Σε έναν αγώνα όπου ήρθαν κυριολεκτικά τα πάνω – κάτω (οι πρωτοπόροι του πρωταθλήματος βρέθηκαν στις πίσω θέσεις), ο Γκασλί κατάφερε να επιβιώσει στην επίθεση διαρκείας του Σάινθ και να πάρει την πρώτη νίκη της καριέρας του. Ελάτε μαζί μας για να δούμε βήμα – βήμα όσα έγιναν στο εντυπωσιακό Γκραν Πρι της Ιταλίας.
Η εκκίνηση στο ναό της ταχύτητας έγινε με τη θερμοκρασία του αέρα στους 28 βαθμούς Κελσίου και εκείνη του οδοστρώματος στους 45 βαθμούς Κελσίου.
Μόλις έσβησαν τα πέντε κόκκινα φώτα ο Χάμιλτον έφυγε πολύ καλά διατηρώντας τη θέση του, όμως ο Μπότας δεν έκανε καλή εκκίνηση. Έτσι, τον προσπέρασε ο Σάινθ, λίγο μετά ακολούθησε ο Νόρις και λίγες στροφές αργότερα το ίδιο έκανε ο Πέρες, ενώ των συνθηκών επωφελήθηκε και ο Ρικιάρντο. Έτσι, ο Φινλανδός της Mercedes βρέθηκε στην έκτη θέση.
Κακή εκκίνηση έκανε και ο Φερστάπεν, ο οποίος από την πέμπτη θέση έπεσε στην όγδοη, ενώ ακόμα χειρότερα ξεκίνησε ο Άλμπον, καθώς βρέθηκε από την ένατη, στη 15η θέση. Τελευταίος στη λίστα των κακών εκκινήσεων ήταν ο Μάγκνουσεν, πέφτοντας από την 15η, στην 20η θέση.
Στον έκτο γύρο ο Φέτελ αντιμετώπισε πρόβλημα με τα φρένα του. Συγκεκριμένα το πίσω αριστερό φρένο φάνηκε να βγάζει φλόγες, όταν ο Γερμανός επιβράδυνε για το πρώτο σικέιν. Έτσι, έχασε τη στροφή και συνέχισε ευθεία. Ολοκληρώνοντας τον γύρο ο οδηγός της Scuderia μπήκε στα pits, όπου εγκατέλειψε, καθώς επρόκειτο για πρόβλημα που δεν μπορούσε να διορθωθεί.
Στον 19ο γύρο ήταν η σειρά του Μάγκνουσεν να έχει πρόβλημα. Ο Δανός αναγκάστηκε να “παρκάρει” το μονοθέσιο της Haas στα δεξιά της αγωνιστικής διαδρομής, στην αρχή της ευθείας εκκίνησης/τερματισμού, αμέσως μετά την έξοδο της στροφής Parabolica.
Από εδώ ξεκίνησε μια σειρά γεγονότων η οποία οδήγησε σε έναν από τους πιο ανατρεπτικούς αγώνες των τελευταίων ετών.
Το σημείο που αναγκάστηκε να σταματήσει ο Δανός προκάλεσε την είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας, ώστε οι άνθρωποι της πίστας να μπορέσουν να το απομακρύνουν.
Ταυτόχρονα, λόγω της θέσης του μονοθεσίου του Μάγκνουσεν, οι αγωνοδίκες αποφάσισαν ότι η είσοδος στο pit lane έπρεπε να κλείσει. Όντως αυτό έγινε και τα φώτα που βρίσκονται στην αρχή του έγιναν κόκκινα.
Ωστόσο, ο Χάμιλτον και ο Τζιοβινάτσι αγνόησαν αυτή την απόφαση (πιθανότατα χωρίς πρόθεση) και μπήκαν για αλλαγή ελαστικών. Βλέποντας την παράβαση οι αγωνοδίκες ανακοίνωσαν ότι το περιστατικό των δύο οδηγών θα τεθεί υπό εξέταση.
Στον 23ο γύρο, με τη Haas να έχει απομακρυνθεί, η είσοδος του pit lane άνοιξε, οπότε οι περισσότεροι οδηγοί μπήκαν για αλλαγή ελαστικών. Στο τέλος του 24ου γύρου το αυτοκίνητο ασφαλείας έφυγε και η κανονική ροή επανήλθε. Πλέον η κατάταξη στις πρώτες θέσεις ήταν Χάμιλτον, Στρολ, Γκασλί, Λεκλέρκ, Ραϊκόνεν, Τζιοβινάτσι, Σάινθ, Νόρις, Μπότας και Λατιφί στις 10 πρώτες θέσεις.
