Μπορεί η Mercedes να έκανε το 1-2 στις κατατακτήριες όμως ο Verstappen επιβεβαίωσε το πλεονέκτημα που αναμενόταν να έχει η Red Bull στο Μεξικό, κερδίζοντας εύκολα σε έναν αγώνα όπου δεν απειλήθηκε από την αρχή μέχρι το τέλος. Ενδεικτικό του πόσο ταχύτεροι ήταν οι “ταύροι” είναι ότι ο Perez τερμάτισε στη δεύτερη θέση, αφήνοντας τον Hamilton στην τρίτη.
Εκκίνηση
Η εκκίνηση στο Μεξικό ήταν δραματική. Όταν έσβησαν τα πέντε κόκκινα φώτα οι Mercedes έφυγαν καλά και αρχικά κράτησαν τις πρώτες δύο θέσεις. Ωστόσο η ευθεία μέχρι την πρώτη στροφή είναι πολύ μεγάλη και ο Verstappen εκμεταλλεύτηκε το slipstreaming.
Το slipstreaming εκμεταλλεύτηκε και ο Perez κολλώντας πίσω από τον Hamilton όμως εγκλωβίστηκε εκεί, καθώς ο Ricciardo που ακολουθούσε είχε κάνει πολύ καλή εκκίνηση και είχε βρεθεί δίπλα στον Μεξικανό. Έτσι, πλησιάζοντας στο τέλος της ευθείας αυτοί οι δύο φρέναραν ο ένας δίπλα στον άλλο.
Συγκρούσεις
Από την τετράδα την καλύτερη κίνηση έκανε ο Verstappen, καθυστέρησε το φρενάρισμα και κατάφερε να στρίψει πρώτος, αφήνοντας τον Hamilton δεύτερο. Ο Bottas βρέθηκε στο μέσον της πίστας όπου χτυπήθηκε πίσω δεξιά από τον Ricciardo, επειδή ο Αυστραλός είχε μπλοκάρισμα και έχασε κάπως το φρενάρισμα.
Από το χτύπημα το μονοθέσιο του Bottas έκανε τετ α κε και σταμάτησε με ανάποδη φορά προς την πίστα, ενώ η McLaren του Ricciardo έχασε την μπροστινή αεροτομή.
Προκειμένου να αποφύγει τον Bottas ο Perez αναγκάστηκε να βγει στο χορτάρι. Πιο πίσω τα ελαστικά των Schumacher και Tsunoda είχαν επαφή με εκείνα του Ocon, με αποτέλεσμα τα δύο μονοθέσια να βρεθούν στον αέρα, ενώ όταν ήρθαν και πάλι σε επαφή με το έδαφος υπέστησαν ζημιές, οι οποίες οδήγησαν αμφότερους σε άμεση εγκατάλειψη.
Αυτοκίνητο ασφαλείας
Από τα συμβάντα η πίστα είχε γεμίσει με θραύσματα ενώ υπήρχαν και δύο μονοθέσια που έπρεπε να απομακρυνθούν, οπότε η είσοδος του αυτοκινήτου ασφαλείας ήταν αναπόφευκτη.
Επανεκκίνηση
Η επανεκκίνηση δόθηκε στον πέμπτο γύρο με τον Verstappen να κρατάει την πρωτοπορία, ενώ λίγο πιο πίσω ο Giovinazzi προσπαθούσε να προσπεράσει τον Sainz, καθώς ο Ιταλός της Alfa Romeo είχε ανέβει μέσα από όλα αυτά τα συμβάντα στην έβδομη θέση.
Σε αυτό το σημείο η πρώτη δεκάδα είχε ανακατευτεί ως ένα βαθμό και αποτελούνταν από τους Verstappen, Hamilton, Perez, Gasly, Leclerc, Sainz, Giovinazzi, Vettel, Russell και Raikkonen.
Ο Verstappen απομακρύνεται
Στην κορυφή ο οδηγός της Red Bull είχε καταφέρει να απομακρυνθεί από εκείνον της Mercedes, με τη διαφορά τους στον 10ο γύρο να φτάνει τα 3.2 δευτερόλεπτα, ενώ συνέχισε να ανεβαίνει, φτάνοντας τα 8.7 δευτερόλεπτα στον γύρο 23.
Δείτε ακόμα
Ο Perez προσπερνά, ο Hamilton στα pits
Μάλιστα, ο Hamilton όχι μόνο έχανε έδαφος από τον Verstappen, αλλά ταυτόχρονα δεν μπορούσε να ξεφύγει από τον Perez. Ο Μεξικανός κατάφερνε να μένει κοντά στον οδηγό της Mercedes και τελικά τον προσπέρασε στον γύρο 29. Η γερμανική ομάδα αντέδρασε άμεσα και φώναξε τον Βρετανό στα pits ώστε να αλλάξει ελαστικά και να του βάλει τη σκληρή γόμα.
Ο Verstappen περίμενε λίγο αλλά τελικά μπήκε και αυτός στα pits στον γύρο 33, πραγματοποίησε μια ταχύτατη αλλαγή και επέστρεψε στη δεύτερη θέση, πίσω μόνο από τον Perez ο οποίος είχε πάρει τα ηνία του αγώνα επειδή δεν είχε κάνει το δικό του pit stop.
