρι τη στροφή και χτυπώντας στο τέλος πάνω στις μπαριέρες.
Κόκκινη σημαία
Φυσικά βγήκε αμέσως ένδειξη για safety car όμως λίγα δευτερόλεπτα αργότερα εμφανίστηκε κόκκινη σημαία, το οποίο σημαίνει ότι ο αγώνας διακόπηκε. Επρόκειτο για απαραίτητη κίνηση ώστε να καθαριστεί η αγωνιστική διαδρομή, να απομακρυνθούν τα μονοθέσια και να επιδιορθωθούν οι μπαριέρες.
Πρόκειται για τον τέταρτο αγώνα στους τελευταίους 12 που βγαίνει κόκκινη σημαία. Οι τρεις του 2020 που συνέβη κάτι αντίστοιχο ήταν στη Μόντσα, στο Μουτζέλο και φυσικά στο Μπαχρέιν με εκείνο το τρομακτικό ατύχημα του Grosjean.
Επανεκκίνηση
Περίπου μισή ώρα αργότερα τα μονοθέσια βγήκαν και πάλι στην πίστα για την επανεκκίνηση, όμως πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Δύο γύρους αργότερα το safety car έφυγε και ο αγώνας στην Ίμολα εκκίνησε ξανά. Η κατάταξη για την πρώτη δεκάδα εκείνη τη στιγμή ήταν Verstappen, Leclerc, Norris, Perez, Sainz, Ricciardo, Stroll, Raikkonen, Hamilton και Tsunoda.
Στην επανεκκίνηση ο Norris πέρασε τον Leclerc για τη δεύτερη θέση και ο Hamilton τον Raikkonen για την όγδοη, ενώ ο Tsunoda είχε έξοδο στην πρώτη στροφή. Έπεσε τελευταίος, όμως κατάφερε να συνεχίσει.
Ο Norris κατάφερε να κάνει την προσπέραση εν μέρει χάρη στα μαλακά ελαστικά που είχε βάλει (το ίδιο είχαν κάνει οι Perez, Ricciardo και Vettel). Αν και η άνοδος στη δεύτερη θέση ήταν πολύ σημαντική, αυτή η κίνηση είχε έντονο ρίσκο αν θα αντέξουν μέχρι το τέλος του αγώνα.
Στον γύρο 38 ο Perez έκανε λάθος, είχε έξοδο και έπεσε στη 14η θέση.
Η αρχή της επανόδου για τον Hamilton
Λίγα δευτερόλεπτα αργότερα, στην αρχή του επόμενου γύρου ο Hamilton πέρασε και τον Stroll ανεβαίνοντας έτσι στην έκτη θέση, ενώ στον γύρο 42 ακολούθησε ο Ricciardo για την πέμπτη θέση. Πλέον ο Βρετανός της Mercedes είχε μπροστά του τους Verstappen, Norris, Leclerc και Sainz, με 20 γύρους να απομένουν μέχρι την καρό σημαία και την απόσταση από τον Verstappen στα 12 δευτερόλεπτα.
Η επόμενη προσπέραση του Hamilton ήταν στο Sainz, όμως έπρεπε να φτάσει στον γύρο 50 για να την κάνει.
Ξανά στο βάθρο
Τελικά ο Hamilton κατάφερε να μπει ξανά σε θέση βάθρου στον γύρο 55 προσπερνώντας τον Laclerc. O Verstappen μπορεί να είχε ξεφύγει πάνω από 15 δευτερόλεπτα μπροστά, όμως ο Βρετανός είχε ακόμα μία προσπέραση να κάνει, εκείνη στον Norris ο οποίος ήταν στη δεύτερη θέση, προκειμένου να ελαχιστοποιήσει τη ζημιά σε έναν αγώνα που σε κάποια στιγμή έμοιαζα απόλυτα χαμένος.
