Την Παρασκευή η δράση στην πρώτη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών για το Γκραν Πρι Ισπανίας ξεκίνησε αμέσως μόλις άναψε το πράσινο φως στο pit lane, καθώς ο Perez, ο Kubica (συμμετείχε με την Alfa Romeo) και πάνω από το μισό grid βγήκαν αμέσως στην πίστα.
Ωστόσο, δεν πέρασαν ούτε πέντε λεπτά μέχρι το πρώτο απρόοπτο, το οποίο ποιος άλλος θα μπορούσε να έχει προκαλέσει από τον Mazepin. Ο Ρώσος οδηγός έχασε τον έλεγχο της Haas στη στροφή 8 και βγήκε εκτός της αγωνιστικής διαδρομής, όμως το μονοθέσιο δε χτύπησε κάπου οπότε επέστρεψε στα pits.
O Romain Grosjean επιστρέφει στη Formula 1 και οδηγεί Mercedes W10
Όλα κυλούσαν ομαλά μέχρι που 16 λεπτά πριν το τέλος της διαδικασίας είχαμε ακόμα ένα συμβάν. Σε αντίθεση με το προηγούμενο στο οποίο είχε βγει κίτρινη σημαία, αυτή τη φορά είδαμε την κόκκινη σημαία και είχαμε διακοπή. Αιτία ήταν η έξοδος του Kubica στην αμμοπαγίδα στο εξωτερικό της στροφής 10, εκείνης που ανασχεδιάστηκε φέτος. Η Alfa Romeo κόλλησε εκεί οπότε έπρεπε να μπει γερανός στην πίστα ώστε να απομακρυνθεί.
Μέχρι να δοθεί και πάλι το πράσινο φως απέμεναν κάτι λιγότερο από 9 λεπτά στο χρονόμετρο, οπότε ήταν αρκετοί οι οδηγοί που έσπευσαν να βγουν στην πίστα. Στο χρόνο που απέμενε λίγα πράγματα άλλαξαν στην κατάταξη.
Έτσι, όταν έπεσε η καρό σημαία στην κορυφή ήταν ο Bottas, με τον Verstappen δεύτερο (μόλις 0.033 δευτερόλεπτα η διαφορά) και τον Hamilton τρίτο. Norris, Leclerc και Sainz ακολούθησαν στις θέσεις 4, 5 και 6. Gasly και Vettel ήταν στο 7 και 8, ενώ οι Perez και Stroll ήταν εκείνοι που συμπλήρωσαν την πρώτη δεκάδα.
Η δεύτερη περίοδος των ελεύθερων δοκιμών (επίσης Παρασκευή) είναι προγραμματισμένη για τις 16:00, ώρα Ελλάδας.
Ακολουθεί αναλυτικά η κατάταξη με όλους τους οδηγούς που συμμετείχαν στην πρώτη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών στην πίστα της Βαρκελώνης.