Γύρος με ξεχωριστή σημασία
Μάλιστα, ο γύρος 34 αποτέλεσε ορόσημο καθώς για πρώτη φορά ένας Μεξικανός ολοκλήρωσε ένα γύρο στην πρωτοπορία του Γκραν Πρι Μεξικό.
Η σειρά στην κορυφή επανήλθε
Τελικά ο Perez μπήκε στα pits στον γύρο 40 για να βάλει και αυτός τη σκληρή γόμα. Ο Hamilton πέρασε και πάλι στη δεύτερη θέση με τη διαφορά του να είναι 9.5 δευτερόλεπτα από τον Verstappen που ήταν πρώτος και 9.6 δευτερόλεπτα από τον Perez που έπεσε τρίτος. Ωστόσο, πλέον ο Μεξικανός είχε 11 γύρους πιο φρέσκα ελαστικά. Αυτό μεταφράζεται σε σημαντικό πλεονέκτημα, ειδικά προς το τέλος του αγώνα.
Στον γύρο 42 ο Bottas που προσπαθούσε να επανέλθει μετά από το συμβάν της πρώτης στροφής μπήκε για pit stop, όμως ο μπροστά αριστερά τροχός κόλλησε και δεν έβγαινε, με αποτέλεσμα η στάση του να διαρκέσει 11.7 δευτερόλεπτα και να πέσει στη θέση 15.
Η μάχη που έρχεται
Από εκείνο το σημείο και μετά η δράση μειώθηκε στην πίστα, όμως υπήρχε μία μάχη η οποία πλησίαζε. Αυτή ήταν ανάμεσα στον Hamilton και τον Perez.
Ο Μεξικανός εκμεταλλευόταν τα πιο φρέσκα ελαστικά του και σταδιακά πλησίαζε τον οδηγό της Mercedes. Στον γύρο 54 από τους 71 απείχε πλέον 3.8 δευτερόλεπτα και το ενδιαφέρον ανέβαινε σχετικά με την εξέλιξη αυτής της μάχης.
Ο Perez πιέζει, ο Hamilton αντέχει
Ο Perez κατάφερε να ρίξει τη διαφορά του από τον Hamilton κάτω από το 1 δευτερόλεπτο στον γύρο 60, οπότε από εκεί και πέρα είχε και τη βοήθεια του DRS. Η μάχη ξεκίνησε ο 7 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής αποδείχτηκε πιο δύσκολο αντίπαλος από όσο υπολόγιζε ο οδηγός της Red Bull. Έτσι, ενώ έφτασε μέχρι και μισό δευτερόλεπτο μακριά, ο Hamilton κατάφερε να διατηρηθεί μπροστά.
Αυτό έκανε το πλεονέκτημα των πιο φρέσκων ελαστικών που είχε ο Perez να μειωθεί. Καθώς ο δεύτερος οδηγός της Red Bull έμενε πίσω από τη Mercedes, ταλαιπωρούσε περισσότερο τα ελαστικά του καθώς έχανε κάθετη δύναμη λόγω του ακάθαρτου αέρα από τη Mercedes με τον αριθμό 44. Έτσι, από τον γύρο 63 και μετά ο Hamilton άρχισε να απομακρύνεται ξανά, ενώ στον 65 η διαφορά είχε ξεπεράσει τα 2 δευτερόλεπτα.
Η σημασία αυτής της μάχης
Πρόκειται για μία μάχη η οποία ήταν εξαιρετικά σημαντική τόσο για τον Hamilton, όσο και για τη Mercedes. Αν ο Perez περνούσε η Red Bull θα ανέβαινε στην πρώτη θέση του πρωταθλήματος κατασκευαστών, ενώ ο Βρετανός θα έπαιρνε 3 βαθμούς λιγότερους.
Ο Perez επέστρεψε
Αν και ο Hamilton φάνηκε ότι πήρε ανάσα, ο Perez άρχισε να πλησιάζει ξανά και στον γύρο 69 έριξε τη διαφορά πάλι κάτω από το 1 δευτερόλεπτο έχοντας ξανά DRS, οπότε η μάχη για τη δεύτερη θέση δεν είχε τελειώσει. Παρ’ όλα αυτά, ο Βρετανός κατάφερε και πάλι να αντέξει στις επιθέσεις του Μεξικανού και πέρασε τη γραμμή τερματισμού δεύτερος.
Ιστορικό βάθρο
Μπορεί ο Perez να μην κατέκτησε τελικά την πολυπόθητη δεύτερη θέση, ωστόσο πέτυχε ένα σπουδαίο επίτευγμα. Έγινε ο πρώτος Μεξικανός που ανεβαίνει στο βάθρο στο Γκραν Πρι του Μεξικό. Επίσης, αυτή ήταν η πρώτη φορά που ο οδηγός από την Γκουαδαλαχάρα ανέβηκε στο βάθρο σε τρεις συνεχόμενους αγώνες.