Ωστόσο, μέχρι να ολοκληρωθεί ο γύρος το αυτοκίνητο ασφαλείας επανήλθε, καθώς ο Λεκλέρκ έχασε τον έλεγχο της SF1000 στην έξοδο της Parabolica. Έτσι, ο αγώνας για τη Ferrari τελείωσε πρόωρα, καθώς βρέθηκαν και τα δύο μονοθέσια εκτός αγώνα.
Όσον αφορά την τιμωρία των Χάμιλτον και Τζιοβινάτσι, οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να τους υποχρεώσουν σε start/stop + 10 δευτερόλεπτα. Δηλαδή έπρεπε να μπουν στα pits, να σταματήσουν, να περιμένουν 10 δευτερόλεπτα και μετά να επανέλθουν στην κανονική ροή του αγώνα.
Όμως για να εκτίσουν την ποινή θα έπρεπε να περιμένουν, καθώς η έξοδος του Λεκλέρκ έφερε ξανά το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα, ενώ λίγο μετά αποφασίστηκε να βγει κόκκινη σημαία. Αυτό σημαίνει ότι ο αγώνας έπρεπε να διακοπεί μέχρι να καθαριστεί η αγωνιστική διαδρομή.
Στη διακοπή του αγώνα η κατάταξη της πρώτης δεκάδας ήταν Χάμιλτον, Στρολ, Γκασλί, Ραϊκόνεν, Τζιοβινάτσι, Σάινθ, Νόρις, Μπότας, Λατιφί και Ρικιάρντο. Όμως, με την ποινή που είχαν οι Χάμιλτον και Τζιοβινάτσι, ήταν σίγουρο ότι θα χάσουν αρκετές θέσεις.
Στις 17:20 ώρα Ελλάδας τα μονοθέσια βγήκαν εκ νέου στην πίστα, πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, ώστε να κάνουν γύρο σχηματισμού και να παραταχθούν στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού, προκειμένου να εκκινήσουν όπως και στην αρχή.
Έτσι, τα πέντε κόκκινα φώτα άναψαν εκ νέου και μόλις έσβησαν ο Χάμιλτον έφυγε πάλι καλά, διατηρώντας την πρώτη θέση. Στην ολοκλήρωση του 28ου γύρου ο Βρετανός μπήκε στα pits ώστε να εκτελέσει την ποινή του. Έτσι, στην κορυφή βρέθηκε ο Γκασλί. Η υπόλοιπη κατάταξη στις 10 πρώτες θέσεις ήταν Ραϊκόνεν, Τζιοβινάτσι, Σάινθ, Στρολ, Νόρις, Μπότας, Ρικιάρντο, Οκόν, Κβίατ. Όσο για τον Χάμιλτον, βγαίνοντας από τα pits ήταν τελευταίος στη 17η θέση.
Στο τέλος του 30ου γύρου μπήκε και ο Τζιοβινάτσι στα pits για να εκτελέσει την ποινή του. Ο Ιταλός δεν μπήκε στον ίδιο γύρο με τον Χάμιλτον, ώστε να καθυστερήσει όσο μπορούσε τον Σάινθ, προκειμένου να βοηθήσει τον Ραϊκόνεν να διατηρήσει τη δεύτερη θέση.
Μαζί του μπήκε στα pits ο Φερστάπεν, ο οποίος εγκατέλειψε λόγω προβλήματος στον κινητήρα.
Στον 34ο γύρο ο Σάινθ προσπέρασε τον Ραϊκόνεν ανεβαίνοντας στη δεύτερη θέση, τη στιγμή που τον ακούγαμε στον ασύρματο να λέει στη McLaren ότι σκοπεύει να “κυνηγήσει” τον Γκασλί, προκειμένου να κερδίσει τον αγώνα. Ένα γύρο αργότερα, τον Φινλανδό προσπέρασε και ο Στρολ, ανεβαίνοντας στην τρίτη θέση.
Μετά την επανεκκίνηση σχεδόν σε όλες τις θέσεις γίνονταν μάχες. Στο πίσω μέρος ο Χάμιλτον προσπαθούσε να καλύψει το χαμένο έδαφος. Ωστόσο, η Mercedes είχε στήσει το μονοθέσιο με τέτοιο τρόπο, ώστε να θυσιάζει λίγη ταχύτητα στις ευθείες, αλλά να είναι ταχύτερο στο σύνολο του γύρου. Αυτό έκανε το έργο του Βρετανού πιο δύσκολο, καθώς δυσκολευόταν να προσπεράσει. Το αποτέλεσμα ήταν ότι στον 45ο γύρο είχε καταφέρει να ανέβει μόλις μέχρι τη 12η θέση.
