Η τελευταία φορά που Γάλλος οδηγός ανέβηκε στο πρώτο σκαλί του βάθρου ήταν το 1996, όταν ο Ολιβιέ Πανίς έφερε πρώτος στον τερματισμό στο Γκραν Πρι του Μονακό την Ligier με κινητήρα Honda-Mungen.
Πέρασαν 23 χρόνια για να ξαναντικρύσει Γάλλος πρώτος την καρό σημαία. Συνέβη στο ιταλικό Γκαρν Πρι στη Μόντσα στις 6 Σεπτεμβρίου, την πρώτη Κυριακή του Φθινοπώρου, στην πιο γρήγορη πίστα του πρωταθλήματος με τον Πιερ Γκασλί και την λευκή Αlpha Tauri.
Μάλιστα όπως ο Πανίς τότε έτσι και ο Γκασλί τώρα είχαν κινητήρα Honda. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι η νίκη του Γκασλί στη Μόντσα συν’ έπεσε με τα 50 Γκραν Πρι που η Alpha Tauri «τρέχει» με τα ιαπωνικά μοτέρ.
Ήταν η πρώτη νίκη του 24χρονου Γάλλου στη Formula 1, με την ίδια ομάδα που ο Σεμπάστιαν Φέτελ στις 14 Σεπτεμβρίου του 2008 στην ίδια πίστα, στην Μόντσα, είχε σημειώσει με την Toro Rosso την πρώτη του νίκη η οποία σαν συνέχεια είχε τους 4 παγκόσμιους τίτλους.
Η Toro Rosso τότε είχε κινητήρα Ferrari ενώ η Alpha Tauri (που ήταν η Toro Rosso) κινητήρα Honda όπως προαναφέραμε.
Η νίκη του Γκασλί να είναι λοιπόν η απαρχή νέων επιτυχιών;
Αυτό ο χρόνος θα το δείξει, όπως θα δείξει και το τι θα γίνει με τον Γκασλί στο μέλλον, που μετά την επιτυχία στη Μόντσα έχει πάρει τα «πάνω» του όπως φυσικά και η Alpha Tauri που είναι στην ομπρέλα της R.B. Aston Martin.
Μην ξεχνάμε ότι ο Γκασλί ήταν στην R.B. Aston Μartin και λόγω άσχημων αποτελεσμάτων εν μια νυκτί το 2019 τον αντικατέστησαν με τον ο Άλεξ Άλμπον προερχόμενος από την Toro Rosso, που όμως δεν έχει φανεί αντάξιος των προσδοκιών.
Οι συζητήσεις υπο τον Κρίστιαν Χόρνερ, Χέλμουτ Μάρκο, Φραντς Τοστ μετά την επιτυχία του Γκασλί και τις όχι και τόσο ικανοποιητικές εμφανίσεις του Άλμπον έχει αρχίσει να ανακατεύεται και πάλι τράπουλα στη Red Bull Racing.
Eαν μάλιστα ο Γκασλί σημειώσει κανένα καλό πλασάρισμα στα επόμενα Γκραν Πρι τότε θα έχουμε άμεσες εξελίξεις στη R.B. Aston Martin…