Κατάταξη
Η τριάδα του βάθρου, λοιπόν, αποτελούνταν από τους Verstappen, Hamilton και Perez.
Πίσω τους στην τέταρτη θέση βρέθηκε ο Gasly ο οποίος έκανε έναν εξαιρετικό και αθόρυβο αγώνα, καθώς από την αρχή μέχρι το τέλος δεν μπλέχτηκε σε καμία μονομαχία. Οι θέσεις 5 και 6 πήγαν στη Ferrari με τον Leclerc μπροστά από τον Sainz. Στο τελευταίο ένα τρίτο του αγώνα οι δύο οδηγοί άλλαξαν θέση ώστε ο Sainz να έχει την ευκαιρία να κυνηγήσει τον Gasly καθώς ήταν εκείνος που είχε πιο φρέσκα ελαστικά. Ωστόσο όταν φάνηκε ότι αυτό δεν πρόκειται να συμβεί, ο Leclerc βρέθηκε και πάλι μπροστά από τον team mate του.
Ο Vettel έκανε έναν πολύ καλό αγώνα. Κατάφερε να τερματίσει στην έβδομη θέση και να δώσει πολύτιμους βαθμούς στην Aston Martin, παρά το γεγονός ότι στις κατατακτήριες είχε κάνει τον 11ο καλύτερο χρόνο.
Αντίστοιχη πορεία και για τον Raikkonen, ο οποίος ήταν 12ος στις κατατακτήριες όμως κατάφερε να τερματίσει στην όγδοη θέση. Οι Alonso και Norris ήταν εκείνοι που συμπλήρωσαν την πρώτη δεκάδα, σε έναν αγώνα όπου η McLaren έχασε αρκετό έδαφος στη μάχη που έχει με τη Scuderia για την τρίτη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.
Τον ταχύτερο γύρο έκανε ο Bottas όμως τερμάτισε στη θέση 15, οπότε δεν πήρε τον 1 βαθμό που δίνει (αυτός δίνεται μόνο αν ο οδηγός που θα κάνει τον ταχύτερο γύρο τερματίσει μέσα στην πρώτη δεκάδα). Για να κάνει τον ταχύτερο γύρο ο Bottas, η Mercedes τον κάλεσε στα pits λίγο πριν το τέλος και του έβαλε φρέσκα ελαστικά. Με αυτόν τον τρόπο οι Γερμανοί εξασφάλισαν ότι αυτός ο βαθμός δε θα πάει στον Verstappen, ο οποίος είχε το ταχύτερο πέρασμα μέχρι εκείνη τη στιγμή.
Πρωτάθλημα οδηγών
Μετά το Μεξικό ο Verstappen άνοιξε το προβάδισμά του κατά 7 βαθμούς ακόμα. Πλέον απέχει 19 βαθμούς έχοντας συγκεντρώσει 312.5, ενώ ο Hamilton έχει 293.5. Ο Bottas έμεινε στην τρίτη θέση με 185 βαθμούς ενώ ο Perez ανέβηκε στους 165 βαθμούς. Η πρώτη πεντάδα συμπληρώνει ο Norris με 150 βαθμούς.
Πρωτάθλημα κατασκευαστών
Τελικά η Mercedes κατάφερε να μείνει στην πρώτη θέση του πρωταθλήματος κατασκευαστών, όμως η διαφορά με τη Red Bull μειώθηκε στον 1 βαθμό. Οι Γερμανοί έχουν 478.5 βαθμούς, ενώ οι “ταύροι” ανέβηκαν στους 477.5. Η Ferrari άνοιξε τη διαφορά της από τη McLaren με τη Scuderia να φτάνει τους 268.5 βαθμούς, ενώ η McLaren πήρε μόνο έναν και έχει συγκεντρώσει 255 βαθμούς. Μεγάλη μάχη υπάρχει και για την πέμπτη θέση, καθώς Alpine και AlphaTauri έχουν από 106 βαθμούς η κάθε μία. Η Aston Martin είναι μόνη στην έβδομη θέση με 68 βαθμούς, η Williams μόνη όγδοη με 23, ενώ η Alfa Romeo ελπίζει σε μερικές ακόμα βαθμολογήσεις όπως αυτή ώστε να πλησιάσει τη βρετανική ομάδα καθώς έχει 11 βαθμούς. Η Haas συνεχίζει να είναι η μοναδική που δεν έχει βαθμολογηθεί, κάτι που δύσκολα θα αλλάξει μέχρι το τέλος της χρονιάς.
Επόμενος αγώνας
Η Formula 1 παραμένει στην αμερικανική ήπειρο και πάει στη Βραζιλία για τον επόμενο αγώνα, ο οποίος είναι προγραμματισμένος για το τριήμερο 12 – 14 Νοεμβρίου. Πρόκειται για Γκραν Πρι στο οποίο έχει και πάλι θεωρητικό πλεονέκτημα η Red Bull λόγω υψομέτρου, όμως είναι μικρότερο καθώς από τα 2.258 μέτρα του Μεξικό η πίστα του Interlagos είναι περίπου στα 800 μέτρα.