Την ίδια στιγμή, ο Σάινθ είχε μειώσει τη διαφορά του από τον Γκασλί στα 1.9 δευτερόλεπτα στην προσπάθειά του να κερδίσει τον πρώτο αγώνα της καριέρας του.
Τελικά ο Χάμιλτον κατάφερε να μπει στους βαθμούς στον 47ο γύρο, προσπερνώντας τον Ραϊκόνεν ο οποίος είχε χάσει έδαφος, λόγω της υστέρησης που έχει η Alfa Romeo συγκριτικά με τις υπόλοιπες ομάδες.
Μπαίνοντας στον 48ο γύρο (5 πριν το τέλος), η κατάταξη ήταν Γκασλί, Σάινθ, Στρολ, Νόρις, Μπότας, Ρικιάρντο, Οκόν, Κβίατ, Πέρες και Χάμιλτον. Όσο για τη διαφορά Γκασλί – Σάινθ, είχε μειωθεί στα 1.5 δευτερόλεπτα.
Η διαφορά των δύο πρωτοπόρων έπεσε κάτω από το 1 δευτερόλεπτο στον 52ο γύρο για πρώτη φορά. Έτσι, ο Ισπανός είχε μόλις 2 γύρους για να κάνει τη σημαντικότερη προσπέραση της μέχρι τώρα καριέρας του.
Παρά την επική προσπάθεια που έκανε ο Σάινθ, τελικά δεν κατάφερε να προσπεράσει, με τον Γκασλί να παίρνει την πρώτη νίκη της καριέρας του. Όσο για την AlphaTauri, αυτή ήταν η δεύτερη νίκη της ομάδας, η οποία μέχρι πέρυσι ονομαζόταν Toro Rosso. Η πρώτη είχε έρθει το 2008 σε βρόχινες συνθήκες, όταν ο Φέτελ ανέβηκε για πρώτη φορά στην κορυφή του βάθρου.
Πίσω από τον Σάινθ, τρίτος πέρασε τη γραμμή τερματισμού ο Στρολ.
2.6 δευτερόλεπτα πιο πίσω, είδε τέταρτος τη σημαία τερματισμού ο Νόρις, στον καλύτερο τερματισμό των τελευταίων ετών για τη McLaren.
Στην πέμπτη θέση περιορίστηκε ο Μπότας, με τον Ρικιάρντο να φέρνει τη Renault στην έκτη θέση, σε έναν αγώνα που αναμενόταν να έχει καλύτερη παρουσία. Ο Χάμιλτον τελικά κατάφερε να μπει στους βαθμούς και να τερματίσει έβδομος. Οκόν, Κβίατ και Πέρες συμπλήρωσαν τη βαθμολογούμενη δεκάδα.
Στους άτυχους συγκαταλέγεται και ο Λατιφί, ο οποίος έφτασε μία ανάσα από την πρώτη του βαθμολόγηση, καθώς τερμάτισε 11ος, ισοφαρίζοντας το καλύτερο αποτέλεσμά του στη Formula 1, το οποίο είχε έρθει στον εναρκτήριο αγώνα της χρονιάς, στο Γκραν Πρι της Αυστρίας.
Ο φετινός αγώνας στη Μόντσα, με τον τρόπο που εξελίχθηκε, έδειξε ότι οι ομάδες του midfield έχουν πολύ μικρές διαφορές μεταξύ τους και ότι αν δεν υπήρχε η απόλυτη επικράτηση της Mercedes, θα είχαμε πολύ πιο ενδιαφέροντες αγώνες. Φυσικά αυτό δε σημαίνει ότι οι Γερμανοί πρέπει να επιβραδύνουν ή να μειώσουν την απόδοσή τους, αλλά ως φίλοι της Formula 1 χαιρόμαστε να βλέπουμε μάχες και εναλλαγές στην κορυφή. Μάλιστα, θα θέλαμε αυτό να μην είναι η εξαίρεση αλλά να συμβαίνει πιο συχνά, ακόμα και υπό φυσιολογικές συνθήκες, χωρίς να πρέπει να έρθουν τα πάνω – κάτω προκειμένου να υπάρξει διαφορετικός νικητής.
Ελπίζουμε και περιμένουμε από τη Formula 1 να μας προσφέρει κι άλλες τόσο έντονες στιγμές. Πρόκειται για το άθλημα που έτσι κι αλλιώς αγαπάμε, όμως μετά από τέτοιους αγώνες το αγαπάμε λίγο περισσότερο.