Τελικά ο Norris άντεξε μέχρι τον γύρο 60. Στην αρχή του ο 7 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής έκανε την προσπέραση που χρειαζόταν για να βρεθεί δεύτερος. Στον ίδιο έκανε και τον ταχύτερο γύρο του αγώνα, παίρνοντας τον 1 επιπλέον βαθμό που δίνει. Με αυτόν τον τρόπο κατάφερε να μείνει επικεφαλής του πρωταθλήματος με 44 βαθμούς, έναντι 43 του Verstappen.
Ακόμα μία εγκατάλειψη
Στον προτελευταίο γύρο είχαμε ακόμα μία εγκατάλειψη. Αυτή τη φορά ήταν ο Vettel εκείνος που σταμάτησε, όμως η αιτία ήταν μηχανική βλάβη και συγκεκριμένα στο κιβώτιο.
Τερματισμός
Τελικά ο Verstappen ήταν εκείνος που πέρασε πρώτος τη γραμμή τερματισμού με τον Hamilton δεύτερο και τον Norris τρίτο, με τον Βρετανό της McLaren να παίρνει το δεύτερο βάθρο της καριέρας του.
Στις θέσεις 4 και 5 τερμάτισαν οι Ferrari των Leclerc και Sainz, σε ένα πολύ καλό αποτέλεσμα για την ιταλική ομάδα. Ο Ricciardo έφερε την έτερη McLaren στην έκτη θέση, συμπληρώνοντας την καλή παρουσία και της βρετανικής ομάδας στην Ίμολα. Η Aston Martin έφτασε μέχρι τη θέση 7 με τον Stroll, ενώ ο Gasly ανέκαμψε αρκετά και τερμάτισε όγδοος. Ο Raikkonen πήρε τους 2 βαθμούς της ένατης θέσης δείχνοντας ότι φέτος η Alfa Romeo είναι βελτιωμένη σε σχέση με το 2020, ενώ ο Ocon έδωσε στην Alpine τον πρώτο βαθμό στην ιστορία της στη Formula 1 αφήνοντας τον team mate του, τον Alonso, μία θέση πιο πίσω.
Ουραγοί της κατάταξης ήταν και πάλι οι Haas, με τον Schumacher να κερδίζει την εσωτερική μάχη με τον Mazepin, στον πρώτο αγώνα που τερμάτισαν και οι δύο rookies της αμερικανικής ομάδας.
Ρεκόρ-Στατιστικά
Το 2020 ο Verstappen δεν είχε καταφέρει να τερματίσει σε κανέναν από τους τρεις αγώνες που έγιναν στην Ιταλία, σε Ίμολα, Μουτζέλο και Μόντσα. Εν τούτοις, με τη νίκη στην Ίμολα φέτος έσπασε αυτή την “κατάρα” με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Πλέον ο Ολλανδός πρέπει να σπάσει ακόμα ένα αρνητικό σερί. Δεν έχει καταφέρει ποτέ να ηγηθεί του πρωταθλήματος. Αυτό, παρά το γεγονός ότι οι 11 νίκες του απλώνονται σε όλες τις σεζόν που αγωνίζεται στη Formula 1, με εξαίρεση την πρώτη που ήταν στην Toro Rosso.
Ο αγώνας στην Ίμολα ήταν ορόσημο για τη Βρετανία. Χάρη στους Hamilton και Norris πλέον η χώρα από όπου ξεκίνησε η Formula 1 μετράει 700 βάθρα. Την ίδια στιγμή, έχει ενδιαφέρον ότι η τελευταία φορά που είχαμε δύο Βρετανούς στο βάθρο ήταν στην Κίνα το 2012. Ο ένας ήταν ο Button στη δεύτερη θέση, ενώ ο άλλος ήταν και πάλι ο Hamilton στην τρίτη. Αμφότεροι εκείνη τη σεζόν αγωνίζονταν με τη Mclaren.
Τον αγώνα είχε κερδίσει ο Rosberg με Mercedes. Πρόκειται για την πρώτη νίκη που έκανε η Mercedes από όταν επέστρεψε στη Formula 1 το 2010 και η μοναδική της ομάδας εκείνη τη χρονιά.